Матеріал стане у нагоді класним керівникам при проведенні батьківських зборів у 1 класі.
Заняття № 1
Тема. Вимоги сім’ї та школи.
(Ділова гра для батьків першокласників)
Мета. Познайомити батьків і вчителя один з одним;
визначити відношення батьків до вимог школи;
вивчити очікування батьків.
Сьогодні ми будемо багато спілкуватися один з одним, тому я прошу всіх учасників представитись (по колу) і повідомити: як до вас можна звертатись під час гри, чий ви тато (чи мама), чого ви чекаєте від нашої зустрічі.
Прошу всіх встати в коло. Зараз ми з вами проведемо невелику ігрову розминку, яка допоможе нам налаштуватись на спільну роботу. (Вправа з психогімнастики «Рахунок по колу»)
А зараз я прошу всіх сісти на стільці і подумати, як би ви закінчили наступне речення: «Коли я думаю про норми та вимоги я відчуваю…» (Учасники говорять свої варіанти, а ведучий фіксує їх відповіді на дошці. Потім узагальнює висловлення учасників.)
Щойно ми з вами зуміли побачити, які почуття виникають у дорослих, коли мова йде про норми та вимоги. Дехто з вас спробували пояснити, чому у них виникали ці почуття. При цьому ви спирались на свій життєвий досвід. А тепер давайте перейдемо до нашої основної роботи. Зараз кожен з вас отримає опитувальник, в якому перераховані вміння дитини. Ваше завдання - відмітити на ваших листочках, чи є це вміння у вашої дитини, і оцінити їх за 5-бальною шкалою.
1.Прибирати, застеляти ліжко.
2.Самостійно одягатися.
3.Прибирати свій одяг.
4.Додержуватися гігієнічних вимог(чистити зуби, мити руки).
5.Сервірувати стіл.
6.Прибирати за собою посуд.
7.Прибирати за собою іграшки.
8.Підготувати стіл для виконання домашніх завдань.
9.Складати свій портфель.
10.Виконівати дане доручення повністю.
11.Зайняти себе у вільний час.
12.Отримувати поразку (в іграх).
13.Просити допомоги у дорослих (у складних ситуаціях).
В підготовці цього опитування брали активну участь вчитель та вихователь вашого класу. Ми оцінили уміння ваших дітей за такою ж шкалою, та заповнили такі ж опитувальники на кожну дитину. Давайте познайомимося з отриманими результатами. В першій колонці додаються індивідуальні оцінки, а в другій – середні по класу. Порівняйте їх. А тепер порівняйте ваші оцінки з нашими оцінками. Спробуйте відповісти на наступне запитання:
- Де вашій дитині вдається краще реалізувати свої вміння – в школі чи вдома?
Батьки висловлюються по бажанню. Вчитель фіксує результати на дошці, яка розділена на 2 частини: «Школа», «Дім».
Крім цього, йдучи до школи дитина повинна володіти ще деякими вміннями, які перевіряються під час тестування на визначення готовності дитини до школи. Це вміння слухати запитання, формувати відповідь, вміння виконувати вправи за зразком та за вимогою вчителя. Недавно я діагностувала ваших дітей з цього приводу.
Рекомендації: Я рекомендую вам корекційні вправи посильні для кожної дитини. Вони не потребують особливого обладнання чи спеціальної педагогічної підготовки. Єдине, що треба – серйозно поставитися до вказівок, відвести час для занять, набратися терпіння й такту. У цій роботі недопустимі поспіх і надмірне навантаження. Все робити граючись.
Вправи на зорово - моторну координацію:
- Диктуються візерунки (ми робили за зразком). Покажіть дитині звідки починається малюнок і диктуйте : 1 клітинка вгору, 1 клітинка вправо, 1 клітинка до низу, 1 клітинка вправо, 1 клітинка вгору, 1 клітинка до низу, 1 клітинка вправо…,а тепер продовж далі візерунок, який у тебе вийшов. Перемальовування будь - яких нескладних малюнків.
Вправи на розвиток дозвільної уваги:
- За фіксований проміжок часу ( починаючи з 1 хвилини і в міру тренування, доводячи до 5 хвилин) викреслювати, не пропускаючи жодної, одну й ту саму букву з тексту.
- Прослуховування казки, яку потім потрібно переказати.
- Знаходження відмінностей між подібними малюнками.
Сьогодні ми говорили про вміння ваших дітей. Якщо сім’я та школа будуть підтримувати одна одну і допомагатимуть дітям оволодівати життєвими та навчальними вміннями, це допоможе їм успішно адаптуватися в новому середовищі.
І на завершення нашої зустрічі я попрошу вас висловити ваші відчуття та думки з приводу нашого сьогоднішнього зібрання.
(Висловлювання батьків).
А щоб ми всі сьогодні розійшлися в гарному, піднесеному настрої, я пропоную зіграти в гру «Подарунок». Дарувати ми будемо уявні подарунки за допомогою міміки та жестів. Виберіть, кому з учасників ви будете дарувати подарунок. Отже, починаємо дарувати.