Вивчення творчості Григорія Сковороди на уроках української літератури

Про матеріал
Матеріал можна використати для виступу на шкільному методичному об'єднанні.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вивчення творчості Григорія Сковороди на уроках української літератури

Номер слайду 2

Вся спадщина письменника-філософа пронизана педагогічними настановами, які не втрачають актуальності й сьогодні. «Немає години, непридатної для занять корисними науками, і хто помiрно, але постійно вивчає предмети, корисні як в цьому, так і в майбутньому життi, тому навчання – не труд, а втіха...»

Номер слайду 3

Щодо цього яскравим прикладом є видатний філософ Григорій Сковорода, який сповідував розум, настояний на совісті, а ідеальною людиною називав ту, котрої «совість, як чистий кришталь», вважав, що зародки духовності є в серці кожної людини від народження.

Номер слайду 4

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Актуальність ідей Г. С. Сковороди. Принцип свідомого засвоєння знань; знання потрібно здобувати не лише з книжок і пояснень учителя, а й з навколишньої дійсності, в спілкуванні з природою та в процесі практичної діяльності. Педагогічна мета - навчити людину самопізнанню, рефлексії, адекватному сприйняттю світу і себе в ньому, а також постійному набуттю нових знань і самовдосконаленню, тобто саморозвитку. Визначальним у моральному вихованні є формування звичок високоморальної поведінки молоді, оскільки “звичка не у знанні живе, а в дії”.

Номер слайду 5

Оновлена навчальна програма 2017 року «Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів» (затверджено наказом Міністерства освіти і науки України  від 07.06.2017 №804)9 клас. Українська література доби Ренесансу і доби Бароко. Григорій СКОВОРОДА. «Бджола та Шершень», «Всякому місту – звичай і права…», «De libertate» (зі збірки «Сад Божественних пісень») Життя і творчість філософа, просвітителя, поета. Його християнські морально-етичні ідеали. Біблійна основа творчості Г. Сковороди та його вчення про самопізнання і «сродну (споріднену) працю». Проповідь житейської невибагливості, пошуку гармонії з собою і світом. Повчальний характер і художні особливості збірки «Байки Харківські».

Номер слайду 6

У 9 класі ученьзнає про життя Г. Сковороди; виразно читає поезії, коментує їх зміст; оцінює й характеризує внесок Г. Сковороди в скарбницю української літератури, у світовий мистецький поступ; добирає самостійно джерела інформації для просування індивідуальним освітнім маршрутом; висловлює судження про філософські ідеї Г. Сковороди та їх актуальність; вивчає напам’ять «Всякому місту – звичай і права».

Номер слайду 7

Хто ця людина????

Номер слайду 8

Його називають українським Сократом. У центрі його філософії перебуває людина, її духовний світ, її щастя. Написав працю “Пізнай в собі людину.”Навчався в Києво-Могилянській академії. Зображений на 500-гривневій купюрі.

Номер слайду 9

мандрівникфілософпоетмузикантполіглотпедагогбайкарспівак

Номер слайду 10

ЮНЕСКО визнало Григорія Сковороду одним з п'яти найвидатніших мудреців людства. Сократ Їх об'єднує принцип: «жив, як учив»Сковорода. Конфуцій. Спіноза. Махатма Ганді

Номер слайду 11

Кола Вена. Спільне

Номер слайду 12

Напишіть слова чи фрази, з якими у вас асоціюється постать Г. Сковороди????????

Номер слайду 13

Напишіть слова чи фрази, з якими у вас асоціюється постать Г. Сковороди“Світ ловив мене, та не впіймав”“Мені моя сопілка і вівця дорожчі царського вінця”“Сродна “праця. Щастя. Мандри“Совість, як чистий кришталь”Воля. Мудрість. Самопізнання“Щоб пізнати світ, треба спочатку пізнати себе”“Сад божественних пісень”

Номер слайду 14

Модельна навчальна програма «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Яценко Т. О., Качак Т. Б., Кизилова В. В., Пахаренко В.І., Дячок С. О., Овдійчук Л. М., Слижук О. А., Макаренко В. М., Тригуб І. А.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)6 клас. Мудрість байки. Григорій Сковорода. «Бджола і Шершень». Замальовка життєпису письменника. Повчальний характер і художні особливості байки. Ідея спорідненої праці в ній. Алегоричні образи Бджоли і Шершня.

Номер слайду 15

У 6 класі учень. Уважно слухає байки та короткі повідомлення про автора;читає виразно байки;характеризує порушені в байках проблеми;формулює тему та основну думку байок;характеризує персонажів байок, їхню поведінку та вчинки; проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в байках, і власним життєвим досвідомдля формування базових морально- етичних норм. 

Номер слайду 16

Що уособлють ?1.мудрість5.працьовитість2.порядок4.ощадливість3.чистота8.лінь6.жадібність7.користолюбство. Узагальнений образ людей, що живуть грабунком інших і створені лише для того, щоб їсти й пити. Мудра людина, яка трудиться в «сродному ділі», тобто за своїм покликанням. 

Номер слайду 17

Життєві правила Григорія Сковороди. Навчання понад усе!Не зраджуй своєму покликанню!Не втрачай власної гідності!Кожна людина – коваль свого щастя!

Номер слайду 18

Минуло багато часу, як самобутній письменник Григорій Сковорода ходив по землі. Проте голос його не стихає, а все дужчає. Хочеться, щоб його заповіді справедливості, добра, людяності, працьовитості знаходили відгук і в серцях його нащадків.

Номер слайду 19

Інформаційний та ілюстративний матеріал узято з відкритого доступу в Інтернеті і є власністю їхніх авторів.

pptx
Додано
5 грудня 2023
Переглядів
160
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку