З досвіду роботи класного керівника "Шматок пирога з гірчинкою або як завоювати авторитет у сучасних школярів"
Добрий день, шкільна родино! Вітаю вас з новим стартом, з початком нових вражень, пригод, випробувань.
Слайд 1
Розпочну свій виступ із невеликого занурення у власний педагогічний шлях. Маю 25 років стажу і тільки два з них працюю в класі НУШ. Решту – на посаді педагога-організатора. Знаєте, доля не обирає простих шляхів. І ось в недалекому 2022 році прийшла я до діток в 3 клас. Чому моя тема Шматок пирога з «гірчинкою»? А тому, що пиріг, класний пиріг уже був спечений, більше того, половина його з’їдена. Мені ж дістався лише шматок і той з «гірчинкою» (через надмірну кількість кориці у випічці). Чесно зізнаюсь, що не відразу зрозуміла з якої сторони «кусати» далі, а, надкусивши, відчула, що ця гірчинка додає пікантності. І ще в мене було настільки сильне бажання щось змітити тут і зараз, що я подумала, а хіба наше спілкування з учнями – не своєрідний «рецепт», де потрібно занайти баланс між строгістю і добротою, вимогами і підтримкою?
Слайд 2
Пропоную розглянути теоретичну сторону даної теми
Що ж таке авторитет і чому він важливий для дітей?
Авторитет – це повага, яку людина завойовує завдяки своїм знанням, досвіду, моральним якостям або займаній позиції. В контексті школи, авторитет вчителя відіграє ключову роль у навчальному процесі.
Чому авторитет вчителя важливий для школярів?
Слайд 3
Інша сторона медалі, сучасні підлітки значно відрізняються від своїх ровесників навіть десятирічної давнини. Це пов'язано з низкою факторів, які формують їхню свідомість і поведінку. Сьогоднішні підлітки – це покоління Z, цифрові номади. Вони розумні, креативні, але водночас вимогливі і нетерплячі. Вони звикли до швидкого доступу до інформації, до миттєвих результатів. І наше завдання – не лише дати їм знання, але й навчити їх критично мислити, аналізувати інформацію і приймати самостійні рішення
Чому сучасні школярі інші?
Вплив технологій
Психологічні особливості
Як ці зміни впливають на навчання?
Якщо раніше діти з нетерпінням чекали уроків, щоб поспілкуватися з однокласниками, то сьогодні багато хто воліє проводити час у віртуальному світі. Це призводить до ізоляції, зниження соціальних навичок та труднощів у спілкуванні."
"Швидкий темп життя, постійний потік інформації, високі очікування суспільства, повномасштабне вторгнення агресора – все це створює додатковий стрес для дітей. Як результат, зростає кількість дітей з емоційними проблемами, такими як тривога, депресія, агресивність
Які виклики це створює для вчителів?
Саме тут пригадується анекдот про те, як учителька спитала учня: "Іване, чому ти не зробив домашнє завдання?" А він відповів: "Та я не міг, бо вчора ввечері грали в нову гру, і там треба було вбити монстра. А монстри такі сильні, що я весь вечір провів за комп'ютером".
Ця історія, хоч і смішна, відображає реальність, з якою ми стикаємося сьогодні у школі. Як зробити так, щоб навчання було цікавішим за комп'ютерні ігри?
І ось зараз плавно перейду до практичної сторони теми. Відразу поставила собі запитання «Що я роблю не так?» Може, я занадто багато від них вимагаю? Або, навпаки, замало уваги приділяю кожному? Може, мої уроки занадто нудні?
Слайд 4
Зрештою , я почала придивлятися і прислухатися до кожної дитини в класі. І найперше, що я зробила, це створила класну кімнату своєї мрії. Звичайно, вона не ідеальна, але ми завжди маємо вдосконалюватися. Це територія, де комфортно мені і учням. Це місце моєї сили.
Слайд 5,6
Дуже важливо , щоб у класі панувала сприятлива психологічна атмосфера, щоб кожна дитина відчувала, що її поважають, прислухаються до думки кожного і щоб учні не боялися помилитися. Одним словом, я не просто вчитель, а ДРУГ для своїх учнів. І найкращим доказом є щира радість в очах вихованців.
Слайд 7, 8
Щоб навчання було у радість, застосовую на уроках ефективні методи навчання:
Інтерактивні ( спільні проекти, дискусії, дебати, перевтілення в історичних персонажів, науковців, розв’язання реальних проблем або ситуацій, генерація ідей у групі)
Проєктна діяльність (дослідницькі, творчі та соціальні проєкти)
Використання цифрових технологій (онлайн-платформи, мобільні додатки, відеоуроки)
Диференційоване навчання
Формувальне оцінювання (зворотній зв’язок, самооцінювання, взаємооцінювання )
Створення позитивного навчального середовища (довіра, мотивація, цікавість)
Слайд 9
Трохи детальніше хочу розповісти про заохочення, які впроваджувала у класі.
Адже заохочення учнів початкових класів – це потужний інструмент для мотивації до навчання та розвитку позитивної самооцінки.
Слайд 10
Протягом двох років старалася активно залучати діток до проєктної діяльності. Проєкти були різні: дослідницькі, творчі, соціальні. Більш детальніше хочу зупинитися на творчо-дослідницькому проєкті «Трав’яничок»
Слайд 11, 12
Розповідь про проєкт
Слайд 13
І на завершення хочу додати, що у мене були найкращі у світі батьки. Тому що тільки у співпраці з батьками ми можемо досягнути нашої мети, а саме забезпечити успішне навчання дитини.
Слайд 14
Отож, підводимо підсумок
Як завоювати авторитет у сучасних школярів?
Слайд 15
Наші учні – це наше майбутнє. І від того, як ми до них ставимося, залежить, якими людьми вони виростуть. Давайте разом створювати атмосферу довіри, взаєморозуміння і співпраці в наших класах. Давайте робити навчання цікавим, захоплюючим і корисним. І тоді навіть той шматочок пирога з гірчинкою стане для наших учнів приємним сюрпризом, який допоможе їм зростати і розвиватися.