Визначення прискорення вільного падіння за допомогою математичного маятника.

Про матеріал
Мета: сформувати практичні навички студентів, виховувати акуратність під час проведення практичної роботи, розвивати логічне мислення та вміння робити висновки ,розвивати логічне мислення при розв' язанні задач. Тип заняття: формування практичних навичок.
Перегляд файлу

                                                                                                                                       Заняття

                                                                                                                                        Група

                                                                                                                                        Дата

                                                                                                                                        Викладач:

                                                                                                                                           Шпуганич І.Г.

Тема заняття. Лабораторна робота № 11. Визначення прискорення вільного падіння за допомогою математичного маятника.

Мета: сформувати експериментальні навички студентів, виховувати акуратність під час проведення експериментів, розвивати логічне мислення та вміння робити висновки з експерименту.

Тип заняття: формування практичних навичок.

Обладнання та наочність: обладнання лабораторної роботи.

                                                                                   Хід заняття

І. Організаційний етап

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Виконання лабораторної роботи

Студентам пропонується визначити період коливань математичного маятника та його залежність від довжини нитки.

     Порядок дій студента

H:\Физика 10 класс\109.jpg

• Визначте експериментально, як залежить період коливань математичного маятника від довжини нитки. Для цього підвісьте вантаж до нитки довжиною 30 см.

• Відхиліть маятник від стану рівноваги на невеликий кут (5–7°) та відпустіть його.

• Заміряйте час, за який пройшло, наприклад, 30 повних коливань N.

• Обчисліть період коливань маятника.

• Повторіть вимірювання та обчислення ще 6 разів, щоразу збільшуючи довжину нитки на 10 см.• Результати вимірювань та обчислень занесіть до таблиці.

H:\Физика 10 класс\110.jpg

• Побудуйте графік залежності періоду коливань від довжини нитки. Зробіть висновки про цю залежність.

H:\Физика 10 класс\111.jpg

• Обчисліть значення прискорення вільного падіння, використовуючи результати проведених дослідів.

H:\Физика 10 класс\112.jpg

     

   

• Поясніть, чому значення gсер незначно відрізняється від значення g = 9,8 м/с2.

• Обчисліть відносну похибку експерименту.

Контрольні запитання:

1.Між якими величинами встановлює зв´язок рівняння руху математичного маятника?

2.Від чого залежить період коливань математичного маятника?

3.Як залежить період коливань математичного маятника від його довжини?

4.Розв´язування задач:

А.Маятник завдовжки 150 см за 300 с робить 120 коливання. Чому дорівнює прискорення вільного падіння?

Б.Важок масою 110 г коливається на пружині з частотою 2 Гц. Яка жорсткість пружини?

В.Яка частота коливань тіла масою 200 г, що здійснює коливання в горизонтальній площині на пружинні жорсткістю 16 Н/м?

• Зробіть висновки.

IV. Підбиття підсумків заняття.

V. Домашнє завдання

• Вивчити § ...

• Розв’язати № ...

 

Тема заняття. Лабораторна робота № 11. Визначення прискорення вільного падіння за допомогою математичного маятника.

Мета: визначити прискорення вільного падіння за допомогою математичного маятника.

Обладнання: штатив з муфтою,годинник,нитка,кулька.

                                                                                   Хід роботи

1.Роботу виконуємо згідно плану лабораторної роботи

     Порядок дій студента

H:\Физика 10 класс\109.jpg

• Визначте експериментально, як залежить період коливань математичного маятника від довжини нитки. Для цього підвісьте вантаж до нитки довжиною 30 см.

• Відхиліть маятник від стану рівноваги на невеликий кут (5–7°) та відпустіть його.

• Заміряйте час, за який пройшло, наприклад, 30 повних коливань N.

• Обчисліть період коливань маятника.

• Повторіть вимірювання та обчислення ще 6 разів, щоразу збільшуючи довжину нитки на 10 см.• Результати вимірювань та обчислень занесіть до таблиці.

H:\Физика 10 класс\110.jpg

• Побудуйте графік залежності періоду коливань від довжини нитки. Зробіть висновки про цю залежність.

H:\Физика 10 класс\111.jpg

• Обчисліть значення прискорення вільного падіння, використовуючи результати проведених дослідів.

H:\Физика 10 класс\112.jpg

     

   

• Поясніть, чому значення gсер незначно відрізняється від значення g = 9,8 м/с2.

• Обчисліть відносну похибку експерименту.

Контрольні запитання:

1.Між якими величинами встановлює зв´язок рівняння руху математичного маятника?

2.Від чого залежить період коливань математичного маятника?

3.Як залежить період коливань математичного маятника від його довжини?

4.Розв´язування задач:

А.Маятник завдовжки 150 см за 300 с робить 120 коливання. Чому дорівнює прискорення вільного падіння?

Б.Важок масою 110 г коливається на пружині з частотою 2 Гц. Яка жорсткість пружини?

В.Яка частота коливань тіла масою 200 г, що здійснює коливання в горизонтальній площині на пружинні жорсткістю 16 Н/м?

• Зробіть висновки.

 

doc
Додано
17 березня 2019
Переглядів
13655
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку