«Вінничина - квітка Поділля» Напрям: туристсько-краєзнавчий маршрут НАЗВА РОБОТИ : «Чудовий край - Поділля»КЕРІВНИК РОБОТИ: Жиле Людмила Іванівна, вчитель англійської мови

Про матеріал

Тема екскурсійно-краєзнавчого маршруту: Пізнавально-екскурсійне вивчення історичних пам'яток Поділля,в поєднанні з елементами вивчення англійської мови ,за маршрутом:

Вінниця - Браїлів – Бар –– Печера – Немирів – Вороновиця - Вінниця

Мета:

• Основна мета розробка туристично-екскурсійного маршруту.

• Розширювати поняття у дітей про рідний край Поділля.

• Виховувати любов та патріотизм до Батьківщини.

• Бережне ставлення до історичних пам'яток та природи Поділля.

• Набуття учнями поглиблених об'єктивних знань з історії рідного села чи міста, про визначні місця, історичні події та видатних людей свого краю.

• Розкриття туристичних та екскурсійних можливостей свого краю;

• Задовольнити духовні, естетичні, інформаційні потреби людини, реалізовуючи пізнавальну функцію туризму: розширення кругозору, організації культурного дозвілля, відпочинку, спілкування.

• Розвивати у дітей можливість спілкування про рідний край – англійською мовою.

Поставлена мета, визначила необхідність вирішити такі завдання:

Завдання:

• Опрацювання методичного матеріалу з приводу оформлення екскурсійного матеріалу.

• збір та систематизація екскурсійних матеріалів.

• розкриття туристичних та екскурсійних можливостей свого краю.

• розробити практичні рекомендації з ефективного використання туристських ресурсів.

• розробити цікаві та розвиваючі матеріали для дітей під час екскурсії.

Перегляд файлу

 

Міністерство освіти і науки України

Заклад: «Гуманітарна гімназія № 1

 ім. М.І. Пирогова Вінницької міської ради»

 

 

 

«Вінничина  - квітка Поділля»

 

 

 

Напрям: туристсько-краєзнавчий маршрут

 

НАЗВА РОБОТИ :

 

 

«Чудовий край - Поділля»

 

 

 

 

 

 

КЕРІВНИК РОБОТИ: Жиле Людмила Іванівна,

 вчитель англійської мови,

класний керівник 6- В класу.

 

 

Вінниця

 

2015

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анкета учасника

Прізвище :Ж и л е

Ім'я :     Л ю д м и л а

По- батькові : І в а н і в на

Чинне місце роботи, посада:«Гуманітарна  гімназія №1  ім.  М.І. Пирогова Вінницької міської ради»м. Вінниці,

класний керівник 6 – В класу,вчитель англійської мови вищої категорії. Стаж роботи: 15 років. Закінчила  педучилище ВДПУ та Вінницький державний педагогічний університет, факультет іноземних мов за спеціальністю вчитель англійської мови та зарубіжної літератури, працюю вчителем англійської мови з 1999р.; безпосередньо в гуманітарній гімназії №1 ім. М. І. Пирогова м. Вінниці - з 2004р.Безпосередньо є випускницею даної школи. ( 1995 р.)

Особливого значення надаю розвитку творчих здібностей, розвитку сприйняття рідного краю, подорожуючи по різним містах України, виховую патріотичне ставлення до рідної країни,гнучкості мислення у дітей, використовуючи технології особистісно – орієнтованого навчання та проектну діяльність. Свої методичні надбання узагальнила в навчально-методичному посібнику «Чарівний світ літа-3» (``The  Magic Summer world - 3``);створила посібник «Батьківські збори»; будучи класним керівником, залучала батьків до діяльності, спрямованої на створення умов, сприятливих для розвитку дітей. Відносини з батьками та дітьми будую на довірі, повазі та справедливості.

На практиці доводжу, що творчий підхід до навчання та виховання захоплює учнів, пробуджує в них інтерес та мотивацію, навчає самостійному мисленню, «навчає життю» в сучасному суспільстві, розвиває пізнавальні навички учнів, уміння самостійно конструювати свої знання та орієнтуватися в життєвому просторі, розвиває творче мислення.

 

Завдання № 1

Тема : «Чудовий край – Поділля»

Тема екскурсійно-краєзнавчого маршруту: Пізнавально-екскурсійне вивчення  історичних пам’яток Поділля, за маршрутом:

Вінниця - Браїлів – Бар – Печера – Немирів – Вороновиця - Вінниця

Мета:

  • Основна мета розробка туристично-екскурсійного маршруту.
  •  Розширювати поняття у дітей про рідний край Поділля.
  • Виховувати любов та патріотизм до Батьківщини.
  • Бережне ставлення до історичних пам’яток  та природи Поділля.
  • Набуття учнями поглиблених об'єктивних знань з історії рідного села чи міста, про визначні місця, історичні події та видатних людей свого краю.
  •        Розкриття туристичних та екскурсійних можливостей свого краю;
  • Задовольнити духовні, естетичні, інформаційні потреби людини, реалізовуючи пізнавальну функцію туризму: розширення кругозору, організації культурного дозвілля, відпочинку, спілкування.
  • Розвивати у дітей  можливість спілкування про рідний край – англійською мовою.

Поставлена мета, визначила необхідність вирішити такі завдання:

Завдання:

  • Опрацювання методичного матеріалу з приводу оформлення екскурсійного матеріалу.
  • збір та систематизація екскурсійних  матеріалів.
  • розкриття туристичних та екскурсійних можливостей свого краю.
  • розробити практичні рекомендації з ефективного використання туристських ресурсів.
  • розробити цікаві та розвиваючі матеріали для дітей під час екскурсії.

 

 

  1.  Перелік населених пунктів, які входять до екскурсійного маршруту.
  • Маршрут пролягає за межами міста.
  • Назва маршруту :

Вінниця - Браїлів – Бар – Печера – Немирів – Вороновиця - Вінниця

  • Маршрут автобусноно-пішохідний, загальна протяжність автобусного шляху – до 268 км, пішохідної частини – до 3 км.
  • Екскурсійні об’єкти:
  1. http://www.orthodox.vinnica.ua/content/mambo/Br_mon_01s.jpg  Браїлів  (ознайомлення з Свято-троіцьким Браілівським жіночим монастиром)
  2. http://images.photoukraine.com/photos/110017.jpg   Бар(Подільський клаптик Італії:Залишки обороних споруд замку( м.Бар вул.Буняковського 7), Парафіяльний костьол святої Анни,Православна церква зведена у 1757 р.)
  3. Печера парк, Вінницька обл   Печера (Мавзолей Потоцких)

Немирів   (Скіфські вали,Палац та парк княгині Щербатової)

  1. http://ukrainaincognita.com/sites/default/files/imagecache/my_thumbnail/nemyriv1.jpg    Вороновиця(Палац - музей імені О. Ф. Можайського)

Додаткові дані про екскурсійний маршрут

  • Час маршруту :  11-12 годин.
  • Вік учасників: від 11 років.
  • Маршрут розрахований на школярів середньої та старшої ланок.
  • Сезонність:осінь, весна, літо.
  • Спосіб пересування:  екскурсійним автобусом.
  • Вид екскурсії : комплексна.
  1. Опис туристичних об’єктів та фото до кожного з них .

Подорожуй Україною!

Вінниччина - регіон з величезним туристичним потенціалом. Туристичні об'єкти Вінниччини дуже різноманітні, але поки що, не користуються великою популярністю через слабку рекламу. Тому й пропоную дітям, такі екскурсії – де б вони - мали побачити рідний край з найкращої сторони.

Вінниччина у свій час була улюбленим місцем поселення польської шляхти, тому на території області збереглася велика кількість панських садиб і палаців, які ми плануємо ще відвідати найближчим часом.

Цього року тема першого уроку була: «Наша творчість Вінничині рідній», ретельно підготувавшись, а потім по проведенню, я побачила,як цікаво було дітям слухати інформацію про рідне місто!( Додаток № 1–Колаж.)

Тому, аби ще більше привернути увагу дорослих людей та підростаюче покоління до чудових пейзажів та архітектурних споруд рідного краю – мною розроблено маршрут цікавої та захоплюючої подорожі за маршрутом:Вінниця - Браїлів – Бар –– Печера – Немирів – Вороновиця- Вінниця. Хочу зупинити Вашу увагу на представленій  нижче  певній інформації з перелічених місць - маршруту руху.

Браїлів

Згадуючи містечко, Петро Чайковський  писав: "В Браилове хочу отдаться любви моей к природе. Нет места во всем мире, которое давало бы мне в этом отношении так много простора".Додаток № 2.

Бар

Це містечко завжди привертає до себе увагу назвою. Погодьтеся, що слово “бар" швидше нагадує невеличкі заклади, яких так багато на сучасних, вулицях. Та насправді воно не має нічого спільного з ними. Більше того, перша назва містечка була іншою.Додаток № 3

Далі вирушаємо до Печери. Під час руху діти можуть виконувати творчі завданя у пункті «Бар»( у буклеті). Проїджаючи по маршруту - оглядове ознайомлення з смт Тиврів. Додаток № 3.1

 

Печера

Село Печера Тульчинського району Вінницької області розкинулось на берегах надзвичайно мальовничого Південного Бугу. Печора, печерський парк, Південний Буг внизу — мабуть одні з найкрасивіших місць на Поділлі. Додаток №4

Після огляду екскурсії – вільний час(відпочинок на березі річки – можна організувати ланч для дітей).Потім вирушаємо до Немирова.

Немирів


Немирівський район

Територія – 1,29 тис. км²

На території району знаходиться 92 населених пункти, найбільші з яких Немирів, Брацлав, Ситківці, Ковалівка, В.Бушинка (ви можете побачити мапу у Ваших брошурах)

Кількість населення – 55,6 тис. осіб,

сільське – 35,4 тис. чол.

міське – 20,2 тис. чол.

Відстань від райцентру до м. Вінниці автошляхами – 48 км.

Річка: Південний Буг


Адміністративний центр району – м. Немирів.  Додаток № 5

Вороновиця

Вороновиця розташована на підвищеній рівнині поблизу невеличкої річки Воронка – притоки Південного Бугу. Багаті землі, на яких виникло село, були об'єктом нападу завойовників і переходили з рук до рук. Тут у різні часи хазяйнували татари, литовці, турки, поляки. Про жорстокі бої, що відбувалися у цих місцях, свідчать залишки фортеці, спорудженої у XIV ст., й підземні ходи в самому селищі.Додаток № 6

  1. Таблиця:  Параметри маршруту

 

Пункти

Відстань, км

Спосіб долання (вид транспорту, його клас)

Час перебування в дорозі (год.)

А- В (Вінниця – Браїлів)

37 км 

Автобус

0 год 45 хв

В – С ( Браїлів – Бар)

45 км

Автобус

0 год 50 хв

C – D (  Бар – Печера)

116 км

Автобус

2 год 15 хв

D – E (  Печера – Немирів)

20 км

Автобус

28 хв

E – F ( Немирів – Вороновиця)

24 км

Автобус

27 хв

F – A (  Вороновиця – Вінниця)

26 км

Автобус

31 хв

 

 

 

 

 

 

 

  1. Карта-схема екскурсії  (Додаток № 7).

http://lib.znaimo.com.ua/tw_files2/urls_4/956/d-955054/955054_html_m75ab10a6.jpg Завдання № 2

«East or west – Home is best!!!»

«Де не де,  а дома – краще!» Так - говорить прислів`я.

Сьогодні, дійсно, велика кількість людей прагне відпочивати за межами рідної країни - і це не дивно. На даний момент туризм за кордоном - є більш розвинений та рекламований, адже, на кожному кроці, ми маємо нагоду споглядати різноманітні закордонні тури, які запрошують нас на відпочинок. І ця проблема «сидить» дуже глибоко. Та стає прикро, що люди не бачать краси, яка оточує нас навкруги. Наша країна стоїть на порозі до взаємовідносин з Євросоюзом? Який би шлях не обрав наш народ – ми маємо знати історію нашої країни, маємо бачити нашу неповторну красу, знати усі визначні місця України,-  та зуміти донести про нашу країну - до наших дітей та всіх народів світу. Школа - це заклад, де дітей не тільки навчають, але й виховують справжнього громадянина України. У 1959 році ООН ухвалив Декларацію прав дитини,головною тезою якої є: «Людство зобов’язане давати дитині все краще,що воно має». Коли, у 2012 році я почала працювати класним керівником у 5-В класі - спочатку, дійсно, було важко виховувати. Мої діти є надзвичайно активні та надзвичайно сучасні.

«Чим же ш їх можна здивувати!» Та виявилось: «усе геніальне – просте» -

Отож, керуючись цим – мною було поставлено мету – показати найкрасивіші місця нашої країни та рідного міста. Перша наша поїздка відбулась до Кам’янець – Подільського. І вже будучи в дорозі – стало ясно, що вибір зроблено правильно. Колектив стає іншим:  згуртованим, дружнім, добрим,турботливим, життєрадісним. Звісно, маючи потужну підтримку батьків класу – ми подорожували далі.

Відвідали мармурову печеру в  Кривчі, фортецю в Хотині. Для того, щоб діти прагнули до кращого – для порівняння ми відвідали європейські країни: Польща, Німеччина,Чехія, Франція, Бельгія.

Чудова екскурсія відбулася до парку «Київська Русь», де діти мали нагоду побачити, яке було життя на Україні багато років тому. Ви навіть не уявляєте, яке враження було в дітей, коли ми відвідали Меджибіж! Мої діти – були в захваті!

Вінниччина - регіон з величезним туристичним потенціалом. Туристичні об'єкти Вінниччини дуже різноманітні, але поки що не користуються великою популярністю через слабку рекламу. Тому й пропоную дітям, такі екскурсії – де б вони мали побачити рідний край з найкращої сторони. Вінниччина у свій час була улюбленим місцем поселення польської шляхти, тому на території області збереглася велика кількість панських садиб і палаців, які ми плануємо ще відвідати найближчим часом.

Також відвідали музеї Вінничини, а саме: музей – садиба ім. М.І.Пирогова, краєзнавчий музей, музей «ретро» автомобілів, музей Подільського краю                                 (приміщення лісного господарства) ; також: бібліотеку ім. І. Франка, кондитерську фабрику «Roshen»; побували на виставці картин учениці класу – Дзісь Олександри, беремо активну участь у шкільних заходах, також започатковуємо  традицію – проводити різноманітні заходи разом з батьками класу.

Безпосередньо висловив свою думку учень класу Горбатюк Андрій: «Кожна наша поїздка – не обходилась без радощів. Ми всі дружно дивились на красиву природу,фортеці, слухали та співали пісень. Екскурсії були дуже цікаві. Мені подобаються поїздки з однокласниками».

«Відвідування школи – може бути приємним, якщо там є гарні друзі, вчителі,приємні новини,різноманітні та цікаві екскурсії, конкурси, та багато цікавих поїздок. Я обожнюю ходити до школи!», - каже учениця класу Олександра Дзісь.

 

Коротка інформація про ті місця – де ми вже побували!

  1. Кам’янець Подільський (29.09.12)

(фото № 1 - Камянець Подільський -  електроний варіант.)

  1. Хотин – Кривча (29.05.13)  -  (фото № 2- Хотин - Кривча).
  2. Парк «Київська Русь» (29.09.13) –(фото № 3 -Парк Київська Русь).
  3. Меджибіж (22.09.13) - (фото № 4-  Меджибіж).
  4. Музей «Поділля» (21.09.13) - (фото № 5-  Музей Поділля).
  5. Київ - Страусина ферма,фабрика новорічних іграшок (1.12.13)–

( фото № 6 Страусина ферма,фабрика новорічних іграшок).

 

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSExYo1UcWYvAISE71G4a8TgTHnzCqV8i6j3FqxnO9SzA2bIlMN Висновки

Туризм у нашій країні став надбанням майже кожної сім’ї. Щороку десятки мільйонів трудящих і учнівської молоді здійснюють захоплюючі походи і мандрівки по рідному краю, знайомляться з історичним минулим країни, архітектурними та природними пам’ятками, бойовими і трудовими подвигами власного народу.

Місце України у світовому туристичному процесі визначається культурно-пізнавальним, екологічним, спортивно-оздоровчим напрямами туризму. Пріоритетні напрями розвитку туризму в Україні базуються на природних ресурсах, природно-заповідному фонді і культурно-історичних пам’ятках. Найбільш поширеним видом туризму є культурно-пізнавальний, основна мета якого – ознайомлення туристів з природою, культурно-історичним надбанням і сучасним життям країни. Основним ринковим продуктом у туризмі є тури – спеціально розроблені програми в комплексі з системою заходів для їх реалізації, спрямовані на задоволення мети відпочинку.

Побувавши з дітьми у вище перерахованих місцях – було зрозуміло, що в нас на Україні  - є багато прекрасних місць,про які варто розповідати та показувати!

Пізнавальний тур розширює світогляд дітей, розширює поняття у дітей про рідний край Поділля. Виховує любов та патріотизм до Батьківщини, бережне ставлення до історичних пам’яток  та природи Поділля. Цими поїздками я намагалась :

розкрити  туристичні та екскурсійні можливості свого краю; розвивала у дітей  можливість спілкування про рідний край – англійською мовою. Усі завдання,які було поставлено дотримано. Саме такі тури розраховані на краще розуміння та сприйняття нашого краю.

І звичайно, хотілось, щоб туристична сфера України – розвивалась, підтримувалась та і процвітала на далі!

 

Використана література :

1. Денисик Г. І.. Любченко В. Є. Простори Вінниччини. – Вінниця: ЕкоБізнєсЦентр, 1999. – 92 с.

2. Малахов Д. В. По Брацлавщине.– Москва: Искусство, 1982. – 148 с.

3. Слободенюк Н. П., Логвінов В. О. Браїлів: стежками історії. – Вінниця: Тезис, 2000. – 64 с.

4. Солошшко М. Дещо з історії Браїлова // Нові горизонти. – 1979. – 11 серпня,

5. Труды Подольского епархиального историко-статистического комитета под редакцией Ефимия Сецинского. – Камянец-Подольский, 1901. – С. 270.

6. Янко М. П. Топонімічний словник України. – Київ: Знання, 1998. – 428 с.

7.Денисик Г. І. Вінниччина – край зелених дібров і золотих нив. – Вінниця: Фонд культури, 1997. – 79 с.

8.Івченко А. С. Містечка України. – Київ: НВП «Картографія», 2000. – 183 с.

9. Історія міст і сіл України. Вінницька область. – Київ: Українська Енциклопедія, 1972. – С. 454–462.

10. Янко М.П. Топонімічний словник України: Словник-довідник. – Київ: Знання, 1998. – 432 с.

11. Военно-статистическое обозрение Российской империи. Подольская губерния. – Спб., 1849. – Т. 10. – Ч. 2. – С. 74, 90.

12. Історія міст і сіл України. Вінницька область, – К.: УРЕ, 1972. – С. 169-178.

13. Молчановский Н. Очерк известий о Подольской земле до 1434 г. – С. 37.

14. Янко М. П. Топонімічний словник України. – К,: Знання, 1998.– С. 91.

Пам’ятки Немирівщини.

15. Інтернет ресурс

 

1

 

docx
Додано
18 березня 2019
Переглядів
1089
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку