ФОРМУВАННЯ СПІЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ-СКЛАДОВА ЕФЕКТИВНОГО УПРАВЛІННЯ КЛАСОМПідготувала вчитель початкових класів Кукушкіна Катерина Юріївна
Номер слайду 2
Важливим елементом системи формування нового змісту освіти є чітке бачення результатів педагогічного партнерства «учень – учитель», в основі якого – цінності, зазначені в Концепції Нової української школи, свого часу рекомендовані Європейським парламентом та Радою Європи. Ці 24 риси і чесноти визнали пріоритетними понад 50 країн світу:21.11.20212мудрість, відвага, наполегливість, чесність, енергійність, любов, доброта, соціальний та емоційний інтелект, співпраця, справедливість, лідерство, вміння вибачати, скромність, розсудливість, самоконтроль, поціновування краси, вдячність, оптимізм, почуття гумору і віра (за класифікацією Мартіна Селігмана і Кристофера Петерсона).
Номер слайду 3
РОЛЬ УЧИТЕЛЯ У ФОРМУВАННІ ПСИХОЛОГІЧНО БЕЗПЕЧНОГО СЕРЕДОВИЩАУчителі мають пам’ятати, що те, як вони навчають, є таким же важливим, як і те, чому вони навчають.
Номер слайду 4
Освітнє середовище має бути безпечним, мобільним, створеним і батьками, і вчителем, і дітьми.
Номер слайду 5
РОЛЬ УЧИТЕЛЯ У ФОРМУВАННІ ПСИХОЛОГІЧНО БЕЗПЕЧНОГО СЕРЕДОВИЩАВідповідальність за своїх учнів і обов’язки: Поважати кожну дитину. Вірити в успішність кожної дитини. Бути чесними і визнавати власні помилки. Вміти слухати й дотримуватись конфіденційностіБути послідовними і справедливими. Мати високі очікування щодо кожного учня. Цінувати особисті зусилля дітей
Номер слайду 6
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАВА ВИБОРУШкільні успіхи зростають, коли дитина певною мірою контролює своє навчання.
Номер слайду 7
ФОРМУВАННЯ СПІЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ Діти приходять із різних сімей, де є певні цінності, тому важливо їх обговорити з усіма дітьми класу і визначити спільні цінності, які будуть лежати в основі дій, як дітей, так і дорослих-вчителів і батьків.
Номер слайду 8
ФОРМУВАННЯ СПІЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ Креативність,Цікавість,Критичне мислення,Любов до навчання,Наполегливість,Чесність,Співпраця,Вміння пробачати,Самоконтроль,Вдячність,Оптимізм. (концепція Нової української школи)
Номер слайду 9
Обговорення цінностей та складання правил. Запитайте дітей, що, на їхню думку, означає бути чесним, добрим, відповідальним, аби зрозуміти, як діти ставляться до різних цінностей, виходячи з власного досвіду. Наприклад, така цінність, як «повага». Запитайте дітей, чи повинні дорослі їх поважати? Як дізнатися, чи тебе поважають? Чи поважають діти в класі один одного? Звідки вони про це знають?ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ : Під час ранкових зустрічей попросіть дітей розповісти про ситуації, в яких вони почували себе дуже добре і в яких – погано. Обговоріть ці цінності з дітьми – дайте їм можливість виразити свої позитивні і негативні почуття.21.11.20219
Номер слайду 10
Запитайте дітей, що означає захищати когось словами, а не кулаками. Чи можуть вони пригадати такий випадок зі школи? Чи були випадки, коли їх ображали, або коли вони запобігали образі. Записуйте на папері думки, які виникають під час обговорення. У дітей розвивається активне слухання. Діти звикають, що кожен у класі може говорити по черзі і ви хочете почути всі їхні думки. Таким чином, діти демонструють повагу один до одного, а ви – до дітей.
Номер слайду 11
21.11.202110 Важливим елементом системи формування нового змісту освіти є чітке бачення результатів педагогічного партнерства «учень – учитель», в основі якого – цінності, зазначені в Концепції Нової української школи, свого часу рекомендовані Європейським парламентом та Радою Європи. Ці 24 риси і чесноти визнали пріоритетними понад 50 країн світу:мудрість, відвага, наполегливість, чесність, енергійність, любов, доброта, соціальний та емоційний інтелект, співпраця, справедливість, лідерство, вміння вибачати, скромність, розсудливість, самоконтроль, поціновування краси, вдячність, оптимізм, почуття гумору і віра (за класифікацією Мартіна Селігмана і Кристофера Петерсона).
Номер слайду 12
Унаочнення таких правил та щоденне слідування їм створює психологічно безпечне середовище у дитячому колективіДЯКУЮ ЗА УВАГУ !21.11.202112