Інтегрований урок на тему "Міркування на основі спостережень"

Про матеріал

Інтегрований урок (розвиток мовлення, образотворче мистецтво, математика, природознавство) на тему "Міркування на основі спостережень" розроблений для учнів 3-го класу. Дітям запропоновані різні види діяльності з метою забезпечення системності мовних, математичних, природничих, мистецьких знань та уявлення в їхній свідомості літературно-художнього образу об'єкта спостережень.

Перегляд файлу

Інтегрований урок на тему «Міркування на основі спостережень»

(Розвиток мовлення, образотворче мистецтво, математика, природознавство)

 

Мета: вчити учнів висловлювати свої думки в часовій та логічній послідовності; продовжувати роботу над складанням тексту-міркування; формувати цілісний світогляд про навколишній світ; вчити застосовувати набуті навички складання і розв’язування задач на основі числових матеріалів; удосконалювати уміння виконувати малюнок комах; розвивати пізнавальні процеси, зв’язне мовлення, дрібну моторику, спостережливість; підвищувати інтерес до матеріалу, що вивчається; закріплювати навички самостійної роботи з таблицями, додатковою літературою; виховувати любов до природи, бережне ставлення до неї.

Обладнання: мультимедійна презентація «Комахи», таблиця з розвитку зв’язного мовлення, музична фізкультхвилинка «Бджілка», загадка, віршики про бджілку, матеріал для малювання.

 

Хід уроку

1. Фонетична хвилинка.

- Сьогодні на уроці на вас чекає різноманітна і дуже цікава робота. Тому ви повинні бути уважні, працювати активно. А розпочнемо наш урок фонетичною хвилинкою.

Завдання: навчитися правильно вимовляти слова.

Уривок з вірша А. Костецького «Кольорові сни».

- Про які кольорові сни йде мова у вірші?

 

 Кожній квітці навесні кольорові сняться сни.

 Кульбабі сняться золоті, тюльпану – сни червоні,

 І дуже-дуже голубі дзвіночку лісовому.

 Бузку – бузкові сняться сни, волошці – волошкові,

 Ромашці – білі від роси, фіалці – фіалкові.

 

2. Оголошення теми і завдань уроку.

Загадка.

  Із одним вікном хатина,

Роботяща в ній родина.

По квітках усе літають,

Мед пахучий добувають.    (Бджоли)

- Сьогодні ми ближче познайомимося з цими корисними комахами і висловимо про них свої міркування.

 

3. Хвилинка каліграфії.

Красень, снігогін, дзюрчальник.

Квітень – розквітли квіти.

Бд дж жо ол ла    бджола

- Назвіть другу та третю букви у слові бджола (д, ж).

- Що ви можете сказати за них? Дві букви, один звук.

Виконати аналіз слова: бджола – 6б., 5зв..

Корисна інформація

Учень. Бджоли – «Бучати». А чи знаєте ви, чому саме «бджола», а не інша назва? У стародавній мові існувало слово «бучати», тобто «шуміти». Від звуконаслідувального кореня «буч» і пішло це слово.

 

4. Перегляд презентації «Комахи».

 Медоносні бджоли живуть великими сімями. Між членами сімі існує суворий розподіл обов’язків. Жодна бджола не втручається в справи інших. А чи знаєте ви, чим живляться бджоли? Основним джерелом корму для бджіл є дикі та культурні рослини, з квіток яких бджоли збирають нектар і пилок.

 Щоб виробити 100кг меду, бджола відвідує приблизно 1млн. квіток і 12тис. раз переносить нектар.

 Бджола за своїми літальними якостями набагато досконаліша за літак. Літак може підняти вантаж, що становить ¼ його ваги, а бджола несе стільки нектару, скільки важить сама.

 Перелітаючи з квітки на квітку, комахи запилюють квітучі рослини, які без цього не плодоносять. За це бджіл називають крилатими агрономами. Бджоли дають цінний харчовий продукт – мед, а також віск. Мед широко використовується у медицині і харчовій промисловості, а віск – в техніці та медицині.

 

5. Запамятайте та запишіть.

- До вашої уваги вірш Т. Коломієць

 Бджоли з пасіки летять.

 Липі крону золотять.

 І здається, що у липи

 Віти струнами бринять.

 

Розучування віршика.

Бесіда.

- Як ви розумієте вислів «липі крону золотять»? (Цей вислів вжито в переносному значенні.)

- Чому віти бринять у липи? (Від бджолиного гудіння).

Записати перше речення, показати стрілочками зв’язки слів.

 

Фізкультхвилинка «Бджілка»

 

6. Складання і розв’язання задачі.

- Послухайте текст.  Що це за текст?

 

Прийшла весна. На клені зявились зелені квіточки. Бджоли впізнали їх і весело гудять серед листя.

- Яка пора року прийшла?

- Де зявились зелені квіточки?

- Чому бджоли весело гудять серед листя?

Подивіться на таблицю. Це – умова задачі. Розв’яжіть її та скажіть, скільки ж меду збирає бджола з клена?

 

З гречки

60кг меду з 1га

З соняшника

?, на 10кг менше, ніж з гречки

З клена

?, у 10 разів більше, ніж з соняшника.

 

(60 – 10) Х 10 = 500 (кг)

Відповідь: 500кг меду збирає бджола з клена.

 

7. Міркування дітей на основі спостережень.

 

1. Зачин

Бджоли – дуже корисні комахи.

2. Основна частина.

Що нам дають бджоли?

Як називають цих корисних комах? Чому?

Вони дають нам мед, який використовують в медицині. Цих працьовитих комах називають крилатими агрономами. Вони запилюють квітучі рослини.

3. Заключна частина

Бережіть цих маленьких помічників.

 

8. Редагування.

 

9. Приказка.

Бджола мала, а й та працює.

- Якою є праця бджоли?

 

10. Творча  хвилинка.

- Перед вами роздатковий матеріал для уроків математики. Треба намалювати бджілку всередині квітки.

- Які олівці за кольором ви візьмите?

- З яких частин тіла складається комаха?

Визначте середину квітки. Кому важко – можете дивитися на зразок. (Зразок закріплений на дошці).

Покажіть своїх бджілок.

- Молодці! Гарно потрудилися, як бджілки.

 

Підсумок уроку.

- Закінчуючи урок, я хочу сказати вам, що бджіл не треба боятися. Це миролюбні істоти. Жодна бджола, збираючи нектар або пилок, нікого ніколи не зачепить. Знаючи яку користь приносять бджоли людям, ми повинні їх оберігати.

docx
Додано
2 травня 2018
Переглядів
713
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку