Виховна година "Безпечний інтернет"

Про матеріал

Мета:

 дослідити позитивні і негативні сторони Інтернету;

 засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті;

 розвивати логіку, кмітливість;

 сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті;

 сформувати навички правильного реагування на небезпеку мережі;

 виховувати інформаційну культуру учнів;

 виховувати бажання дотримуватися правил особистої безпеки.

internet1.png
Перегляд файлу

 

Інтернет - сучасне інформаційне поле, де росте дерево знання. Яблучка з нього різної стиглості, різної корисності, різної червивості, різ ного смаку і різної ваги.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Безпечнийінтернет Виховна година

Номер слайду 2

ІНТЕРНЕТЯке найбільше досягнення ХХ століття?

Номер слайду 3

Діти ХХІ століття

Номер слайду 4

Мозковий штурм. Дерево Знань

Номер слайду 5

спілкування, ігри, розваги, саморозвиток та самореалізація, виховання сміливості, вміння долати перешкоди

Номер слайду 6

за допомогою пошукових систем, таких як Google, Яндекс, Маіl. Ru, Rambler, ми маємо можливість знаходити необхідну нам інформацію

Номер слайду 7

електронна пошта дозволяє писати листа одночасно декільком людям, який буде миттєво надісланий, незважаючи на місце проживання адресанта

Номер слайду 8

дошки оголошень дозволяють розміщувати невеликі повідомлення або оголошення на тематичних сайтах чи групах

Номер слайду 9

інтернет-чати, дозволяють об'єднуватися в групи за інтересами та швидко спілкуватися в режимі реального часу

Номер слайду 10

відео конференції, які дозволяють не лише чути, але й бачити співрозмовника

Номер слайду 11

соціальні мережі — Facebook, Instagram. Це окремі веб-сайти, що дозволяють створювати власні сторінки, спільноти, розміщувати фото, аудіо- та відеоматеріали, обмінюватися миттєвими повідомленнями та стежити за оновленнями на сторінках друзів

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Мозковий штурм. Дерево Знань

Номер слайду 14

До переліку Інтернет-загроз відносять:• Комп’ютерну залежність;• Розходження між реальним «я» і своїм Інтернет-образом;• Доступ до небажаного контенту (дорослий контент);• Інтернет-шахрайство;• Зараження комп’ютера шкідливим програмним забезпеченням;• Он-лайн насильство;• Отримання особистої інформації з метою злочинного використання.

Номер слайду 15

Шахрайство в онлайн – іграх. В онлайн – ігри грають живі люди , серед яких знаходяться шахраї та крадії, які “ отримують зарплатню “ на вкрадені кошти обдурених людей, а особливо дітей

Номер слайду 16

Небезпека від вірусів Комп’ютерний вірус – це програма, яка, потрапляючи на комп’ютер, може призвести до псування або видалення інформації, передачі персональних даних зловмисникам по мережі Інтернет. Можливі збої в роботі програм або самої операційної системи (аж до приведення операційної системи в повну непрацездатність).

Номер слайду 17

Клавіатурний шпигун – програма, що відстежує введення користувачем паролів і пін-кодів.

Номер слайду 18

Хробаки – окремий вид шкідливих програм, головною задачею яких є розмноження серед комп’ютерів в мережі.

Номер слайду 19

Троянські коні або троянці – це небезпечні програми, які створені так, щоб виглядати безневинними, наприклад, як гра. Після активації вони можуть пошкодити файли без відома користувача.

Номер слайду 20

Хакери та взломщики – особи, що намагається отримати несанкціонований доступ до комп'ютерних систем, як правило з метою отримання секретної інформації.

Номер слайду 21

Захист комп’ютера від шкідливих програмвстановити антивірусну програму. працюючи з електронної поштою, не відкривайте листи від незнайомого відправника. інформацію скачуйте лише з надійних джерел.

Номер слайду 22

Інтернет - залежність.психічний розлад, нав'язливе бажання підключитися до інтернету і хвороблива нездатність відключитися від інтернету. У 2008 році була визначена офіційною хворобою

Номер слайду 23

ГРА «ВІДТВОРИ ЕМОЦІЮ СМАЙЛИКА»

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Номер слайду 36

«Найжахливіший тиждень Петрика»

Номер слайду 37

Правила безпеки в Інтернеті

Номер слайду 38

Яку відповідь Ви дасте на такі листи? Обґрунтуйте вашу відповідь. Лист 1 Лист 2 Лист 3«ХТО НАДІСЛАВ ТОБІ ЛИСТА?»

Номер слайду 39

Лист 1. Привіт мене звати Сашко. Мені 15 років. Я живу в Києві. Шукаю друзів по переписці. Я полюбляю комп’ютерні ігри, читати книги, дивитися телевізор. Я мрію подорожувати. Хочу побувати в Лондоні ....

Номер слайду 40

Лист 2. Привіт мене звати С. Я хочу з тобою познайомитися Мені 30 років. Я живу в Сполучених Штатах Америки. Я маю власну фірму. У мене свій двохповерховий будинок. Я збираюся відвідати Україну. Може ми зустрінемося? Пришли мені свою фотокартку та адресу.

Номер слайду 41

Лист 3. Всім!!! Наша організація займається збиранням коштів для потерпілих від повені в N. Ми купуємо їду, теплі речі для тих, хто втратив домівки. Не будьте байдужими до чужого горя! Хто скільки може. Наш рахунок № 123456789. Вдячні діти Вас ніколи не забудуть. Дякуємо!

Номер слайду 42

"Інтернет, він не зближує. Це скупчення самотності. Ми начебто разом, але кожен один. Ілюзія спілкування, ілюзія дружби, ілюзія життя"

Номер слайду 43

Перегляд файлу

 

 

 

Виховна година на тему:

«Безпечний інтернет»

 

 

 

 

Підготувала:

Вчитель інформатики

Камянської ЗОШ,

класний керівник 5-Б класу

Стрілак Надія Петрівна

 

 

 

 

 

 

 

Епіграф:

 

Інтернет - сучасне інформаційне поле,

де росте дерево знання. Яблучка з нього

різної стиглості, різної корисності,

різної червивості, різного смаку і різної ваги.

Мета:

  • дослідити позитивні і негативні сторони Інтернету;
  • засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті;
  • розвивати логіку, кмітливість;
  • сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті;
  • сформувати навички правильного реагування на небезпеку мережі;
  • виховувати інформаційну культуру учнів;
  • виховувати бажання дотримуватися правил особистої безпеки.

Обладнання: відео, стікери, маркери або ручки, комп'ютерна презентація, ватман, надписи зі словами Інтернет-термінів, конверт.

ВСТУПНЕ СЛОВО

Вчитель.

Добрий день, дорогі друзі!

Сьогодні ми зібралися тут для обговорення наважливого питання. Якого? Гадаю, з наступного питання ви вмить зрозумієте про що ж буде іти  мова. Яке найбільше досягнення ХХ століття? (Варіанти учнівських відповідей). Звичайно ж це Інтернет!

Що нас оточує довкола? Люди, запахи, звуки, кольори … Не перерахувати! Та я все ж назву це одним словом. Нас оточує інформація.

У давні часи, щоб отримати якусь інформацію про країну, життєвий статус про її народ та інше, люди використовували листи. А листи відправляли човном, пароплавом. «Доставка» інформації тривала місяць – півроку. Потім стільки ж люди чекали відповіді. З появою літаків на відправку листа і відповіді чекали вже не 2 місяці, а 2 тижні. З появою Інтернету лист відправляється і отримується відповідь через кілька секунд.

Раніше інформацію з будь-якого питання ви могли отримати з підручника, довідкової літератури, лекції вчителя, конспекту уроку. Сьогодні до цього переліку легко можна додати комп'ютер та Інтернет.

Це обумовлено тим, що в наш час кожні 72 години кількість інформації збільшується вдвічі.

 

 

 

Ви, сучасні діти, народилися і живете у цифровому світі XXI століття, тому з раннього віку знайомі з мобільними телефонами, ноутбуками, плеєрами.

Використовуючи все це, ви можете перейти від навчання, в основі якого — інформація, почута з вуст учителя або прочитана в підручнику, до навчання через сприймання інформації з електронних ресурсів, Інтернету, навколишнього середовища тощо. Сьогодні набагато важливішим є вміння самостійно знаходити відповіді на запитання і використовувати їх на практиці. Та коли ми потрапляємо до Всесвітньої мережі, ми потрапляємо у світ, де нас оточують:

 люди: хороші та погані, добрі та злі, розумні та не дуже;

 інформаційні потоки: корисні та шкідливі;

 новини: позитивні і негативні;

 музика, фільми і ще багато різної інформації. 

Ми свідомо здійснюємо пошук серед усього цього розмаїття. Інтернет є дуже широким джерелом інформації, іншими словами, інформаційним простором, у якому, як і в реальному житті, є позитивні та негативні сторони, про які ми сьогодні поговоримо.

МОЗКОВИЙ ШТУРМ

Оголошую мозковий штурм «Про користь Інтернету» (учні називають позитивні можливості Інтернету, роблять записи на яблучках червоного кольору та кріплять на дереві знань )

Так я з вами погоджуюсь. Можливостей купа. 

Віртуальний світ дозволяє вам реалізувати цілу низку потреб: спілкування, ігри, розваги, саморозвиток та самореалізація, виховання сміливості, вміння долати перешкоди. Інтернет нам надає  різноманітні послуги:

 за допомогою пошукових систем, таких як  Google, Яндекс, Маіl.Ru, Rambler, ми маємо можливість знаходити необхідну нам інформацію;

електронна пошта дозволяє  писати листа одночасно декільком людям, який буде миттєво надісланий, незважаючи на місце проживання адресанта;

дошки оголошень дозволяють розміщувати невеликі повідомлення або оголошення на тематичних сайтах чи групах;

інтернет-чати, дозволяють об'єднуватися в групи за інтересами та швидко спілкуватися в режимі реального часу;

відео конференції, які дозволяють не лише чути, але й бачити співрозмовника;

 

 

 

 

соціальні мережі — Facebook, Instagram. Це окремі веб-сайти, що дозволяють створювати власні сторінки, спільноти, розміщувати фото, аудіо- та відеоматеріали, обмінюватися миттєвими повідомленнями та стежити за

оновленнями на сторінках друзів. Але  поряд з величезними перевагами Інтернет має свої недоліки і в ньому приховано чимало небезпек.

Безпекою в Інтернеті переймаються багато вчених, соціологів, медиків та інших представників ряду професій. Безпека в Інтернеті тепер займає чільне місце серед важливих питань, що потребують розв’язання в багатьох країнах світу. Тому в 2004 році організацією Insafe (Європейська мережа безпечного Інтернету) було започатковано День безпечного Інтернету. Він відзначається у другий вівторок лютого. Українці приєдналися до відзначення цього дня в 2009 році. У цьому році  11 лютого, ми вже одинадцятий раз відзначаємо День безпечного Інтернету.

ІНТЕРНЕТ НЕБЕЗПЕКИ

А скажіть мені, будь-ласка, що ви знаєте про безпечну поведінку в Інтернеті і які ж небезпеки можуть чекати на недосвідченого користувача Інтернетом. (Відповіді учнів). Отже які негативні сторони має Інтернет? (учні записують  негативні сторони Інтернету на яблучках з хробаками та кріплять на дерево знань).

До переліку Інтернет-загроз відносять:

 Комп’ютерну залежність;

 Розходження між реальним «я» і своїм Інтернет-образом;

 Доступ до небажаного контенту (дорослий контент);

 Інтернет-шахрайство;

 Зараження комп’ютера шкідливим програмним забезпеченням;

 Он-лайн насильство;

 Отримання особистої інформації з метою злочинного використання.

Шахрайство в онлайн – іграх.

В онлайн – ігри грають живі люди , серед яких знаходяться шахраї та крадії, які “ отримують зарплатню “ на вкрадені  кошти обдурених людей, а особливо дітей.

Небезпека від вірусів

Комп’ютерний вірус – це програма, яка, потрапляючи на комп’ютер, може призвести до псування або видалення інформації, передачі персональних даних зловмисникам по мережі Інтернет. Можливі збої в роботі програм або самої

 

 

 

операційної системи (аж до приведення операційної системи в повну непрацездатність).

Деякі приклади комп’ютерних вірусів:

Клавіатурний шпигун – програма, що відстежує введення користувачем паролів

і пін-кодів.

Хробаки – окремий вид шкідливих програм, головною задачею яких є розмноження серед комп’ютерів в мережі.

Троянські коні або троянці – це небезпечні програми, які створені так, щоб

виглядати безневинними, наприклад, як гра. Після активації вони можуть пошкодити файли без відома користувача.

Хакери та зломщики – це терміни, які використовують для людей, які зламують та проникають у системи даних.

Захист комп’ютера від шкідливих програм

 встановити антивірусну програму.

 працюючи з електронної поштою, не відкривайте листи від незнайомого відправника.

 інформацію скачуйте лише з надійних джерел.

Інтернет - залежність.

Інтернет – залежність -  психічний розлад, нав'язливе бажання  підключитися до інтернету  і хвороблива нездатність відключитися від інтернету. У 2008 році була визначена офіційною хворобою.

Симптоми:

    залежність протягом 6 місяців;

 непереборне бажання залізти в інтерент;

 нездатність контролювати свій час в інтернеті;

 розумове або фізичне виснаження;

 порушення сну або концентрації уваги і т.д.

Погодьтеся, перерахований список, лякає. Та що ж робити, аби уникнути цих небезпек? Можливо відмовитися від використання Інтернету? Але ж тоді ми позбавимо себе дуже корисного винаходу, що полегшує наше життя. Як же вчинити?

 

 

 

 

ГРА «ВІДТВОРИ ЕМОЦІЮ СМАЙЛИКА»

- Всі ви є активними користувачами соціальних мереж. І, практично щодня, спілкуєтеся один з одним за допомогою Інтернету. Віртуальне спілкування витісняє живе. Ви навчилися виражати свої емоції в Інтернеті за допомогою

смайликів. А зараз ми перевіримо чи так само вправно ви можете виразити свої емоції і в реальному житті.

(на екранні з’являються смайли учням потрібно відобразити ту емоцію яку він показує)

ПЕРЕГЛЯД ВІДЕО «Найжахливіший тиждень Петрика» (https://www.youtube.com/watch?v=CmD5TzdTbF4

Обговорення відео. Чому цей тиждень був для Петрика найжахливішим? Чому йому перепадало від батьків?

ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ В ІНТЕРНЕТІ

Щоб Інтернет був безпечним не один день, а щодня протягом року, щоб ви були впевнені у своїй захищеності від шкідливих програм та інших загроз приватності,  потрібно дотримуватись правил безпечного користування Інтернетом.

А зараз ми з вами створимо власну мережу розумного користувача інтернету. Перед вами є зображення компютера на моніторі якого написано правило користувача інтернету,  по черзі зачитуєте  правило і приклеюєте на нашу умовну мережу. 

Ви вже дізналися про небезпеки, які чатують на нас в Інтернеті, дізналися про правила поведінки в Інтернеті, а зараз спробуємо відповісти на листи.

ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ

-Яку відповідь Ви дасте на такі листи. Обґрунтуйте вашу відповідь:

Лист 1.

Привіт мене звати Сашко. Мені 15 років. Я живу в Києві. Шукаю друзів по переписці. Я полюбляю комп’ютерні ігри, читати книги, дивитися телевізор. Я мрію подорожувати. Хочу побувати в Лондоні ....

Лист 2.

Привіт мене звати С. Я хочу з тобою познайомитися Мені 30 років. Я живу в Сполучених Штатах Америки. Я маю власну фірму. У мене свій двохповерховий будинок. Я збираюся відвідати Україну. Може ми зустрінемося? Пришли мені свою фотокартку та адресу.

 

 

 

Лист 3.

 Всім!!!

 Наша організація займається збиранням коштів для потерпілих від повені в N. Ми купуємо їду, теплі речі для тих, хто втратив домівки. Не будьте байдужими до чужого горя! Хто скільки може. Наш рахунок № 123456789.

 Вдячні діти Вас ніколи не забудуть. Дякуємо

Молодці! Ви добре справилися із завданням.

 ПІДСУМКИ

Вчитель. Інтернет може бути прекрасним і корисним засобом для навчання, відпочинку і спілкування з друзями. Але, як і реальний світ, він теж може бути небезпечним!

А оскільки Інтернет поступово стає чимось культовим. Особливо для вас - молодого покоління. Назвати його просто мережею, як переплетення кабелів у

банку або установі, означало б відібрати в Інтернету містичну чарівність чогось, що об'єднує незалежно від будь-яких розділень. Та все ж привчайтеся не «проводити час» в Інтернеті, а бути активними користувачами його можливостей. Для кожного з вас я підготувала пам’ятки користувача Інтернетом. Дотримуйтесь цих правил та користуйтеся  Інтернетом правильно.

І на завершення хотілося б сказати: "Інтернет, він не зближує. Це скупчення самотності. Ми начебто разом, але кожен один. Ілюзія спілкування, ілюзія дружби, ілюзія життя"

Тож поки маєте можливість не промінюйте реальне спілкування з близькими і друзями на віртуал. Колись цього може так не вистачати. І жодна мережа ніколи вам не компенсує цього спілкування.

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Перегляд файлу

Додаток 1.

Правила Інтернет-безпеки для написів на моніторах компютерів

  1. Ніколи не давайте приватної інформації про себе (прізвище, номер телефону, адресу, номер школи) без дозволу батьків.
  2. Не відкривайте листи електронної пошти, файли або Web-сторінки, отримані від людей, яких ви реально не знаєте або не довіряєте.
  3. Нікому не давайте свій пароль, за виключенням дорослих вашої родини.
  4. Завжди дотримуйтесь сімейних правил Інтернет-безпеки: вони розроблені для того, щоб ви почували себе комфортно і безпечно у мережі.
  5. Ніколи не робіть того, що може коштувати грошей вашій родині, окрім випадків, коли поруч з вами батьки.
  6. Завжди будьте ввічливими у електронному листуванні, і ваші кореспонденти будуть ввічливими з вами.
  7. Ведіть себе  в Інтернеті чемно і не ображайте інших.
  8. Залишайте  негарні веб-сайти.
  9. Зберігайте свій пароль в таємниці.
  10. Розповідайте своїм батькам про проблеми й користйтеся їхньою підтримкою.
  11. Якщо знайшли якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.
  12. Ніколи не погоджуйтесь на зустріч з людиною, з якою Ви познайомилися в Інтернеті.
  13. Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.
  14. Не відповідати на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв'яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.
  15. Розробити з батьками правила користування Інтернетом.
  16. Домовитися з батьками про прийнятний час роботи в Інтернеті.
  17. Розповідати батькам про  сайти, до яких ви збираєтесь заходити.
  18. Не заходити на аморальні сайти.
  19. Не давати нікому, крім батьків, свої паролі, навіть найближчим друзям.
  20. Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.
  21. Не шкодити і не заважати іншим користувачам.
  22. Будьте обережні, завантажуючи файли з Інтернету.
  23. Розповідати батькам та дорослим про нові можливості, знайдені вами під час роботи в Інтернеті.
  24. Зберігайте свої паролі в таємниці. Вони повинні бути простими, але такими, що їх складно вгадати.
  25. Дата народження не доречна як пароль.
  26. Поводьтеся чемно і ніколи не ображайте інших.

 

 

 

  1. Поважайте чужу власність в он-лайні.
  2. Ніколи не зустрічайтеся зі своїми он-лайн-друзями особисто. Вони можуть бути не тими, за кого себе видають.
  3. Пам'ятайте: не все, що ви читаєте або бачите в он-лайні, є правдивим.

Запитуйте в дорослих про те, в чому ви невпевнені

Пам'ятка.png
Перегляд файлу

   

 

    

 

       

 

Перегляд файлу

                                                         

                                

 

                    

дерево знань.jpg
Перегляд файлу

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пірус Світлана Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
15 березня 2020
Переглядів
3884
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку