Віртуальна подорож Францією

Про матеріал
інтегрований урок з географії та інформатики , який допоможе учням самостійно здобути знання про Францію та закріпити навики роботи з інформаційних технологій
Перегляд файлу

   Урок – Віртуальна подорож Францією

 10 клас 

Мета. Навчальна:  на основі групової випереджальної роботи сформувати знання учнів про головні економіко-географічні особливості  Франції: економіко-географічне положення, природні умови,  мінеральні ресурси, розвиток економіки, історичні етапи розвитку, державний устрій, національні традиції, культуру та побут населення, національні символи.

Розвиваюча:  розвивати уміння аналізувати та систематизувати інформацію,  робити висновки, вдосконалювати уміння працювати з картами, з планом при складанні характеристики країни, розвивати творчу уяву, збагачувати словниковий запас учнів, розширити кругозір та пізнавальний інтерес до вивчення предмету

Виховна: виховувати повагу та дбайливе ставлення до культури та традицій інших народів світу.

 

 

Обладнання: політична карта світу, підручник, довідники, ат­ласи, таблиці, комп’ютер.

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку: інтегрований урок географії та інформатики.

Обладнання: фотографії, мультимедійна презентація. відеоролики інструктивні картки із практичним завданням.

Програмне забезпечення: доступ до мережі Інтернет або Wi-Fi, табличний редактор Microsoft Office Excel 2007, редактор презентацій Microsoft Office Power Point 2007.

Місце проведення уроку: кабінет інформатики.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент. Привітання, налаштування на активне співробітництво та співпрацю на уроці, створення дружньої атмосфери, довіри та доброзичливості,  психологічного комфорту кожного учня

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

 На столі – чашка кави і круассан.Звучить музика із фільма «Шербурзькі парасольки» На її фоні – вірш на французькій мові (читає учитель інформатики)та українській (читає вчитель географії)

Париж…

На вікнах - ковані вуалі,

Будинки, наче від Шанель...

Бонжур мадам! (Добридень пані!)

Ловлю усмішки від людей...

 Так романтично...Всюди квіти...

В руках, на клумбах, в магазинах...

Люб"язні всі ( де правду діти?)

І мода " от кутюр" в вітринах...

Такі всі різні... на підборах, й без них...

Хто - в чому...в туфлях, кедах...

А в церквах - віковічний порох...

В метро - безхатьки , в теплих пледах.

Тут вежа - тягнеться до неба,

Під схвальні вигуки туристів...

Їм фото всюди зробить треба!

У відео - їм роль артистів!

Париж велично злотом сяє,

 У бронзі пам"ятки стоять.

 Щодня тут дощик накрапає.

Чи то парфуми? ..." ...№ 5"?

 

  •                    

 (презентація реклама) Сьогодні ми з вами продовжуємо вивчати країни Західної Європи. Дана країна є світовим лідером високої моди, батьківщиною кінематографа та шан сону, шампанського та коньяку. Саме в цій країні натураліст Ж. Ламарк створив першу еволюційну теорію, що заклала основу дарвінізму. Мікробіолог Л.Пастер розробив методи запобіжних щеплень проти різних інфекційних захворювань. У таємниці таємниць природи проникли фізики Ампер, Паскаль, П'єр Кюрі, хімік Лавуазьє та ін. Їхні відкриття безмежно розширили владу людини над силами природи.

Едіт Піаф, Патриція Каас, Лара Фабіан одні з найвідоміших естрадних співачок світу, Ален Делон, Жер ар Де Пардье, Жан Поль Бельмондо, Жан Рено, П’єр Рішар, Луї Дефюнес, Вен сан Касель, Вен сан Перез, Крістіан Клавір, Семі Нас ері знімались у відомих на увесь світ блокбастерах – Таксі, 13 друзів Оушена, Апокаліпсис, Леон-Кілер, Фантомас.

Легенда Коко Шанель відома своєю маленькою чорною сукнею, а також парфумами Шанель №5. Вплив Коко на високу моду був такий сильний, що її - єдину з історії моди журнал “Тайм” вніс до списку ста найвпливовіших людей ХХ століття.

 Крістіан Діор – найвідоміший дизайнер світу. Під брендом Christian Dior випускаються одяг, аксесуари, парфумерія, косметичні товари, декоративна косметика, засоби для догляду за шкірою.

Отож, ви зрозуміли, що сьогодні ми вивчатимемо Францію і зробимо це, здійснивши віртуальну подорож цією дивною країною. На допомогу вам прийдуть знання з географії та інформатики. Під час подорожі зробимо п’ять зупинок, які допоможуть розкрити головні особливості розвитку Франції та послухаємо ваші чудові історії про цю країну(метод сторітеллінг).

 

Прийом «Асоціації»

- Франція – одна з самих символічних країн планети. Які ж асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово «ФРАНЦІЯ»?

(Париж, Ейфелева вежа, любов, романтика, Наполеон, жінки, Бастилія, Версаль, Шарль Перо, Канський фестиваль, Шампань, «Пежо», «Рено», «Сітроен», Дюма, Жюль Верн, Кусто, мода, парфуми, Лувр, круасани, сири, авіалайнери, вина, музеї, …)

Практичне завдання

- Вивчати географію без підручника важко, а без карти – неможливо. Підберіть до букв слова «ФРАНЦІЯ» назви міст і регіонів цієї країни.

                       Ф - …     (ужер)

                       Р - …      (еймс)

                       А - …      (нже)

                       Н - …      (ант)

                       Ц - …      (ентр)

                        І - …       (ль-де-Франс)

                (Кон’   Я - …       к)

.

Франція одна  найцікавіших країн світу, адже має велику кількість рекреаційних ресурсів, високий рівень економіки, дуже цікаві особливості культури та побуту населення. Знайомство з країною ми здійснимо під час віртуальної подорожі. Кожна група зробить зупинку в певній частині країни, і , виконавши завдання, познайомить зі своїми відкриттями інших членів подорожі. Завдання з інформатики допоможуть наглядно продемонструвати статистичні дані. Збережіть їх на робочий стіл і використайте під час розповіді.

Зупинка №1.Центр. Франція – центр франкофонії.

  1.  Дайте характеристику населення Франції (природний приріст, вікова структура, національний склад, рівень урбанізації). Що таке франкофонія та яка її роль у житті сучасного світу.

 

 

Таблиця 1

сектор економіки

кількість зайнятих (у %)

1

первинний

3

2

вторинний

21

3

третинний

73

 

  1. На основі таблиці 1 побудуйте кругову діаграму зайнятості населення Франції. Про що свідчить високий відсоток зайнятих у третинному секторі?

    Зупинка №2. Бретань. Поговоримо про перинний сектор економіки.

  1. Підготуйте повідомлення про спеціалізацію сільського господарства Франції.
  2. Побудуйте діаграму виробництва сільськогосподарської продукції у Франції, користуючись таблицею 2.Визначте продукцію, на яку приходяться найбільші обсяги.

Таблиця 2

Продукція

Обсяги продукції (млрд.. євро)

Рослинництво

44,1

У тому числі:

 

зернові

11,4

олійно-жирові

2,8

цукрові буряки

0,8

інші технічні культури

0,5

овочі та фрукти

8,1

кормові культури та квіти

8,3

.

 

 

    Зупинка №3  Оверень, м.Ліон як один із центрів вторинного сектору економіки Франції.

  1. Охарактеризуйте виробництва, що визначають міжнародну спеціалізацію Франції.
  2. Побудуй діаграму «Структура господарства Франції за часткою у ВНП». Використай дані таблиці 3. Зробіть висновок .

Таблиця 3

Сектор господарства

Частка у ВНП (у %)

первинний

3,6

вторинний

21,3

 

третинний

75,1

 

Зупинка 4 . Іль-де-Франс. Домінуючі складові ІІІ сектору економіки Франції

  1. Дослідіть складові ІІІ сектору економіки франції на прикладі фінансово-кредитних послуг, туризму, ІТ-технологій, телекомунікації та транспорту.
  2. Проаналізувати дані таблиці 4  «Країни, які мають найбільші доходи від надання туристичних послуг іноземним туристам (2015 р.)» та побудувати у табличному редакторі Microsoft Office Excel 2007 порівняльну діаграму країн, які отри­мують найбільші доходи від туристичного бізнесу.Яке місце серед цих країн належить Франції?

Таблиця 4

 

Країна

Доходи, млрд дол.

Країна

Доходи, млрд дол.

США

96,7

Велика Британія

37,6

Китай

65,7

Німеччина

36,0

Іспанія

57,8

Австралія

22,2

Франція

54,2

Австрія

18,9

Італія

42,7

Туреччина

18,5

 

Зупинка №5.  Провінція Прованс-Альпи-Лазурний берег. Марсель – найбільший порт Франції. Зовнішньоекономічні зв’язки Франції

  1. Дайте характеристику зовнішньоекономічних зв’язків Франції
  2. Побудуйте діаграму, яка відображатиме динаміку зовнішньої торгівлі товарами Франції. Використайте дані таблиці №5.( у млрд..євро) Таблиця №5

показники

2012

2013

2014

2015

2016

обіг

931

951

934

928

955

експорт

428

441

436

437

455

імпорт

503

50999

497

491

500

 

 

 

Сторітеллінг

 

 Випереджаюче завдання. Використовуючи  матеріал підручника, інтернет-ресурси, ви мали створити сторітеллінг , використовуючи міні-презентації, відеоролики тощо про один або декілька об’єктів Франції (1- 2 хв).Як альтернатива – можна створити рекламу.  (перегляд учнівських історій)

 

 Для закріплення .Прийом « Що таке? Хто такий?»

- Шарль де Голь           (генерал, перший президент)

- круасани                     (кондитерські вироби)

- «Рено», «Пежо»         (автомобільні фірми)

- Жак Ів Кусто              (океанограф)

- Марсельєза                 (гімн Франції)

- Шамоні                       (гірськолижний курорт)

- Коко Шанель             (модельєр)

- Бретань                       (регіон)

- фламандці                  (народи)

- Камю                          (письменник)

- Тюль                           (місто)

- Лувр                            (музей)

- Єлисейські Поля        (вулиця)

- Сорбонна                    (паризький університет, 1215рік)          

- Франція подарувала світові французьку мову, чудові парфуми, джинси теж вигадали у Франції, казки Шарля Перро, а також назви міст, які ми зустрічаємо в нашому лексиконі, такі як:

- Фужер – місто – перший виробник високих широких на тонкій ніжці бокалів, які і отримали ім’я міста.

- Коньяк – місто, де виробляють даний напій.

- Тюль – місто, де вперше виробили легку прозору тканину.

- Пломбьєр – місто, в якому вперше з’явилось вершкове морозиво з добавками фруктів та ягід, цукатів та крему.

- Шампань – місто – виробник напою з винограду.

- Джинсовий одяг створено в Америці з тканини, придуманої французами (саржа із міста Нім у Франції). Її відправляли в Америку з порту в Генуї, штамп міста відправлення американці читала на свій манер «Джинс».

- Але Франція – й велика трудівниця. Промислове виробництво є провідною сферою економіки Франції. На нього припадає понад 30% національного ВВП і половина від всієї експортованої державою продукції. Більш того, в даній сфері працює близько 27% від усіх зайнятих жителів країни.

Чорна скриня

- У чорній скрині знаходиться те, про що один відомий модельєр сказав: «В ній – все наше життя».    (дамська сумочка)

- У чорній скрині знаходиться те, про що французький письменник Гі де Мопоссан сказав: «Так чудово, це безмолвне биття крил, білих, строкатих і чорних, які тремтять, немов потрапили в полон нічні метелики».   (віяло)

   Дякую всім за урок. А зараз – креативний фідбек (з англ.. зворотний зв'язок)

«Піца»

Я намалювала коло та розділила його на чотири частини-сектори. Зверху кожного «шматочка» цієї імпровізованої «піци» написала твердження: «Мені зрозуміло все, про що говорив учитель», «Мені було цікаво на цьому уроці», «Інформація була новою для мене», «Мені подобається тут і я чекаю наступниху років/занять».

Тепер пропоную кожному учню поставити чотири цятки — біля кожного твердження. Чим ближче цятка до середини «піци», тим більше ви згодні з твердженням.

Навіщо?

Такий фідбек займає зовсім небагато часу (2-5 хвилин), проте дасть нам загальний зріз знань і вражень класу. Завдання такого типу не викликають внутрішнього супротиву в дітей. Адже не вимагають ніяких надзусиль: поставити цятку — це нескладно та швидко.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 грудня 2019
Переглядів
1760
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку