Виступ на тему @Шматок пирога з гірчинкою, або як завоювати авторитет у сучасних школярів"

Про матеріал

З досвіду роботи класного керівника "Шматок пирога з гірчинкою або як завоювати авторитет у сучасних школярів"

Перегляд файлу

Добрий день, шкільна родино! Вітаю вас з новим стартом, з початком нових вражень, пригод, випробувань.

       Слайд 1

Розпочну свій виступ із невеликого занурення у власний педагогічний шлях. Маю 25 років стажу і тільки два з них працюю в класі НУШ. Решту – на посаді педагога-організатора. Знаєте, доля не обирає простих шляхів. І ось в недалекому 2022 році прийшла я до діток в 3 клас. Чому моя тема Шматок пирога з «гірчинкою»? А тому, що пиріг, класний пиріг уже був спечений, більше того, половина його з’їдена. Мені ж дістався лише шматок і той з «гірчинкою» (через надмірну кількість кориці у випічці). Чесно зізнаюсь, що не відразу зрозуміла з якої сторони «кусати» далі, а, надкусивши, відчула, що ця гірчинка додає пікантності. І ще в мене було настільки сильне бажання щось змітити тут і зараз, що я подумала, а хіба наше спілкування з учнями – не своєрідний «рецепт», де потрібно занайти баланс між строгістю і добротою, вимогами і підтримкою?

        Слайд 2

Пропоную розглянути теоретичну сторону даної теми

Що ж таке авторитет і чому він важливий для дітей?

Авторитет – це повага, яку людина завойовує завдяки своїм знанням, досвіду, моральним якостям або займаній позиції. В контексті школи, авторитет вчителя відіграє ключову роль у навчальному процесі.

Чому авторитет вчителя важливий для школярів?

  • Довіра: Коли учень довіряє своєму вчителю, він більш схильний сприймати інформацію, виконувати завдання і брати активну участь у навчанні.
  • Мотивація: Авторитетний вчитель здатний мотивувати учнів до навчання, показати їм важливість знань і надихнути на досягнення нових висот.
  • Дисципліна: Авторитет допомагає підтримувати дисципліну в класі, створюючи сприятливу атмосферу для навчання.
  • Розвиток особистості: Взаємодія з авторитетним вчителем сприяє формуванню у школярів таких важливих якостей, як відповідальність, самостійність, критичне мислення.
  • Приклад для наслідування: Вчитель є для учня не тільки джерелом знань, але й взірцем для наслідування.

        Слайд 3

Інша сторона медалі, сучасні підлітки значно відрізняються від своїх ровесників навіть десятирічної давнини. Це пов'язано з низкою факторів, які формують їхню свідомість і поведінку. Сьогоднішні підлітки – це покоління Z, цифрові номади. Вони розумні, креативні, але водночас вимогливі і нетерплячі. Вони звикли до швидкого доступу до інформації, до миттєвих результатів. І наше завдання – не лише дати їм знання, але й навчити їх критично мислити, аналізувати інформацію і приймати самостійні рішення

Чому сучасні школярі інші?

Вплив технологій

  • Константа доступ до інформації: Інтернет та смартфони надають молоді необмежений доступ до знань, але водночас створюють інформаційне перенасичення.
  • Соціальні мережі: Сформували нові способи спілкування, вплинули на самооцінку та сприйняття реальності.
  • Віртуальна реальність: Розширює межі досвіду, але може призвести до соціальної ізоляції.
  • Ігрові технології: Формують нові навички, але можуть впливати на концентрацію уваги та мотивацію до навчання.

Психологічні особливості

  • Раннє дозрівання: Фізичний і психологічний розвиток підлітків відбувається швидше, ніж раніше.
  • Посилення емоційності: Підлітки стають більш чутливими до соціальних впливів і емоційних переживань.
  • Пошук себе: Активне формування особистості, самоідентифікації та життєвих цінностей.

Як ці зміни впливають на навчання?

Якщо раніше діти з нетерпінням чекали уроків, щоб поспілкуватися з однокласниками, то сьогодні багато хто воліє проводити час у віртуальному світі. Це призводить до ізоляції, зниження соціальних навичок та труднощів у спілкуванні."

"Швидкий темп життя, постійний потік інформації, високі очікування суспільства, повномасштабне вторгнення агресора – все це створює додатковий стрес для дітей. Як результат, зростає кількість дітей з емоційними проблемами, такими як тривога, депресія, агресивність

Які виклики це створює для вчителів?

  • Необхідність постійного оновлення знань і методів викладання.
  • Створення цікавого і динамічного навчального середовища.
  • Розвиток у учнів навичок самостійного навчання і критичного мислення.
  • Підтримка мотивації учнів і формування позитивного ставлення до навчання.

Саме тут пригадується анекдот про те, як учителька спитала учня: "Іване, чому ти не зробив домашнє завдання?" А він відповів: "Та я не міг, бо вчора ввечері грали в нову гру, і там треба було вбити монстра. А монстри такі сильні, що я весь вечір провів за комп'ютером".

Ця історія, хоч і смішна, відображає реальність, з якою ми стикаємося сьогодні у школі. Як зробити так, щоб навчання було цікавішим за комп'ютерні ігри?

І ось зараз плавно перейду до практичної сторони теми. Відразу поставила собі запитання «Що я роблю не так?» Може, я занадто багато від них вимагаю? Або, навпаки, замало уваги приділяю кожному? Може, мої уроки занадто нудні?

      Слайд 4

Зрештою , я почала придивлятися і прислухатися до кожної дитини в класі. І найперше, що я зробила, це створила класну кімнату своєї мрії. Звичайно, вона не ідеальна, але ми завжди маємо вдосконалюватися. Це територія, де комфортно мені і учням. Це місце моєї сили.

       Слайд 5,6

Дуже важливо , щоб у класі панувала сприятлива психологічна атмосфера, щоб кожна дитина відчувала, що її поважають, прислухаються до думки кожного і щоб учні не боялися помилитися. Одним словом, я не просто вчитель, а ДРУГ для своїх учнів. І найкращим доказом є щира радість в очах вихованців.

 

Слайд 7, 8

Щоб навчання було у радість, застосовую на уроках ефективні методи навчання:

Інтерактивні ( спільні проекти, дискусії, дебати, перевтілення в історичних персонажів, науковців, розв’язання реальних проблем або ситуацій, генерація ідей у групі)

Проєктна діяльність  (дослідницькі, творчі та соціальні проєкти)

Використання цифрових технологій (онлайн-платформи, мобільні додатки, відеоуроки)

Диференційоване навчання

Формувальне оцінювання (зворотній зв’язок, самооцінювання, взаємооцінювання )

Створення позитивного навчального середовища (довіра, мотивація, цікавість)

 

 

         Слайд 9

Трохи детальніше хочу розповісти про заохочення, які впроваджувала у класі.

 Адже заохочення учнів початкових класів – це потужний інструмент для мотивації до навчання та розвитку позитивної самооцінки.

 

        Слайд 10

Протягом двох років старалася активно залучати діток до проєктної діяльності. Проєкти були різні: дослідницькі, творчі, соціальні. Більш детальніше хочу зупинитися на творчо-дослідницькому проєкті «Трав’яничок»

 

       Слайд 11, 12

Розповідь про проєкт

 

       Слайд 13

І на завершення хочу додати, що у мене були найкращі у світі батьки. Тому що тільки у співпраці з батьками ми можемо досягнути нашої мети, а саме забезпечити успішне навчання дитини.

        Слайд 14

Отож, підводимо підсумок

Як завоювати авторитет у сучасних школярів?

  •   Бути сучасним (використовувати технології, знати сучасну культуру)
  •   Бути індивідуальним (враховувати особливості кожного учня)
  •  Бути емоційним (створювати атмосферу довіри і підтримки)
  •   Бути цікавим (робити уроки захопливими)
  •  Бути справедливим (бути об'єктивним у своїх оцінках)
  •   Бути другом (підтримувати учнів у їхніх починаннях)

 

Слайд 15

Наші учні – це наше майбутнє. І від того, як ми до них ставимося, залежить, якими людьми вони виростуть. Давайте разом створювати атмосферу довіри, взаєморозуміння і співпраці в наших класах. Давайте робити навчання цікавим, захоплюючим і корисним. І тоді навіть той шматочок пирога з гірчинкою стане для наших учнів приємним сюрпризом, який допоможе їм зростати і розвиватися.

 

 

docx
Додав(-ла)
Щурук Світлана
Додано
1 грудня
Переглядів
94
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку