Впровадження STEM-освіти в навчальний процес

Про матеріал
На сьогоднішній день STEM-освіта набирає неабиякої популярності. Навчання лише у формі передачі інформації втратило сенс, тому, що сьогодні будь-який школяр може зайти в Інтернет і знайти необхідні відомості про предмет дослідження. А вміти цією інформацією скористатися, застосувати її на практиці – ось це вміння повинно вироблятися вже у школі. Саме це і дає нам STEM - освіта.
Перегляд файлу

Впровадження Stem-освіти в навчальний процес серед учнів початкової школи

 

     Ще кілька років тому школярі мріяли бути лікарями, учителями, юристами, бо саме ці професії вважалися по праву престижними і перспективними. Та вже сьогодні ситуація дещо змінилася, а уже в найближчі 15-20 років і в Україні, і в світі будуть затребувані зовсім нові спеціалісти, які не лише розбиратимуться у своїй галузі, а й матимуть галузеву спеціалізацію.

      Нові професії, які почали щойно з’являтися, вимагають нових навичок і умінь, здобути які учням варто починати ще з першого класу. Завданням вчителя є не тільки навчити дитину читати і рахувати, а й навчити її всі отримані знання застосовувати в повсякденному житті.      

       Чи не варто нам замислитися над тим, яким буде наш світ через якихось десять років? Зважаючи на те, як швидко розвивається наука і технології, це навіть складно уявити. Чи не так? Та саме в цьому світі житимуть та будуватимуть кар’єру наші діти.

     Цитуючи фразу із «Концепції  Нової Української школи»: 

   «Сьогодні у нас дві проблеми в навчанні. Перша – це перевантаженість учнів предметами… І друга проблема – те, що ми даємо суто навчальний матеріал. Випускник нашої української школи не вміє застосувати набуті знання в повсякденному житті. Він як фарширована риба. Нібито і риба, але не плаває.»

     Але, нажаль, не такі діти стануть успішними в сучасному світі, адже Google все одно знатиме більше.

     Лише заучуючи відомі факти неможливо винайти щось абсолютно нове. Треба вміти їх аналізувати, поєднувати, критично оцінювати і застосовувати. Навчання – це не передавання знань від вчителя чи книги до учнів, це спосіб знаходження нетрадиційних новаторських рішень і розширення свідомості.

     Саме тут STEM – освіта і стає в пригоді, адже вона не лише спрямовує увагу на природничо-науковий компонент навчання, але й активно розвиває творчі здібності та критичне мислення особистості.

     STEM – освіта є невід’ємною частиною реформи Нової Української школи, адже  нині все — від гаджетів до інформації — дуже швидко застаріває. І традиційні методики навчання не виняток — для кожного наступного покоління дітей вони все менш ефективні. Альтернативою сьогодні є STEM-освіта. Щоправда, це не лише методика, а й модель, підхід тощо.

     Саме ці напрями лежать в основі STEM-освіти. Науку, технології, інженерію та математику учні вивчають не окремо, а комплексно. При цьому чи не найважливішу роль відіграє практичне застосування отриманих знань: учні не просто ознайомлюються з новими напрямами розвитку точних наук та інженерії, а навчаються реалізовувати вивчене на практиці. Поєднувати можна різні навчальні предмети, тож STEM — це поле для творчості вчителя й учнів.

      STEM – освіта дає можливість вчителю та учням постійно здійснювати різноманітні дослідження :

  • яка довжина аркуша в зошиті?
  • якої довжини ручка?
  • як і чим це виміряти?

Найпростіші завдання, з якими впорається навіть учень 1 класу, покажуть, як працювати з вимірювальними інструментами, як фіксувати, аналізувати,

застосовувати інформацію, сформують уявлення про багатовимірність світу. А знадобиться для цього набір найпростіших інструментів – лінійка, трикутник, транспортир.

      Ще одна особливість таких уроків у тому, що вчитель перестає бути основним джерелом інформації, він не має на меті дати учням готові знання. В основу уроку  вкладено проблему чи якесь практичне завдання, для вирішення якого діти самостійно шукають методи та шляхи вирішення проблеми, застосовують наявні знання, здійснюють різні експерименти, можливо навіть помиляються в процесі роботи, але обов’язково роблять висновки, аналізують помилки і виправляють їх. Вчителя тільки керує цим процесом, спостерігає за ходом наукового пошуку, стимулює до висновків, допомагає зрозуміти і усунути недоліки.

       Розробляючи моделі, створюючи проєкти, діти аналізують інформацію, співвідносять з наявним досвідом і знаннями. Це формує в них упевненість у власних силах, переконаність у тому, що вони зможуть, за необхідності, вирішити складні проблеми. Такі уроки не здаються учням нудними та нецікавими. Вони охоче працюють і обирають такі види завдань, які під силу саме їм.

       Групова робота, що часто застосовується у такого роду проєктах, привчає вмінню висловлювати свою думку, відстоювати її, співпрацювати з однокласниками, бути корисним для групи, в якій працює учень, сприймати та розуміти точку зору іншої людини, домовлятися, шукати компроміси.

      Тому я переконана, що STEM – це освіта майбутнього.

     

  

 

 

 

 

docx
Додано
27 березня 2023
Переглядів
111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку