Група
Дата
Викладач:
Шпуганич І.Г.
Тема заняття. Лабораторна робота № 11. Визначення прискорення вільного падіння за допомогою математичного маятника.
Тип заняття: формування практичних навичок.
Обладнання та наочність: обладнання лабораторної роботи.
Хід заняття
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Виконання лабораторної роботи
Студентам пропонується визначити період коливань математичного маятника та його залежність від довжини нитки.
Порядок дій студента
• Відхиліть маятник від стану рівноваги на невеликий кут (5–7°) та відпустіть його.
• Заміряйте час, за який пройшло, наприклад, 30 повних коливань N.
• Обчисліть період коливань маятника.
• Повторіть вимірювання та обчислення ще 6 разів, щоразу збільшуючи довжину нитки на 10 см.• Результати вимірювань та обчислень занесіть до таблиці.
• Обчисліть значення прискорення вільного падіння, використовуючи результати проведених дослідів.
• Поясніть, чому значення gсер незначно відрізняється від значення g = 9,8 м/с2.
• Обчисліть відносну похибку експерименту.
Контрольні запитання:
1.Між якими величинами встановлює зв´язок рівняння руху математичного маятника?
2.Від чого залежить період коливань математичного маятника?
3.Як залежить період коливань математичного маятника від його довжини?
4.Розв´язування задач:
А.Маятник завдовжки 150 см за 300 с робить 120 коливання. Чому дорівнює прискорення вільного падіння?
Б.Важок масою 110 г коливається на пружині з частотою 2 Гц. Яка жорсткість пружини?
В.Яка частота коливань тіла масою 200 г, що здійснює коливання в горизонтальній площині на пружинні жорсткістю 16 Н/м?
• Зробіть висновки.
IV. Підбиття підсумків заняття.
• Розв’язати № ...
Тема заняття. Лабораторна робота № 11. Визначення прискорення вільного падіння за допомогою математичного маятника.
Мета: визначити прискорення вільного падіння за допомогою математичного маятника.
Обладнання: штатив з муфтою,годинник,нитка,кулька.
Хід роботи
1.Роботу виконуємо згідно плану лабораторної роботи
Порядок дій студента
• Визначте експериментально, як залежить період коливань математичного маятника від довжини нитки. Для цього підвісьте вантаж до нитки довжиною 30 см.
• Відхиліть маятник від стану рівноваги на невеликий кут (5–7°) та відпустіть його.
• Заміряйте час, за який пройшло, наприклад, 30 повних коливань N.
• Обчисліть період коливань маятника.
• Повторіть вимірювання та обчислення ще 6 разів, щоразу збільшуючи довжину нитки на 10 см.• Результати вимірювань та обчислень занесіть до таблиці.
• Побудуйте графік залежності періоду коливань від довжини нитки. Зробіть висновки про цю залежність.
• Обчисліть значення прискорення вільного падіння, використовуючи результати проведених дослідів.
• Поясніть, чому значення gсер незначно відрізняється від значення g = 9,8 м/с2.
• Обчисліть відносну похибку експерименту.
Контрольні запитання:
1.Між якими величинами встановлює зв´язок рівняння руху математичного маятника?
2.Від чого залежить період коливань математичного маятника?
3.Як залежить період коливань математичного маятника від його довжини?
4.Розв´язування задач:
А.Маятник завдовжки 150 см за 300 с робить 120 коливання. Чому дорівнює прискорення вільного падіння?
Б.Важок масою 110 г коливається на пружині з частотою 2 Гц. Яка жорсткість пружини?
В.Яка частота коливань тіла масою 200 г, що здійснює коливання в горизонтальній площині на пружинні жорсткістю 16 Н/м?
• Зробіть висновки.