Виступ на педагогічній раді "Інструментарій вчителя Нової української школи. Модель випускника НУШ"

Про матеріал
Виступ описує досягнення випускника початкової школи НУШ і розкриває інструменти роботи вчителя у класі НУШ
Перегляд файлу

Інструментарій вчителя Нової української школи.

Модель випускника НУШ.

 

Шкільний журнал – звичний атрибут учителя, чого не скажеш про зошит спостережень, який увійшов у обіг зовсім недавно. Його поява пов’язана з введенням нових підходів до організації освітнього процесу й оцінювання учнів.

Усім відомо, що записувати у звичайний шкільний журнал. А як щодо зошита спостережень? Деякі вчителі заносять сюди результати контрольних. Втім, провідне місце у ньому мають посідати записи дещо іншого характеру. При заповненні зошита ви маєте керуватися принципами формувального оцінювання.

Оскільки зошит спостережень ведеться у довільній формі (він є особистим інструментом вчителя та не підлягає перевірці адміністрації), ви можете записувати до нього будь-які характеристики дітей, які вважаєте важливими для освітнього процесу. Сюди можуть увійти особливості дитини та її досягнення: активність, робота у групі, зацікавленість конкретним предметом/темою, мотивація, зміни у поведінці (коли і після якого випадку відбулася зміна), наскільки дитина здатна до концентрації, хист до математики, іноземних мов, зниження чи підвищення результативності тощо. 

Якщо у зошит входять сторінки, присвячені окремим предметам, то ви можете вести таблицю швидкості засвоєння певної теми. Наприклад, поставте позначку «повністю засвоєно» навпроти імен учнів, що вміють рахувати до 100. Ті, хто опанував навичку не повністю, отримають мітки «виконує з допомогою вчителя» або «потребує уваги». На наступному уроці відмітьте прогрес школярів у даній темі. Це дозволить побачити динаміку успішності навчання кожної дитини.

Свідоцтво досягнень – це документ, який дає розгорнуте уявлення про навчальний поступ дитини в школі. Вчитель заповнює документ двічі на рік. Свідоцтво досягнень складається з двох частин: характеристики наскрізних умінь учня/учениці та результатів навчання за предметами або інтегрованими курсами.

Свідоцтво досягнень не містить оцінок у балах з предметів, натомість розгорнуто окреслює рівень сформованості наскрізних умінь та результатів навчання, за якими можна простежити навчальний поступ учнів/учениць. На відміну від табелю, де виставлялися бали з предметів і яке не надавало чіткого розуміння, що саме учню/учениці вдається, а чому варто приділити більше уваги, свідоцтво досягнень дозволяє батькам або особам, які їх замінюють, побачити ширшу картину навчання дитини завдяки виокремленим результатам навчання. 

У свідоцтві досягнень також міститься інформація і про наскрізні вміння, які формуються під час вивчення всіх предметів та інтегрованих курсів. Інформація про це відсутня в табелі, тож свідоцтво досягнень дає змогу глибше зрозуміти навчальний поступ дитини, а не лише побачити «сухі» бали.

У 2021-2022 н.р. у закладі свідоцтво про закінчення початкової світи отримали 98 випускників, які навчалися в 4-ох класах. Через те, що кількість учнів мала для повноцінних 4-ох класів, було прийнято рішення розділити слабо згуртований колектив 4-Г класу серед 4-А, Б і В класів. При розподілі учнів, враховували побажання батьків і дітей.

 4-А клас:

Уміють зосереджуватися, самостійно працювати, виявляють активність 17 учнів.

Потребують постійного контролю 8 учнів.

В учнів переважає активно – позитивне ставлення до навчання.

На атмосферу в класі впливають такі фактори, як доброзичливі відносини між учителями та учнями; учнів між собою; учителя і батьків; взаєморозуміння учнів та батьків.

Класний колектив згуртований. Загальний рівень вихованості та культури класного колективу – середній.

Лідери….

4-Б клас: 4 учні мають високий рівень навчання, 50% учнів навчаються на достатньому рівні, 8 учнів засвоїли матеріал на середньому рівні.

В класі 9 учнів пільгових категорій. Лідерами є …..

Конфліктним в класі є …. провокує на суперечку ….

4-В клас:

Виявлено двоє лідерів — ….Обидва мають авторитет серед більшості, між собою не конкурують, об’єднують клас у спільних справах.

   Прикладом вихованості та толерантності є такі учні як: ……

   Найчастіше порушують правила поведінки: …….

 4 дитини із багатодітних сімей…...

   Під опікою 1 дитина – ….

  На високому рівні навчається 7 учнів: …….

  На достатньому рівні 14 учнів.

  На середньому рівні 6 учнів: …….

  Всі діти приймають участь житті класу. Ізольованих немає, але є учениця ( …. ), яка не приймає участь у позакласних заходах. Рішення мами не змінне.

  Неблагополучних сімей немає, але особливу увагу потрібно звернути на Л..Артема, дитина може мати недоглянутий зовнішній вигляд, одяг не по сезону ітд., тому потрібно завжди мати зв’язок з мамою або дідусем і контролювати ситуацію.

4-Г клас:

Стосунки у класi товариськi, але колектив не до кінця згуртований, адже не стабільний. За 4 роки постійно була міграція дітей до інших шкіл, класів. Діти відносно спокійні, конфліктних ситуацій не багато.

   Серед учнів є один лідерів — ……. Його поважають інші діти і до його думки прислухається більшість.

   Прикладом вихованості та толерантності є такі учні як: …..

   Найчастіше порушують правила поведінки: …..

  На високому рівні навчається 2 учні: …..

Ізольованих немає, але є учень, який майже не відвідував заняття – ….. Тому важко оцінити його роль у колективі.

За рівнем досягнень:

 

C:\Users\Олена Сергіївна\Desktop\2.jpg

 

 

 

Модель випускника початкової освіти НУШ Ліцею № 3:

 

Згідно Свідоцтв досягнень:

- изначає фактичний зміст, тему, основну думку, пояснює причинно-наслідкові зв’язки сприйнятого на слух, уточнює інформацію, ставить доцільні запитання (українська мова);

- Висловлюється іноземною мовою (англійська мова);

- Аналізує текст задачі, створює за потреби модель, обґрунтовує спосіб розв’язання, розв’язує задачу, прогнозує і перевіряє розв’язок (математика);

- Використовує для вимірювання величин доцільні одиниці вимірювання, оперує величинами, користується приладами для вимірювання (математика);

 - Складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми на основі їх опису, отримує очікуваний результат дій виконавця за складеним алгоритмом (інформатика);

- Орієнтується на місцевості за об’єктами природи і з допомогою компасу (Я досліджую світ).

 

docx
Додано
22 жовтня 2022
Переглядів
1265
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку