Важливим елементом системи формування нового змісту освіти є чітке бачення результатів педагогічного партнерства «учень – учитель», в основі якого – цінності, зазначені в Концепції Нової української школи, свого часу рекомендовані Європейським парламентом та Радою Європи. Ці 24 риси і чесноти визнали пріоритетними понад 50 країн світу:21.11.20212мудрість, відвага, наполегливість, чесність, енергійність, любов, доброта, соціальний та емоційний інтелект, співпраця, справедливість, лідерство, вміння вибачати, скромність, розсудливість, самоконтроль, поціновування краси, вдячність, оптимізм, почуття гумору і віра (за класифікацією Мартіна Селігмана і Кристофера Петерсона).
РОЛЬ УЧИТЕЛЯ У ФОРМУВАННІ ПСИХОЛОГІЧНО БЕЗПЕЧНОГО СЕРЕДОВИЩАВідповідальність за своїх учнів і обов’язки: Поважати кожну дитину. Вірити в успішність кожної дитини. Бути чесними і визнавати власні помилки. Вміти слухати й дотримуватись конфіденційностіБути послідовними і справедливими. Мати високі очікування щодо кожного учня. Цінувати особисті зусилля дітей
Обговорення цінностей та складання правил. Запитайте дітей, що, на їхню думку, означає бути чесним, добрим, відповідальним, аби зрозуміти, як діти ставляться до різних цінностей, виходячи з власного досвіду. Наприклад, така цінність, як «повага». Запитайте дітей, чи повинні дорослі їх поважати? Як дізнатися, чи тебе поважають? Чи поважають діти в класі один одного? Звідки вони про це знають?ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ : Під час ранкових зустрічей попросіть дітей розповісти про ситуації, в яких вони почували себе дуже добре і в яких – погано. Обговоріть ці цінності з дітьми – дайте їм можливість виразити свої позитивні і негативні почуття.21.11.20219
Запитайте дітей, що означає захищати когось словами, а не кулаками. Чи можуть вони пригадати такий випадок зі школи? Чи були випадки, коли їх ображали, або коли вони запобігали образі. Записуйте на папері думки, які виникають під час обговорення. У дітей розвивається активне слухання. Діти звикають, що кожен у класі може говорити по черзі і ви хочете почути всі їхні думки. Таким чином, діти демонструють повагу один до одного, а ви – до дітей.
21.11.202110 Важливим елементом системи формування нового змісту освіти є чітке бачення результатів педагогічного партнерства «учень – учитель», в основі якого – цінності, зазначені в Концепції Нової української школи, свого часу рекомендовані Європейським парламентом та Радою Європи. Ці 24 риси і чесноти визнали пріоритетними понад 50 країн світу:мудрість, відвага, наполегливість, чесність, енергійність, любов, доброта, соціальний та емоційний інтелект, співпраця, справедливість, лідерство, вміння вибачати, скромність, розсудливість, самоконтроль, поціновування краси, вдячність, оптимізм, почуття гумору і віра (за класифікацією Мартіна Селігмана і Кристофера Петерсона).