Робота класного керівника щодо створення умов для самореалізації особистості учня.

Про матеріал
Моя мета — виховувати особистість з комплексом моральних та духовних цінностей, яка обов'язково відповідально осмислює свою моральну, правову, громадську по¬зицію, прагне самореалізуватися, проявляє позитивні риси.
Перегляд файлу

 

Робота класного керівника
 щодо створення умов для самореалізації особистості учня.

              Сьогодні я б хотіла поділитися своєю роботою щодо створення умов для самореалізації особистості учня.
            У «Національної доктрині розвитку освіти України», Законах України «Про освіту» та «Про загальну середню освіту», Націо¬нальній концепції громадського виховання, які створюють правові засади існування сучасної школи, визначено основну мету розвитку освіти у XXI столітті: «... створити умови для розвитку і самореалізації кожної особистості як громадянина України, формувати покоління, здатне навчатися впродовж життя, створювати і розви¬вати цінності громадянського суспільства».
           В основі педагогічної філософії — дитина — найбільша цінність на Землі. Я як класний керівник намагаюся  бачити особистість в кожному своєму учневі , яка є індивідуаль¬ною, неповторною. Тому в основу моєї виховної роботи  покладено концепцію особистісно-орієнтованого виховання та педагогіки і пси¬хології життєтворчості, які передбачає  активне залучення школяра до виховного процесу на засадах співпраці, діалогу, партнерства.

       Моя мета — виховувати особистість з комплексом моральних та духовних цінностей, яка обов'язково відповідально осмислює свою моральну, правову, громадську по¬зицію, прагне самореалізуватися, проявляє  позитивні риси. Для мене кожний учень — особистість зі своїми індивідуальними якостями.  Я, як класний керівник, керуюся у своїй педагогічній діяльності такими принципами: використовую матеріал різного змісту, виду та форми; застосовую нетрадиційні форми групових та індивідуальних занять з метою активізації діяльності учнів; надаю свободу вибору засобів виконання навчального завдання; організовую заняття у малих групах на основі діалогу (імітаційно-рольові ігри, диспути, дискусії, вікторини, прес-конференції і ін..), залучаю до самооцінки.

       Головну  роль у самореалізації учнів у виховному просторі в своїй діяльності я вбачаю правильне організоване самоврядування в класному колективі. Я прагну,  щоб дитина не тільки володіла  сумою знань зі шкільних предметів, але й усім досвідом демократичних відносин у суспільстві, навичками управління собою, своїм життям у колективі, вміти брати відповідальність за свою діяльність. Я виховую лідерські якості  у школяра , котрі слід розглядати як готовність кожного до вирішення власних задач визначення свого місця в житті, успішного розвитку і реалізації своїх нахилів і інтересів.
          Процес створення шкільного класного самоврядування  пройшов кілька етапів, кожний із яких супроводжувався організаційним і правовим забезпеченням. В 2010  н..р. з метою згуртування колективу я     запропонувала дітям    принципи та закони життя класного колективу , завдяки яким кожний учень має  змогу самореалізуватись у корисній діяльності класу і школи. Кандидатури до дитячого класного шкільного самоврядування вивчала шляхом  проведення анкетувань , тестів, бесід а також завдяки спостереженням . Детально вивчила і , підбирала  тих, хто користується   в учнів авторитетом, вимогливий до себе й до інших, принциповий в оцінці поведінки своєї і товаришів. Хоч би які функції виконував активіст, його треба навчити самостійно мислити, аналізувати й оцінювати конкретну ситуацію з громадянських позицій, приймати розумне рішення. Саме в навченні цих якостей кожного учня бачу свою роль як класного керівника. І керуюсь у свої роботі принципами гуманності, орієнтації на практичну діяльність, творчість, довіру, ініціативність. Тому під час обговорення конкретних питань допускаються дискусії,  учні прислухаються до пропозицій активістів, довіряють членам самоврядування втілювати в життя не тільки свої поради, а й пропозиції активу.
Враховуючи індивідуальні інтереси, запити, та можливості кожний учень має змогу реалізуватись через  виконання громадських  доручень.  Відповідно клас  поділено на центри .
         У класній громаді очолює та організовує роботу учнівський актив на чолі з лідером.     Постійна співпраця дає  змогу коригувати діяльність учнів та своєчасно надавати відповідну допомогу.
        Метод проектів не є принципово новим у світовій педагогіці.  В позашкільній діяльності за допомогою проектної методики я вчу дітей здобувати знання самостійно;  формую в учнів комунікативні навички; прищеплюю  уміння користуватися дослідницькими прийомами: збирати інформацію, аналізувати з різних точок зору, робити висновки.

        Я не залишаю осторонь традиційні форми і методи роботи. Колективна творча справа (КТС) завжди приходить на допомогу.     Щоб ефективним був результат, треба дотримуватись всіх  і етапів в організації КТС.

          На першому  етапі   визначити  тему і  мету майбутньої діяльності,  окреслити конкретні  завдання.
         На другому етапі колективно спланувати справи , обговорити   різноманітні  пропозиції, варіанти плану, визначити  оптимальні умови плану, підібрати  матеріал. Головна роль відводиться   дітям.
          На третьому етапі  розподілити доручення між учасниками, вибрати  відповідальних за виконання певних завдань.
         У рамках відзначення річниці з Дня  Перемоги в нашому комплексі традиційно проводиться Тиждень шани і подяки. Мої вихованці впродовж тижня активно брали участь у підготовці до відзначення цієї знаменної події, а саме:  діти вітали закріплених за класом ветеранів Великої Вітчизняної війни; розповсюджували  вітальні листівки в мікрорайоні; стали учасниками  години-спогаду  «Пам'ять про Вас у нашім серці жива . Усі ці заходи сприяли патріотичному вихованню учнів, були ефективні завдяки колективній та творчій співпраці.
          Отже, підсумовуючи, можна виділити такі  основні аспекти моєї роботи:
проектування основних напрямів діяльності відповідно до мети виховання особистості;
взаємозв’язок навчальної і позашкільної виховної роботи, скоординованість усіх виховних впливів і форм, їхні необхідність і достатність, чіткий ритм і раціональна організація життя колективу;
наявність відповідних відносин, що забезпечують самопочуття дитини в колективі (статус особистості в міжособистісних відносинах, почуття внутрішньої єдності з товаришами, соціальна захищеність, тощо);
здійснення всіх напрямів діяльності як системи впливів на особистість в єдиному цілеспрямованому процесі; використання виховних технологій, які максимально сприяють формуванню соціальної та моральної компетентності учнів;
емоційна насиченість життя класу;
творче співробітництво, що виражається в гуманному, довірливому стилі відносин дорослих і дітей, у їхньому взаєморозумінні і взаємодії щодо всіх колективних справ.
           Рівень актуальності висвітленого виступу підтверджується культурою поведінки моїх вихованців, умінням знайти своє вагоме місце в учнівському колективі, інтелігентно відстоювати свої позиції, шукати шляхи компромісу в життєво важливих питаннях, брати участь у житті громади, суспільства, допомагати тим, хто поряд. Вироблені учнями уміння, навички та моральні принципи, на мою думку, стануть хорошим дороговказом у підготовці до самостійного життя моїх вихованців.
Свій виступ хочу підсумувати словами Песталоцці «Мої учні будуть дізнаватися нове не від мене, вони будуть відкривати це нове самі. Моя головна задача - допомогти їм розкритися, розвинути власні ідеї.»

 

docx
Додано
15 березня 2020
Переглядів
868
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку