Виступ "Традиційні та інноваційні погляди на сучасне виховання школяра"

Про матеріал
На сучасному етапі соціально-економічного розвитку нашого суспільства докорінно змінилися вимоги до виховання молодої людини, яка вступає в самостійне життя. Як організувати процес виховання учнів? Яким змістом його наповнити? Як об'єднати спільні зусилля сім'ї і школи на шляху формування особистості дитини?
Перегляд файлу

Г.М.Хирна

Вчитель початкових класів

Люботинської гімназії №1

Люботинської міської ради

Харківської області.

Традиційні та інноваційні погляди на сучасне  виховання школяра

 

На сучасному етапі соціально-економічного розвитку нашого суспільства докорінно змінилися вимоги до виховання молодої людини, яка вступає в самостійне життя. Як організувати процес виховання учнів? Яким змістом його наповнити? Як об'єднати спільні зусилля  сім'ї і школи на шляху формування особистості дитини? Ось ті питання, які я  ставлю перед собою кожного разу.

Тому темою мого професійного досвіду я й обрала проблему:
«Формування дитячого колективу через трикутник взаємин «батьки- вчителі- діти»».

У минулому навчальному  році я взяла класне керівництво в моєму 2-Б класі, де навчається 10 хлопців та 19 дівчаток. Щойно приступивши до своїх обов'язків я

визначила для себе  такі вихідні положення:

       Перше. Педагог має усвідомити: культура передбачає недоторканість родини й невтручання в сімейні взаємини. Втручатися в життя сім'ї можливо у виняткових випадках, коли нехтуються інтереси дитини, коли її здоров'я, життя, добробут перебувають у небезпеці з вини батьків або інших дорослих членів сім'ї.

        Друге. Школа — не рідний дім, а сім'я ніколи не замінить школи. Тому я у жодному разі не намагаюся підмінити собою батьків і не інструментувати шкільне життя як життя родинне.

         Третє. Школа не є частиною ринкового простору, оскільки не надає послуг, не торгує крамом, не обслуговує батьків. Школа - інститут соціальний, її призначення — передавати як естафету духовні надбання людства й учити дитину жити у світі матеріальних продуктів культури.

Виховання учнів реалізовую у процесі організації:

· навчально-виховної діяльності;

· позаурочної та позакласної діяльності;

· позашкільної освіти;

· взаємодії з батьками, громадськими організаціями, державними установами.

Хотілося б виділити декілька основних розділів, які домінують у моїй діяльності в якості класного керівника.

1.Вивчення учнів.

Вивчення здійснюю за допомогою проведення різних видів діагностики: анкетування, опитування, тестування тощо.

2. Організація і виховання класного учнівського колективу.

Організація і виховання класного учнівського коллективу - це один з основних, провідних розділів моєї роботи.

Впливаю на окремих учнів і на клас у цілому не тільки силою свого авторитету, а й шляхом формування громадської думки.

Ефективними стали і класні години, спрямовані на пізнання себе, своєї психіки, своїх сильних та слабких рис, моральних якостей та розвиток позитивного самовідношення: «Вихованість як важлива риса особистості», «Що таке справжня дружба», «Я і моральні якості», «Я і мій характер», «Велика радість - творити добро»,  «Щоб добре навчатися», та інші.

3. Підвищення якості знань та зміцнення дисципліни

Я дбаю про підвищення якості знань школярів, намагаюсь запобігти відставанню окремих учнів. Усього цього досягаю поступово, в результаті повсякденної виховної і навчальної роботи.

4. Координація виховної діяльності учителів

Я постійно зустрічаюся з учителями свого класу, обговорюю виконання єдиних вимог, якість знань і стан дисципліни. На уроці, біля класної дошки такий контакт не завжди можливий. Набагато легше він встановлюється в позанавчальний час.

5.Робота з батьками учнів.

Це досить важливий і відповідальний розділ моєї роботи. Для вирішення даного завдання я виділила для себе наступні напрями:

· вивчення родин учнів;

· педагогічна освіта батьків;

· забезпечення участі батьків у підготовці та проведенні колективних справ у класі;

· педагогічне управління діяльністю батьківського комітету класу;

· індивідуальна робота з батьками;

· інформування батьків про хід і результати навчання, виховання й розвитку учнів.

В роботі з батьками використовую як традиційні так і нетрадиційні форми.

Традиційні

  • Батьківські збори
  • Класні і загальношкільні конференції
  • Індивідуальні консультації
  • Відвідування вдома

Нетрадиційні
● Батьківські тренінги

● Дискусії

● Психологічні розминки

● Круглі столи

● Усні журнали

● Практикуми

● Батьківські вечори

● Батьківські читання

 

Ми з батьками часто здійснюємо спільні поїздки і походи батьків і дітей до театрів, музеїв, екскурсії на виробництво, проводимо разом свята, батьки допомагають мені підтримувати дисципліну, організують конкурсні програми, харчування, заохочення.

          В своїй роботі я використовую нові інструменти, які пропонують інформаційно-комунікаційні технології:

· ресурси Інтернет;

· електронні освітні ресурси;

· комп'ютерні програми

                 Володіння електронною поштою допомагає мені підтримувати спілкування з учнями та їх батьками.

       В даний час великої популярності набуває освітня технологія «Портфоліо». Цікавим є її використання в рамках виховної роботи класу.Цю роботу я розпочала ще 6 років тому і зараз можу з впевненістю сказати, що Портфоліо в даному випадку дозволяє робити висновки не тільки про навчальні, а й про творчі і комунікативні досягнення учнів. Тільки при цьому акцент має зміститися з оцінки на самооцінку.  Переважна більшість дітей і батьків з цікавістю поставилась до моєї  пропозиції і ми почали вчититися створювати і оформляти Портфель власних здобутків. 

Таким чином, як бачимо, виховна система мого класу охоплює весь педагогічний процес. Тому я можу прогнозувати і надіятись на те, що:

1.Мій учнівський колектив стане більш згуртованим.

    2.Участь дітей у класних та шкільних заходах складатиме – 90%і більше  (бо в класі дуже багато здібних і творчих дітей). 

3.Батьки будуть частіше цікавитися справами класу (залучатиму їх до усіх класних справ і надалі).

Висновки.

 На жаль, останнім часом з тих чи інших  причин, школа і сім'я перебувають у конфронтації.  Ми, шкільні педагоги, іноді даємо негативні характеристики сім'ї чим  викликаємо негатив з боку батьків. Батьки, у свою чергу, зневажливо ставляться до нас,вчителів, указуючи на наш низький професійний рівень, невисокі моральні якості. Попри все, за певних  умов гострота цієї проблеми, на мою думку, може бути знята. Нам для цього необхідно просто навчитися спілкуватися між собою, співчувати один одному, розуміти проблеми один одного.

«У кожній людині - сонце. Тільки дайте йому світити», - говорив Сократ. А для того, щоб це «сонце світилося» батькам потрібна від нас підтримка, допомога і просто добра порада. Тому до нетерплячих треба ставитись -терпляче;до сором’язливих-турботливо;до розгніваних-доброзичливо;до образливих- особливо тактовно;до грубих- делікатно;а до всіх разом- уважно!

І мені здається, що батьки мене підтримують і поважають. А якщо є повага і підтримка  з боку батьків, то буде знайдена спільна мова і з дітьми.

Кожного разу я кажу собі 1 вересня або раніше: "Бувають керівники великі, дуже великі, керівники підприємств, держав, організацій. А я — класний керівник, і це звучить гордо. Саме від мене залежить, яким змістом наповняться   шкільні роки моїх вихованців і на скільки вони будуть щасливими на все подальше життя. І якщо математиці я навчу по-справжньому декількох дітей, то зробити щасливими можу значно більше, бо маю життєвий досвід, принципи, оптимізм «Учителя."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
15 березня 2019
Переглядів
644
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку