Виступ "Роль учнівського самоврядування в організації патріотичного виховання загальноосвітніх навчальних закладів"

Про матеріал

Цей матеріал "Роль учнівського самоврядування в організації патріотичного виховання загальноосвітніх навчальних закладів" допоможе класному керівнику, педагогу-організатору підготувати виступ на методичне об`єднання чи стане в нагоді під час підготовки доповіді на педраду.

Перегляд файлу

1

 

Роль учнівського самоврядування в організації патріотичного виховання загальноосвітніх навчальних закладів

 

                                                             З.І.Сікора, педагог-організатор

                                                             КЗ «Рубіжанська обласна загальноосвітня

                                                             санаторна школа-інтернат І-ІІІ ступенів»

 

Сьогодні, за умов величезних змін соціального, економічного та політичного життя України, постала проблема радикальної перебудови у сфері виховання. Концепція національного виховання визначила головну мету національно-патріотичного виховання на сучасному етапі – передання молодому поколінню соціального досвіду, багатства духовної культури народу, його національної ментальності, своєрідності світогляду і на цьому підгрунті – формування особистісних рис громадянина України: національної свідомості, розвиненої духовності, моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, фізичної, екологічної культури, розвиток індивідуальних здібностей, таланту.

 Сучасне виховання базується на системі цінностей, які через культуру, традиції, філософію вказують на вектор виховних зусиль, формують виховний ідеал. Існують цінності життя, пов`язані з вихованням справжнього громадянина, – вірність, піклування про дітей, батьків і старших у сім`ї, взаємодопомога та любов, культура праці, дотримання народних звичаїв та традицій, пам'ять про пращурів, гостинність.

 Для досягнення мети патріотичного та громадянського виховання суттєву роль відіграють позакласні виховні заходи. Вони сприяють поглибленню знань учнів з історії та культури українського народу, його традицій, формуванню патріотичних поглядів, переконань і почуттів, відповідної та відповідальної поведінки. Реформи торкаються діяльності як педагогів, так і учнів. Останні набагато активніше залучаються до участі в житті суспільства через учнівські органи самоврядування. Форми такої роботи не є новими, але зараз вони відіграють помітну роль у педагогічному процесі.

 Учнівська рада – це один із шляхів практичної підготовки свідомих громадян, патріотів своєї країни. Участь у таких радах сприяє розвитку соціальної активності, поглибленню патріотичних почуттів, відповідальності за власну долю та долю однолітків, вчить їх відстоювати свої права, поважати закони, бути небайдужими до проблем окремої людини, громади та держави. Тому важливим є залучення школярів до діяльності в учнівському самоврядуванні.

 Учнівське самоврядування – це передусім входження дитини до світу діяльності та спілкування з іншими, формування системи цінностей, яка визначає їхнє ставлення до навколишньої діяльності.

 Учнівське самоврядування надає можливість дітям і молоді практикуватися щодо входження в соціальне середовище, беручи участь у реалізації соціально важливих проектів і програм. Сьогоднішній учень набуває певного життєвого, соціального досвіду, формує свої організаторські вміння, креативні якості і, що найголовніше, усвідомлює важливість цієї справи.

Тому в нашій школі, якщо ми хочемо бачити її сучасною,  неможливо обходитися без залучення учнів до участі в управлінні шкільним життям через їхню роботу в органах учнівського самоврядування.

 Учнівське самоврядування нашого закладу забезпечує комплексний виховний вплив на учнів шляхом залучення до усвідомленої та систематичної участі у вирішенні важливих питань життя класу та закладу.

 І, нарешті, учнівське самоврядування є організацією, що складається з учнів, створена учнями й існує для учнів.

 Головне завдання організації учнівського самоврядування полягає в тому, щоб через розвиток соціальної активності учнів виховати в них почуття власної гідності, дати їм можливість реалізувати себе. Саме тому, в нашому закладі діє система органів самоврядування як структурна одиниця виховної роботи. Кожен учень 5-11 класів є членом дитячої організації «ЕКО».

 Основною структурною ланкою є первинний колектив – команда, що утворюється на основі класного колективу. Кожен його член має доручення, постійні або тимчасові. Роботою команд керує учнівська рада, яку очолює голова учнівської ради. Учнівська рада складається із 14 членів – представників від класів-команд. Учнівська рада виконує функції виконавчого, частково законодавчого та ініціативного органу учнівського самоврядування закладу.

 За ініціативи учнівської ради дитячої організації «ЕКО» у закладі проводяться загальношкільні конкурси «Учень (учениця) року», «Клас-лідер року». До лав організації приймаються кожного року учні 5 класу, урочиста посвята яких відбувається на базі нашого закладу чи міського музею.

Протягом навчального року проводяться засідання учнівської ради, на яких вирішуються нагальні питання життєдіяльності організації. Прес-центрами класів-команд випускається близько 60 стіннівок різноманітної тематики, організовуються виставки малюнків, плакатів та колажів, персональні виставки творчих робіт. Дитяча служба інформації учнівської ради готує до друку протягом року 9-10 випусків шкільної газети «РУРЦ-мозаїка» та 9 випусків інформаційного додатку «Веселий смайлик» для учнів 1-4 класів. Традиційно,  члени редколегії шкільної газети беруть участь у міському конкурсі серед учнівської молоді «Шкільні медіа» та обласному конкурсі «Золотий диктофон». Неодноразово здобували перемогу чи посідали призові місця.

З метою стимулювання творчої та соціальної активності, ініціативи молоді у сфері життєдіяльності, міжособистісних взаємин, навчання учасників стратегії ефективної комунікації в закладі працює «Школа лідера». Основними формами навчання є диспут, гра, аукціон ідей, мозковий штурм.

Вперше команда «Міні-РУ» учнівського самоврядування дитячої організації «ЕКО» брала участь у міському дебатному турнірі у форматі «Ціннісні дебати Карла Поппера» серед команд учнівської молоді.

Також досвід своєї роботи дитяча організація «ЕКО» представляла у м. Києві на Всеукраїнському зборі лідерів учнівського самоврядування загальноосвітніх навчальних закладів України «Вчимося демократії разом».

Функціонує у нашому закладі і загон «Волонтер». Склад загону не є постійним. Кожен учень школи, працівник закладу, батьки можуть будь-якої хвилини долучитися до активної діяльності та внести свою посильну допомогу.  Гасло загону: «Доброта. Щедрість. Альтруїзм». Під опікою загону «Волонтер» знаходяться ветерани Другої світової війни, ветерани педагогічної праці, воїн АТО, діти війни.  За постійної підтримки медико-педагогічного колективу, батьківської спільноти члени загону проводять акції із збору іграшок, канцелярських товарів, одягу та взуття для вимушених переселенців із зони АТО, дітей сиріт; пишуть листи, роблять обереги та малюнки, які передають бійцям у зону АТО; відвідують вдома ветеранів війни та педагогічної праці, вітають їх власноруч виготовленими листівками з державними святами; організовують суботники, патріотичні акції; займаються упорядкуванням Пам’ятного знаку загиблим воїнам рубіжанам на території закладу; опікуються могилою першого директора школи-інтернату Гнилицького Сергія Пилиповича; проводять благодійні ярмарки, свята; ведуть пошуково-краєзнавчу роботу у рамках музейної педагогіки. Волонтери загону мають невеликий, але цінний багаж, який сприяє набуттю дітьми життєвого досвіду та отриманню морального задоволення.

У процесі такої різноманітної діяльності, виконання доручень учні проходять першу школу громадянства, набувають навичок суспільної діяльності, на власному досвіді осягають складне мистецтво управління шкільними справами, а все це забезпечує постійний рух уперед для досягнення найкращих результатів, корисних, як для суспільства, так і країни разом у формуванні громадянина-патріота.

doc
Додано
2 травня 2018
Переглядів
4125
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку