Мета: вивчити властивості степеня з цілим від'ємним показником та сформувати вміння використовувати їх для розв'язування вправ на обчислення значень числових виразів і перетворень виразів зі змінними.
Тип уроку: засвоєння та застосування знань.
АЛГЕБРА
Тема. Властивості степеня з цілим від'ємним показником
Мета: вивчити властивості степеня з цілим від'ємним показником та сформувати вміння використовувати їх для розв'язування вправ на обчислення значень числових виразів і перетворень виразів зі змінними.
Тип уроку: засвоєння та застосування знань.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
III. Актуалізація опорних знань та вмінь
З метою успішного сприйняття учнями навчального матеріалу перед вивченням нового матеріалу слід активізувати такі знання і вміння учнів: застосування означення степеня з натуральним та цілим показниками для обчислення значень степенів числових виразів; змісту та способами застосування основної властивості степеня з натуральним показником та її наслідки для перетворення цілих раціональних виразів; порядок виконання арифметичних дій різного ступеня.
Виконання усних вправ
1. Яке число слід піднести до квадрата, щоб отримати: 9; 81; 0; 16; ?
Яке число слід піднести до куба, щоб отримати: 8; -27; ; -0,064?
ІV. Засвоєння знань
План вивчення нового матеріалу
1. Формулювання властивостей степеня з цілим від'ємним показником.
2. Приклади застосування властивостей степеня з цілим показником.
Після того як учні засвоїли означення степеня з цілим від'ємним показником, переходимо до вивчення властивостей степеня з цілим від'ємним показником. Ці властивості формулюються в загальному вигляді, а спосіб їх доведення демонструється на прикладі множення степенів з цілими від'ємними показниками і однаковими основами.
Розглядаючи питання про спосіб застосування властивостей степеня з цілим показником, учні мають усвідомити, що дії над степенями з цілими показниками виконуються за тими самими алгоритмами, що й дії зі степенями з натуральними показниками; також можливе їх використання під час виконання дій над степенями з однаковою основою, що не дорівнює нулю, та показниками, один з яких може бути натуральним, а інший (інші) — цілим від'ємним.
V. Засвоєння вмінь
Виконання письмових вправ
(Самостійно)
VII. Підсумки уроку
Властивності степеня
VIII. Домашнє завдання