Виступ на педраду: Шляхи вдосконалення наскрізного виховного процесу в закладі освіти

Про матеріал
Готовий виступ до засідання педагогічної ради на актуальну тему: "Шляхи вдосконалення наскрізного виховного процесу в закладі освіти".
Перегляд файлу

 Шляхи вдосконалення наскрізного виховного процесу в закладах освіти.

 

Сьогодні ми поговоримо про наскрізний виховний процес, та що необхідно робити аби вдосконалити його. Що ж таке наскрізний виховний процес???

Наскрізний процес виховання- це один  з восьми компонентів формули нової української школи, який формує такі цінності: гідність, чесність, турботу,  повагу до себе, до інших людей, повагу до мови, культури, патріотизм. Наскрізний виховний процес є важливою складовою системи виховання дітей та молоді. Він включає в себе багато різноманітних аспектів виховання, які повинні бути розроблені і реалізовані в єдності для досягнення головної мети виховання — формування гармонійної, морально зрілої, творчої та відповідальної особистості. Це підхід, який передбачає виховання дітей не лише в класній кімнаті, а й у контексті їхнього життя  цілому.

Трактувати це поняття можна різними словами, та все ж всі ми знаємо, що від перестановки доданків сума не змінюється!

 Наскрізний виховний процес є базою для щасливого особистого життя та успішної взаємодії дитини  з суспільством. Нова українська школа презентує нову модель випускника, яка характеризує його як цілісну усебічно розвинену особистість, здатну до критичного мислення; патріота з активною позицією, який діє згідно з морально-етичними принципами і уміє приймати відповідальні рішення, поважає гідність і права людини; новатора, здатного змінювати навколишній світ, розвивати економіку за принципами сталого розвитку, конкурувати на ринку праці, учитися впродовж життя.

 Вищезазначене спрямовує сучасну школу на розробку та здійснення наскрізного процесу виховання, який дозволить учням не лише отримати відповідний рівень знань, а й активно включитися у процес формування та розвитку ключових життєвих компетентностей на основі цінностей. Виховуючи дітей,  важливо  жити з ними спільною діяльністю, добиватися позитивних зрушень у навчанні, в організованості, у будь-якій колективній справі, заохочувати  їх індивідуальні здібності.  І продовжувати це на протязі всього виховного процесу.

 Існує кілька шляхів вдосконалення наскрізного виховного процесу, серед них:

1. Співпраця з батьками. Взаємодія з батьками є ключовим аспектом наскрізного виховного процесу. Лише за умови об’єднання зусиль взаємодії та співпраці між учителем, учнями та батьками можна досягти необхідного результату. Школа — це життєвий простір дитини. Тут вона не просто готується до життя, тут вона живе. Діалог і багатостороння комунікація між учнями, вчителями та батьками забезпечить подолання негативних ставлень до школи з боку батьків, це вплине за зміцнення авторитету вчителя. Співпраця з батьками допоможе вчителю більше дізнатись про дітей, а це допоможе створити більш індивідуальний та ефективний виховний процес. Батьки можуть допомогти вчителю в беручи участь у спільних заходах. Потрібно залучати батьків до організації та проведення шкільних заходів, тренінгів, зборів тощо.

2. Виховний процес повинен бути зорієнтованим на конкретного учня, з урахуванням його потреб, інтересів, особливостей характеру, темпу навчання. Педагогам важливо намагатись знайти індивідуальний підхід до кожного з учнів.  Виховуючи дітей,  важливо  жити з ними спільною діяльністю, добиватися позитивних зрушень у навчанні, в організованості, у будь-якій колективній справі, заохочувати  їх індивідуальні здібності. І продовжувати це на протязі всього виховного процесу. Необхідно створити такі умови, щоб кожен учень відчував себе значущим у класному колективі.

     Щоб досягти цього, я ще на початку набору учнів до першого класу проводила  анкетування батьків, щоб вивчити  особливості кожної дитини, її індивідуальні  здібності.

Процес вивчення дітей здійснюється упродовж всього їхнього життя.

3. Важливо підтримувати позитивну атмосферу в класі. Для цього варто підтримувати взаємодію між учнями, розвивати толерантність та повагу у відношенні один до одного. При плануванні виховної роботи варто з розробити заходи, які будуть спрямовані на об’єднання класного колективу. Потрібно спонукати дітей брати активну участь у справах класного колективу, у шкільних заходах. Кожна колективна творча справа це не тільки цікаво, а ще й корисно. Рекомендую класним керівникам, дотримуватись позиції та будувати відносини саме на принципах співробітництва.   Так, під час виховного процесу, дійсно необхідні підтримка, участь, порада, довіра. Але не можна обійтись без контролю, саме на благо дитини і на досягнення кінцевого результату. Адже правила створені не для того, щоб покарати дитину за їх невиконання, а для того, щоб зробити її життя  більш комфортним та організованим. Важливо підтримувати взаємовідносини між вчителем та учнями на рівні поваги та довіри. Для цього можна використовувати такі методи роботи, як індивідуальні консультації, групові дискусії та спільні проєкти.

4. Постійна саморефлексія та самооцінка. Вчитись розуміти свої сильні та слабкі сторони, а також виявляти, що можна поліпшити у своєму виховному підході, є важливим компонентом вдосконалення наскрізного виховного процесу.

5. Також, важливо розвивати культуру діалогу та підтримувати відкрите спілкування. Це допоможе вирішувати конфлікти та встановлювати здорові взаємини між учнями та вчителями.

6. Необхідно включати різноманітні культурні та художні заходи. Включення різноманітних культурних та художніх заходів сприяє розвитку естетичних смаків дітей, розширює їх кругозір та сприяє культурному розвитку.

7. Наступне — підвищення кваліфікації вчителів. Вчителі повинні постійно вдосконалюватись та вчитись новому, щоб бути готовим до змін та викликів, що стаються в нових умовах виховного процесу. Ми повинні бути на крок попереду.

 

8. Ну і на останок звичайно не обійтись нам без застосування інноваційних методів та технологій. Використання сучасних технологій, зокрема інтерактивних технологій, дозволяє зробити виховний процес більш цікавим, ефективним та доступним. (Організація групових проєктів, дебатів ..)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рішення:

1. Заступнику директора з виховної роботи:

1.1. Надавати консультативну допомогу педагогам щодо вдосконалення наскрізного виховного процесу.

Постійно

2. Педагогам навчального закладу:

2.1. Використовувати в роботі з учнями сучасні методи та підходи, інноваційні технології спрямовані на формування у дітей життєвих компетентностей і наскрізних умінь.

Постійно

2.2. Залучати всіх учнів  до позакласних та позашкільних заходів з метою об’єднання класного колективу.

Упродовж навчального року

2.3. Створювати умови для партнерської взаємодії педагогів, здобувачів освіти та батьків.

Постійно

2.4. Підтримувати позитивну атмосферу в класі, взаємодію між учнями, розвивати толерантність та повагу у відношенні один до одного.

Постійно

2.5. Проводити виховні заходи та бесіди з метою запобігання впливу молодіжних субкультур на свідомість підлітків.

Постійно

 

2.6. Підвищувати свою кваліфікацію з вибором актуальних модулів щодо вдосконалення наскрізного виховного процесу в закладі освіти.

До кінця 2022-2023 н.р.

 

 

docx
Додано
27 березня 2023
Переглядів
1117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку