Визначення часу за годинником. Задачі на дворазове застосування збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць чи в кілька разів. Дії з іменованими числами.

Про матеріал
Мета: закріплювати знання учнів про одиниці вимірювання часу, співвідношення між ними; удосконалювати вміння розв’язувати задачі та вправи на засвоєння таблиці множення числа 6 та у виконанні дій з іменованими числами; розвивати пам’ять, увагу. Виховувати в учнях такі чесноти, як зібраність, уважність, працьовитість.
Перегляд файлу

Тема: Визначення часу за годинником. Задачі на дворазове застосування збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць чи в  кілька разів. Дії з іменованими числами.

Мета: закріплювати знання учнів про одиниці вимірювання часу, співвідношення між ними; удосконалювати вміння розв’язувати задачі та вправи на засвоєння таблиці множення числа 6 та у виконанні дій з іменованими числами; розвивати пам’ять, увагу. Виховувати в учнях такі чесноти, як зібраність, уважність, працьовитість.

Обладнання: модель годинника, презентація …

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

  1.  Організація діяльності учнів.

― Доброго дня! Сьогодні урок у вас проведу я. Звати мене Назар Вікторович. Перед тим, як розпочнемо урок, давайте пригадаємо правила поведінки на уроці

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно, гарно,

І виконувати те, про що мова йде.

І слухати правило єдине: «Якщо хочеш щось

сказати, треба руку підіймати.»

  1.  Постановка завдань уроку.

— Сьогодні на уроці ми:

  • продовжимо роботу над одиницями часу;
  • закріпимо вміння визначати час за годинником;
  • повторимо таблицю множення числа 6.
  1.  Каліграфічна вправа.

― Діти, відкрийте свої зошити. Відступіть від попередньої роботи 5 клітинок. Напишіть сьогоднішнє число. Під ним слова «Класна робота».
        Тепер прослухайте завдання, які я диктуватиму і записуйте до них відповіді. Не забувайте про акуратність написання.

  1. Перший гвинтокрил збудував інженер Юр’єв 98 років тому. Зараз за його схемою будують сучасні вертольоти по всьому світові.
  2. Запишіть охайно число, що вказує  на кількість   років тому збудували вертоліт. (98);
  3. Записане число зменшити у два рази. (49);
  4. Розкласти записані числа на суму розрядних доданків. (90+8, 40+9).

 

  1.  Усні обчислення

    1. Вправа 739, с. 112  

 

П'ять помножене на п'ять - це пять доданків по п'ять та ще один доданок 5 буде 6 доданків по 5, отже, треба вписати число 6.

5 помножене на 9 - це 9 доданків по 5, мінус один доданок 5, отже буде 8 доданків по 5. В порожній квадрат треба вписати число 8.

 5 помножене на 6 – це 6 доданків по 5, та ще 2 доданки по 5, буде 8 доданків, отже треба вписати число 8.

 П’ять помножене на 8  - це 8 доданків по 5, мінус 2 доданки по 5, буде 6 доданків, отже треба вписати число 6.

 

 

 

  1.  Актуалізація знань учнів.
    1. Повторення таблиці множення з числом 6.

 

 

  1.  Опрацювання нового матеріалу  
    1.  Загадка

― А зараз відгадайте загадку.

Справно йде, хоч ніг немає,

«Цоки-цок»,— усім співає.

І секунди, і хвилини

Нам рахує він щоднини. (Годинник)

Отже, ви всі зрозуміли, що мова піде про годинник. Зараз ми з вами закріпимо знання, які ви отримали на минулому уроці.

 

6.2. Пояснення вчителем.

― Скажіть, що позначають стрілки на годиннику? (Вони позначають години та хвилини. Тобто показують нам скільки годин).

― Між двома великими поділками 5 хвилин. Якщо мала стрілка на поділці 12, а велика на 1, то пройшло 5 хвилин. Повернемо хвилинну стрілку на поділку з цифрою 2, пройшло ще 5 хв – всього 10 хв.  Повернемо стрілку на поділку 3 – це ще 5 хв додамо до 10 хв, годинник показує 15 хв.

― Скільки хвилин покаже велика стрілка на поділці з числом 4? З числом 5?

― Визначте хвилини з поділкою 10?

А тепер давайте потренуємось.

  1. Михайлик прокинувся о 8 годині ранку. Тетянка прокинулася на одну годину раніше. О котрій годині прокинулася Тетянка?
  2. За рисунком визнач і запиши час до полудня, який показує кожний із годинників.

 

  1.  Розвиток математичних знань і вмінь
    1.  Повторення правил на збільшення (зменшення) на кілька одиниць та збільшення (зменшення) в кілька разів.

А зараз давайте з вами пригадаємо правила збільшення (зменшення) на кілька одиниць та збільшення (зменшення) в кілька разів.

Щоб збільшити число на кілька одиниць, треба виконати дію додавання;

Щоб зменшити число на кілька одиниць, треба виконати дію віднімання;

Щоб збільшити число у кілька разів треба виконати дію множення;

Щоб зменшити число у кілька разів, треба виконати дію ділення.

 


  1. Роз’язування задачі 741.

― Давайте розв’яжемо задачу 741 на с. 112. Прочитайте уважно задачу.

― Які фрукти привезли в дитячий садок? (Банани, яблука, чорнослив);

― Що відомо в задачі? (Що бананів привезли 4 кг);

― Що сказано про яблука? (Невідомо, їх привезли на 28 кг більше, ніж бананів);

― А що сказано про чорнослив? (Невідомо, його привезли в 4 рази менше, ніж яблук);

― Про що запитує задача? (Скільки кілограмів чорносливу привезли в дитячий садок?);

― Які ключові слова треба взяти для короткого запису задачі? (Банани, яблука, чорнослив);


Запишемо коротку схему задачі.

― З чого почнемо розв’язувати задачу? (Знайдемо масу яблук);

― Чи можна буде знайти масу чорносливу? (так можна, потрібно поділити знайдену масу яблука на 4);

Як знайти скільки кілограмів яблук привезли в дитячий садок?

(4 кг + 28 кг = 32 кг;)

― Що одержали? (Яблук 32 кг);

― Якою дією можна дати відповідь на питання задачі?

(32 кг : 4 = 8 кг, 4 – це рази, тобто абстрактне число. Маємо поділ на рівні частини.);

― Про що ми дізналися? (Чорносливу 8 кг).

― Запишіть відповідь.

Відповідь: в дитячий садок привезли 8 кілограмів чорносливу.

 

Фізкультхвилинка.

Раз, два, три, чотири.

Три, чотири, раз, два —

 Розболілась голова.

Треба трошки відпочити,

Щоб нового ще навчитись.

Підтягнулися, присіли,

Пострибали, знову сіли.

Вийшла пауза мала —

До роботи нам пора.

 


  1. Розв’язування задачі 742.

― Які овочі витратив кухар на приготування обіду? (Картоплю, капусту, цибулю);

Що відомо в задачі? (Що на приготування обіду кухар витратив 36 кг картоплі);

Що сказано про капусту? (Невідомо, у 4 рази менше, ніж картоплі);

А що сказано про цибулю? (Невідомо, у 3 рази менше, ніж капусти);

― Про що запитує задача? (Скільки кілограмів цибулі витратив кухар);

― Які ключові слова треба взяти для короткого запису задачі? (Картопля, цибуля, капуста);


Запишемо коротку схему задачі.

― З чого почнемо розв’язувати задачу? (Знайдемо масу капусти);

― Чи можна буде знайти масу цибулі? (Так можна, потрібно поділити знайдену масу капусти на 3)

 

Як знайти скільки кілограмів капусти приготував кухар?

  1. кг : 4 =  9 кг;

― Що одержали? (Капусти 9 кг)

― Якою дією можна дати відповідь на питання задачі?

(9 кг : 3 = 3 кг, 3 – це рази, тобто абстрактне число. Маємо поділ на рівні частини.)

― Про що ми дізналися? ( 3 кг цибулі).

― Запишіть відповідь.

Відповідь: кухар витратив 3 кілограми цибулі.

 

  1.  Розв’язування вправа 743.


― Наступна вправа 743. Учні «ланцюжком» коментують, як виконують обчислення. Один учень працює на дошці, решта у зошитах.

  1.  Розв’язування вправи 744.

У Вінні-Пуха 12 повітряних кульок, а у П’ятачка — 6. Що треба зробити, щоб кульок у них стало порівну? (Якщо Вінні-Пух віддасть П’ятачку 3 кульки, то кульок у них стане порівну).

 

  1.  Підсумок уроку і домашнє завдання.

Давайте підіб’ємо підсумок нашого уроку.

― Скажіть, що позначає кожна стрілка на годиннику? (Велика позначає хвилини, маленька – години).

― Які види роботи сподобалися вам на нашому уроці?

Ну що ж, мені було приємно сьогодні з вами працювати. Ви всі були активними та уважними. На цьому наш урок закінчено. До побачення.

 

docx
Додано
3 квітня 2020
Переглядів
1056
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку