Тема екскурсійно-краєзнавчого маршруту: Пізнавально-екскурсійне вивчення історичних пам'яток Поділля,в поєднанні з елементами вивчення англійської мови ,за маршрутом:
Вінниця - Браїлів – Бар –– Печера – Немирів – Вороновиця - Вінниця
Мета:
• Основна мета розробка туристично-екскурсійного маршруту.
• Розширювати поняття у дітей про рідний край Поділля.
• Виховувати любов та патріотизм до Батьківщини.
• Бережне ставлення до історичних пам'яток та природи Поділля.
• Набуття учнями поглиблених об'єктивних знань з історії рідного села чи міста, про визначні місця, історичні події та видатних людей свого краю.
• Розкриття туристичних та екскурсійних можливостей свого краю;
• Задовольнити духовні, естетичні, інформаційні потреби людини, реалізовуючи пізнавальну функцію туризму: розширення кругозору, організації культурного дозвілля, відпочинку, спілкування.
• Розвивати у дітей можливість спілкування про рідний край – англійською мовою.
Поставлена мета, визначила необхідність вирішити такі завдання:
Завдання:
• Опрацювання методичного матеріалу з приводу оформлення екскурсійного матеріалу.
• збір та систематизація екскурсійних матеріалів.
• розкриття туристичних та екскурсійних можливостей свого краю.
• розробити практичні рекомендації з ефективного використання туристських ресурсів.
• розробити цікаві та розвиваючі матеріали для дітей під час екскурсії.
Міністерство освіти і науки України
Заклад: «Гуманітарна гімназія № 1
ім. М.І. Пирогова Вінницької міської ради»
«Вінничина - квітка Поділля»
Напрям: туристсько-краєзнавчий маршрут
НАЗВА РОБОТИ :
«Чудовий край - Поділля»
КЕРІВНИК РОБОТИ: Жиле Людмила Іванівна,
вчитель англійської мови,
класний керівник 6- В класу.
Вінниця
2015
Анкета учасника
Прізвище :Ж и л е
Ім'я : Л ю д м и л а
По- батькові : І в а н і в на
Чинне місце роботи, посада:«Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І. Пирогова Вінницької міської ради»м. Вінниці,
класний керівник 6 – В класу,вчитель англійської мови вищої категорії. Стаж роботи: 15 років. Закінчила педучилище ВДПУ та Вінницький державний педагогічний університет, факультет іноземних мов за спеціальністю вчитель англійської мови та зарубіжної літератури, працюю вчителем англійської мови з 1999р.; безпосередньо в гуманітарній гімназії №1 ім. М. І. Пирогова м. Вінниці - з 2004р.Безпосередньо є випускницею даної школи. ( 1995 р.)
Особливого значення надаю розвитку творчих здібностей, розвитку сприйняття рідного краю, подорожуючи по різним містах України, виховую патріотичне ставлення до рідної країни,гнучкості мислення у дітей, використовуючи технології особистісно – орієнтованого навчання та проектну діяльність. Свої методичні надбання узагальнила в навчально-методичному посібнику «Чарівний світ літа-3» (``The Magic Summer world - 3``);створила посібник «Батьківські збори»; будучи класним керівником, залучала батьків до діяльності, спрямованої на створення умов, сприятливих для розвитку дітей. Відносини з батьками та дітьми будую на довірі, повазі та справедливості.
На практиці доводжу, що творчий підхід до навчання та виховання захоплює учнів, пробуджує в них інтерес та мотивацію, навчає самостійному мисленню, «навчає життю» в сучасному суспільстві, розвиває пізнавальні навички учнів, уміння самостійно конструювати свої знання та орієнтуватися в життєвому просторі, розвиває творче мислення.
Завдання № 1
Тема : «Чудовий край – Поділля»
Тема екскурсійно-краєзнавчого маршруту: Пізнавально-екскурсійне вивчення історичних пам’яток Поділля, за маршрутом:
Вінниця - Браїлів – Бар –– Печера – Немирів – Вороновиця - Вінниця
Мета:
Поставлена мета, визначила необхідність вирішити такі завдання:
Завдання:
Вінниця - Браїлів – Бар –– Печера – Немирів – Вороновиця - Вінниця
Немирів (Скіфські вали,Палац та парк княгині Щербатової)
Додаткові дані про екскурсійний маршрут
Подорожуй Україною!
Вінниччина - регіон з величезним туристичним потенціалом. Туристичні об'єкти Вінниччини дуже різноманітні, але поки що, не користуються великою популярністю через слабку рекламу. Тому й пропоную дітям, такі екскурсії – де б вони - мали побачити рідний край з найкращої сторони.
Вінниччина у свій час була улюбленим місцем поселення польської шляхти, тому на території області збереглася велика кількість панських садиб і палаців, які ми плануємо ще відвідати найближчим часом.
Цього року тема першого уроку була: «Наша творчість Вінничині рідній», ретельно підготувавшись, а потім по проведенню, я побачила,як цікаво було дітям слухати інформацію про рідне місто!( Додаток № 1–Колаж.)
Тому, аби ще більше привернути увагу дорослих людей та підростаюче покоління до чудових пейзажів та архітектурних споруд рідного краю – мною розроблено маршрут цікавої та захоплюючої подорожі за маршрутом:Вінниця - Браїлів – Бар –– Печера – Немирів – Вороновиця- Вінниця. Хочу зупинити Вашу увагу на представленій нижче певній інформації з перелічених місць - маршруту руху.
Згадуючи містечко, Петро Чайковський писав: "В Браилове хочу отдаться любви моей к природе. Нет места во всем мире, которое давало бы мне в этом отношении так много простора".Додаток № 2.
Бар
Це містечко завжди привертає до себе увагу назвою. Погодьтеся, що слово “бар" швидше нагадує невеличкі заклади, яких так багато на сучасних, вулицях. Та насправді воно не має нічого спільного з ними. Більше того, перша назва містечка була іншою.Додаток № 3
Далі вирушаємо до Печери. Під час руху діти можуть виконувати творчі завданя у пункті «Бар»( у буклеті). Проїджаючи по маршруту - оглядове ознайомлення з смт Тиврів. Додаток № 3.1
Печера
Село Печера Тульчинського району Вінницької області розкинулось на берегах надзвичайно мальовничого Південного Бугу. Печора, печерський парк, Південний Буг внизу — мабуть одні з найкрасивіших місць на Поділлі. Додаток №4
Після огляду екскурсії – вільний час(відпочинок на березі річки – можна організувати ланч для дітей).Потім вирушаємо до Немирова.
Немирів
Немирівський район
Територія – 1,29 тис. км²
На території району знаходиться 92 населених пункти, найбільші з яких Немирів, Брацлав, Ситківці, Ковалівка, В.Бушинка (ви можете побачити мапу у Ваших брошурах)
Кількість населення – 55,6 тис. осіб,
сільське – 35,4 тис. чол.
міське – 20,2 тис. чол.
Відстань від райцентру до м. Вінниці автошляхами – 48 км.
Річка: Південний Буг
Адміністративний центр району – м. Немирів. Додаток № 5
Вороновиця
Вороновиця розташована на підвищеній рівнині поблизу невеличкої річки Воронка – притоки Південного Бугу. Багаті землі, на яких виникло село, були об'єктом нападу завойовників і переходили з рук до рук. Тут у різні часи хазяйнували татари, литовці, турки, поляки. Про жорстокі бої, що відбувалися у цих місцях, свідчать залишки фортеці, спорудженої у XIV ст., й підземні ходи в самому селищі.Додаток № 6
Пункти |
Відстань, км |
Спосіб долання (вид транспорту, його клас) |
Час перебування в дорозі (год.) |
А- В (Вінниця – Браїлів) |
37 км |
Автобус |
0 год 45 хв |
В – С ( Браїлів – Бар) |
45 км |
Автобус |
0 год 50 хв |
C – D ( Бар – Печера) |
116 км |
Автобус |
2 год 15 хв |
D – E ( Печера – Немирів) |
20 км |
Автобус |
28 хв |
E – F ( Немирів – Вороновиця) |
24 км |
Автобус |
27 хв |
F – A ( Вороновиця – Вінниця) |
26 км |
Автобус |
31 хв |
Завдання № 2
«East or west – Home is best!!!»
«Де не де, а дома – краще!» Так - говорить прислів`я.
Сьогодні, дійсно, велика кількість людей прагне відпочивати за межами рідної країни - і це не дивно. На даний момент туризм за кордоном - є більш розвинений та рекламований, адже, на кожному кроці, ми маємо нагоду споглядати різноманітні закордонні тури, які запрошують нас на відпочинок. І ця проблема «сидить» дуже глибоко. Та стає прикро, що люди не бачать краси, яка оточує нас навкруги. Наша країна стоїть на порозі до взаємовідносин з Євросоюзом? Який би шлях не обрав наш народ – ми маємо знати історію нашої країни, маємо бачити нашу неповторну красу, знати усі визначні місця України,- та зуміти донести про нашу країну - до наших дітей та всіх народів світу. Школа - це заклад, де дітей не тільки навчають, але й виховують справжнього громадянина України. У 1959 році ООН ухвалив Декларацію прав дитини,головною тезою якої є: «Людство зобов’язане давати дитині все краще,що воно має». Коли, у 2012 році я почала працювати класним керівником у 5-В класі - спочатку, дійсно, було важко виховувати. Мої діти є надзвичайно активні та надзвичайно сучасні.
«Чим же ш їх можна здивувати!» Та виявилось: «усе геніальне – просте» -
Отож, керуючись цим – мною було поставлено мету – показати найкрасивіші місця нашої країни та рідного міста. Перша наша поїздка відбулась до Кам’янець – Подільського. І вже будучи в дорозі – стало ясно, що вибір зроблено правильно. Колектив стає іншим: згуртованим, дружнім, добрим,турботливим, життєрадісним. Звісно, маючи потужну підтримку батьків класу – ми подорожували далі.
Відвідали мармурову печеру в Кривчі, фортецю в Хотині. Для того, щоб діти прагнули до кращого – для порівняння ми відвідали європейські країни: Польща, Німеччина,Чехія, Франція, Бельгія.
Чудова екскурсія відбулася до парку «Київська Русь», де діти мали нагоду побачити, яке було життя на Україні багато років тому. Ви навіть не уявляєте, яке враження було в дітей, коли ми відвідали Меджибіж! Мої діти – були в захваті!
Вінниччина - регіон з величезним туристичним потенціалом. Туристичні об'єкти Вінниччини дуже різноманітні, але поки що не користуються великою популярністю через слабку рекламу. Тому й пропоную дітям, такі екскурсії – де б вони мали побачити рідний край з найкращої сторони. Вінниччина у свій час була улюбленим місцем поселення польської шляхти, тому на території області збереглася велика кількість панських садиб і палаців, які ми плануємо ще відвідати найближчим часом.
Також відвідали музеї Вінничини, а саме: музей – садиба ім. М.І.Пирогова, краєзнавчий музей, музей «ретро» автомобілів, музей Подільського краю (приміщення лісного господарства) ; також: бібліотеку ім. І. Франка, кондитерську фабрику «Roshen»; побували на виставці картин учениці класу – Дзісь Олександри, беремо активну участь у шкільних заходах, також започатковуємо традицію – проводити різноманітні заходи разом з батьками класу.
Безпосередньо висловив свою думку учень класу Горбатюк Андрій: «Кожна наша поїздка – не обходилась без радощів. Ми всі дружно дивились на красиву природу,фортеці, слухали та співали пісень. Екскурсії були дуже цікаві. Мені подобаються поїздки з однокласниками».
«Відвідування школи – може бути приємним, якщо там є гарні друзі, вчителі,приємні новини,різноманітні та цікаві екскурсії, конкурси, та багато цікавих поїздок. Я обожнюю ходити до школи!», - каже учениця класу Олександра Дзісь.
Коротка інформація про ті місця – де ми вже побували!
(фото № 1 - Камянець Подільський - електроний варіант.)
( фото № 6 Страусина ферма,фабрика новорічних іграшок).
Висновки
Туризм у нашій країні став надбанням майже кожної сім’ї. Щороку десятки мільйонів трудящих і учнівської молоді здійснюють захоплюючі походи і мандрівки по рідному краю, знайомляться з історичним минулим країни, архітектурними та природними пам’ятками, бойовими і трудовими подвигами власного народу.
Місце України у світовому туристичному процесі визначається культурно-пізнавальним, екологічним, спортивно-оздоровчим напрямами туризму. Пріоритетні напрями розвитку туризму в Україні базуються на природних ресурсах, природно-заповідному фонді і культурно-історичних пам’ятках. Найбільш поширеним видом туризму є культурно-пізнавальний, основна мета якого – ознайомлення туристів з природою, культурно-історичним надбанням і сучасним життям країни. Основним ринковим продуктом у туризмі є тури – спеціально розроблені програми в комплексі з системою заходів для їх реалізації, спрямовані на задоволення мети відпочинку.
Побувавши з дітьми у вище перерахованих місцях – було зрозуміло, що в нас на Україні - є багато прекрасних місць,про які варто розповідати та показувати!
Пізнавальний тур розширює світогляд дітей, розширює поняття у дітей про рідний край Поділля. Виховує любов та патріотизм до Батьківщини, бережне ставлення до історичних пам’яток та природи Поділля. Цими поїздками я намагалась :
розкрити туристичні та екскурсійні можливості свого краю; розвивала у дітей можливість спілкування про рідний край – англійською мовою. Усі завдання,які було поставлено дотримано. Саме такі тури розраховані на краще розуміння та сприйняття нашого краю.
І звичайно, хотілось, щоб туристична сфера України – розвивалась, підтримувалась та і процвітала на далі!
Використана література :
1. Денисик Г. І.. Любченко В. Є. Простори Вінниччини. – Вінниця: ЕкоБізнєсЦентр, 1999. – 92 с.
2. Малахов Д. В. По Брацлавщине.– Москва: Искусство, 1982. – 148 с.
3. Слободенюк Н. П., Логвінов В. О. Браїлів: стежками історії. – Вінниця: Тезис, 2000. – 64 с.
4. Солошшко М. Дещо з історії Браїлова // Нові горизонти. – 1979. – 11 серпня,
5. Труды Подольского епархиального историко-статистического комитета под редакцией Ефимия Сецинского. – Камянец-Подольский, 1901. – С. 270.
6. Янко М. П. Топонімічний словник України. – Київ: Знання, 1998. – 428 с.
7.Денисик Г. І. Вінниччина – край зелених дібров і золотих нив. – Вінниця: Фонд культури, 1997. – 79 с.
8.Івченко А. С. Містечка України. – Київ: НВП «Картографія», 2000. – 183 с.
9. Історія міст і сіл України. Вінницька область. – Київ: Українська Енциклопедія, 1972. – С. 454–462.
10. Янко М.П. Топонімічний словник України: Словник-довідник. – Київ: Знання, 1998. – 432 с.
11. Военно-статистическое обозрение Российской империи. Подольская губерния. – Спб., 1849. – Т. 10. – Ч. 2. – С. 74, 90.
12. Історія міст і сіл України. Вінницька область, – К.: УРЕ, 1972. – С. 169-178.
13. Молчановский Н. Очерк известий о Подольской земле до 1434 г. – С. 37.
14. Янко М. П. Топонімічний словник України. – К,: Знання, 1998.– С. 91.
Пам’ятки Немирівщини.
15. Інтернет ресурс
1