Вікторина ‹‹Зоологічна вікторина››

Про матеріал
Учитель зачитує запитання, учень що знає відповідь, має подати звуковий сигнал за допомогою дзвіночка. Відповідь має бути чіткою та обґрунтованою. Якщо учень з певних причин не може дати відповідь, запитання розігрується повторно. За правильні відповіді учні нагороджується фішками.
Перегляд файлу

Зоологічна вікторина

Мета: розширити та узагальнювати знання учнів про будову та особливості життєдіяльності тварин різних таксономічних категорій; розвивати аналітичні здібності та логічне мислення учнів; створити ситуацію успіху для учнів із різними рівнями навчальних досягнень; формувати інтерес до вивчення біології.

Організація гри: вікторина проводиться фронтально за участю усіх учнів класу та може бути частиною уроку узагальнення і систематизація знань у кінці навчального року.

Обладнання та матеріали : дзвіночки, фішки, матриці для складання кросворда.

Хід вікторини

І. Зоологічний калейдоскоп

Учитель зачитує запитання, учень що знає відповідь, має подати звуковий сигнал за допомогою дзвіночка. Відповідь має бути чіткою та обґрунтованою. Якщо учень з певних причин не може дати відповідь, запитання розігрується повторно. За правильні відповіді учні нагороджується фішками.

Запитання до зоологічного калейдоскопу

  1. Чому риба слизька і її важко втримати в руках?( Тому, що шкіра риб за допомогою спеціальних залоз виділяє слиз ,який виконує функцію змазки, яка зменшує тертя води й тіла риб.)
  2. Чи бувають ‹‹ оголені ›› риби, наведіть приклад? ( Так. Наприклад , річний вугор, тіло якого замість луски вкрите шаром слизу. Не мають луски річний сом й меч-риба.)
  3. Чи можна вважати правильним вираз ‹‹ німий як риба ››? ( Ні. Просто звуки (ультразвуки), за допомогою яких спілкуються риби, не сприймаються людським вухом.)
  4. Яка жаба виношує пуголовків на спині? ( Це суріманська піппа. Вона ‹‹ занурює›› ікринки у спеціальні лунки в шкірі на спині, які потім заростають і прориваються пуголовками, після їх вилуплення.)
  5. Чи може змія проковтнути їжу, за розміром більшу, ніж своя голова?( Так. Кістки нижньої щелепи у змій з 'єднані еластичними зв’язками , крім того, кістки щелеп з’єднані рухомо між собою та з кістками черепа.)
  6. У якого птаха хвіст має вигляд музичного інструмента? (Птах Лірохвіст отримав свою назву за довгий хвіст, що нагадує ліру. Такий розкішний хвіст мають лише самці.)
  7. Чому зозулю дуже не люблять  інші птахи ?( Бо вона підкладає в гнізда інших пташок свої яйця. А пташеня, що з них вилуплюється, позбувається яєць та пташенят своїх прийомних батьків, виштовхуючи їх з гнізда)
  8. Який великий кіт рідко полює самостійно, але завжди перший отримує ласий шматок?(Лев. Його основна роль у стадії захищати левенят і боронити територію від зазіхань інших левів. Полюють самці, але першим починає трапезу домінантний самець)
  9. Яка тварина вважається найненажерливішою у світі?( Землерийка. У неї дуже швидкий обмін речовин, щоб жити вона має з'їдати  в 3-4 рази більше, ніж важить сама.
  10.                    Хто був предком сучасних корів?(Сучасна рогата худоба походить від диких турів – великих, довгоногих і дратівливих биків, що жили в степовій і лісостеповій зоні Євразії.)

ІІІ. Загадки про тварин

1.Пасеться на лугу тваринка:

Пухка і сіра, як хмаринка.

Вона нам вовною дає

Турботу і тепло своє.

2. Довгі вуха, куций хвіст,

До мисливства в нього хист:

Все знаходить навмання

Це маленьке……….

3. З квіток мед вона збирає

І вулику ховає

Кружляє цілий день мала,

Здогадайтесь хто?

4. Та не джміль я і не муха

Непомітно вас я - кус!

Й крові вашої нап’юсь .

5.В нас гуляє біля тину.

Має носик - намистину,

Сам він схожий на будячок

Це колючий……….

6. Вона живе в болоті

Зелена, як трава.

І цілий день нам чути

З болота ‹‹ ква-ква-ква››.

7.Не боїться ця пташка зими.

Сало любить вона так ,як ми

Жовта грудка та сиві крильця,

Здогадалися, хто це?

8.І ввечері і зранку

Вартую я на ганку

І кусаю ,і гарчу-

В дім чужих не пропущу.

ІІІ. Розгадування та складання кросворда

Кожен учень отримує перелік питань для кросворда. Учні повинні дати  відповіді на запитання та скласти з них власний кросворд. Оцінюється не лише правильність розгадування, а й швидкість виконання роботи.

Запитання

  1. Птах, якого можна навчити говорити.
  2. Найбільша у світі змія, яка мешкає в Амазонії.
  3. Тварина з родини Собачих яку називають полоскуном.
  4. Людиноподібна мавпа з довгими передніми лапами й довгою рудою шерстю.
  5. Невелика хижа тварина з родини куницевих, хутро якої дуже цінується.
  6. Нащадок динозаврів, хижак , що веде напівводний спосіб життя.
  7. Хижа тварина, яка увесь час ‹‹ усміхається ››.
  8. Риба у якої зуби розташовані в кілька рядів і коли втрачаються, на місці виростають нові.
  9. Свійська тварина ― нащадок тура.
  10.        Свійський водоплавний птах.
  11.        Велика смугаста кішка.
  12.        Він має броню, а його предки мали шерсть. Живе в Африці.

ІV. Підсумок заняття.

Відповіді

  1. Папуга.  2. Анаконда.  3. Єнот.  4. Орангутанг. 5. Горностай

6. Крокодил. 7. Гієна.  8. Акула.  9. Корова. 10. Гуска. 11.Тигр.

12. Носоріг.

Приклад складання кросворда

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хустський районний еколого-туристичний центр учнівської молоді

Хустська районна державна адміністрація

 

 

 

Всеукраїнська природоохоронна акція „Годівничка”

 

 

Зоологічна вікторина

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала керівник гуртків

„Природа рідного краю”

Поточанського НВК І ст.

Хустської рай ЕТЦ

Шуста Олеся Володимирівна

 

 

 

                                                      2020 р.

 

 

doc
Додано
11 червня 2021
Переглядів
934
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку