Зоологічна вікторина
Мета: розширити та узагальнювати знання учнів про будову та особливості життєдіяльності тварин різних таксономічних категорій; розвивати аналітичні здібності та логічне мислення учнів; створити ситуацію успіху для учнів із різними рівнями навчальних досягнень; формувати інтерес до вивчення біології.
Організація гри: вікторина проводиться фронтально за участю усіх учнів класу та може бути частиною уроку узагальнення і систематизація знань у кінці навчального року.
Обладнання та матеріали : дзвіночки, фішки, матриці для складання кросворда.
Хід вікторини
І. Зоологічний калейдоскоп
Учитель зачитує запитання, учень що знає відповідь, має подати звуковий сигнал за допомогою дзвіночка. Відповідь має бути чіткою та обґрунтованою. Якщо учень з певних причин не може дати відповідь, запитання розігрується повторно. За правильні відповіді учні нагороджується фішками.
Запитання до зоологічного калейдоскопу
ІІІ. Загадки про тварин
1.Пасеться на лугу тваринка:
Пухка і сіра, як хмаринка.
Вона нам вовною дає
Турботу і тепло своє.
2. Довгі вуха, куций хвіст,
До мисливства в нього хист:
Все знаходить навмання
Це маленьке……….
3. З квіток мед вона збирає
І вулику ховає
Кружляє цілий день мала,
Здогадайтесь хто?
4. Та не джміль я і не муха
Непомітно вас я - кус!
Й крові вашої нап’юсь .
5.В нас гуляє біля тину.
Має носик - намистину,
Сам він схожий на будячок
Це колючий……….
6. Вона живе в болоті
Зелена, як трава.
І цілий день нам чути
З болота ‹‹ ква-ква-ква››.
7.Не боїться ця пташка зими.
Сало любить вона так ,як ми
Жовта грудка та сиві крильця,
Здогадалися, хто це?
8.І ввечері і зранку
Вартую я на ганку
І кусаю ,і гарчу-
В дім чужих не пропущу.
ІІІ. Розгадування та складання кросворда
Кожен учень отримує перелік питань для кросворда. Учні повинні дати відповіді на запитання та скласти з них власний кросворд. Оцінюється не лише правильність розгадування, а й швидкість виконання роботи.
Запитання
ІV. Підсумок заняття.
Відповіді
6. Крокодил. 7. Гієна. 8. Акула. 9. Корова. 10. Гуска. 11.Тигр.
12. Носоріг.
Приклад складання кросворда
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V. Домашнє завдання.
Хустський районний еколого-туристичний центр учнівської молоді
Хустська районна державна адміністрація
Всеукраїнська природоохоронна акція „Годівничка”
Зоологічна вікторина
Підготувала керівник гуртків
„Природа рідного краю”
Поточанського НВК І ст.
Хустської рай ЕТЦ
Шуста Олеся Володимирівна
2020 р.