Конспект уроку з теми "Вода в атмосфері: випаровування, вологість повітря та її зміни". Після цього уроку учениці/учні зможуть:
пояснювати та застосовувати поняття «вологість повітря», «точка роси», «абсолютна вологість повітря», «відносна вологість повітря»;
пояснювати принцип роботи гігрометра, психрометра;
обґрунтовувати значення вологості атмосферного повітря для життєдіяльності людини, тварин та рослин;
називати способи регулювання вологості повітря в домашніх умовах.
Тема уроку: Вода в атмосфері: випаровування, вологість повітря та її зміни.
Мета уроку: повторити інформацію про випаровування та конденсацію водяної па-
ри, сформувати знання про вологість повітря, ознайомити з поняттями
«вологість повітря», «точка роси», «абсолютна вологість повітря», «ві-
дносна вологість повітря», значенням вологості атмосферного повітря
для життєдіяльності людини, тварин, рослин та із способами регулюва-
ння вологості повітря в домашніх умовах; розвивати практичні вміння
спостерігати за зміною вологості повітря та користуватися приладами
для її вимірювання (гігрометром; психрометром), розвивати логічне
мислення, увагу, уміння робити висновки, виділяти головне; виховува-
ти відповідальне ставлення до власного здоров’я.
Очікувані результати:
Після цього уроку учениці/учні зможуть:
Наскрізні змістові лінії:
Екологічна безпека та сталий розвиток
Розмірковує про відповідальність людської діяльності за стан атмосфери.
Здоров’я і безпека
Усвідомлює значення вологості повітря для життя і здоров’я людини.
Громадянська відповідальність
Вміє працювати в групі на засадах співробітництва.
Підприємливість і фінансова грамотність
Вміє застосовувати підручні засоби за умов відсутності належних, уміння представити себе і свої досягнення.
Обладнання: атласи, підручники, зошити, демонстраційне відео, мультимедійна презентація «Вода в атмосфері».
Форма проведення: урок з використанням мультимедійних технологій та інтерактивних методів.
Тип уроку: Особистісно зорієнтований
СТРУКТУРА УРОКУ
I. Організаційний момент.
Приєднання дітей. Привітання. Обмін почуттями та емоціями словесно та за допомогою емодзі, вбудованих в додаток Google Мeet.
II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
- Діти, скажіть будь-ласка, яку оболонку Землі ми вивчаємо?
- А що таке атмосфера?
(Відповіді дітей.)
Молодці! На попередніх уроках ми з вами вивчили вже й склад і будову атмосфери, деякі властивості повітря.
Отож, давайте зараз пригадаємо і відновимо свої знання.
«Назви відповідь».
Пропоную вам розв’язати кросворд. Кожна правильна відповідь принесе вам 1 бал.
1. |
Е |
К |
В |
А |
Т |
О |
Р |
|
||||
|
2. |
А |
Т |
М |
О |
С |
Ф |
Е |
Р |
А |
||
3. |
Г |
Л |
О |
Б |
У |
С |
|
|||||
4. |
М |
Е |
Т |
Е |
О |
Р |
О |
Л |
О |
Г |
І |
Я |
5. |
Ф |
Л |
Ю |
Г |
Е |
Р |
|
|
||||
6. |
В |
І |
Т |
Е |
Р |
|||||||
7. |
Т |
И |
С |
К |
|
|||||||
8. |
А |
М |
П |
Л |
І |
Т |
У |
Д |
А |
|||
9. |
Ч |
Е |
Р |
В |
Е |
Н |
Ь |
|
||||
ІІІ. Мотиваційний етап.
«Відстрочена відгадка».
Молодці! Ви справилися із завданням. І у нас з’явилося слово у виділених клітинках – вологість.
Скажіть, будь ласка, чи чули ви це слово коли-небудь?
(Грунтуючись на відповіді учениць будую бесіду про ще одну складову атмосфери – воду.)
IV. Етап цілевизначення і планування
От сьогодні ми і будемо розглядати та досліджувати воду в атмосфері: випаровування, вологість повітря та її зміни.
Відкриваємо зошити, записуємо число, класна робота. Сьогодні у нас 1 лютого – Всесвітній день читання вголос (це день, присвячений силі грамотності та тієї радості, яка виникає, коли ми розповідаємо вголос історії в сім'ї, класі і суспільстві.).
От і на вас чекає захоплююча цікава розповідь про взаємодію повітря та води.
Тема уроку: Вода в атмосфері: випаровування, вологість повітря та її зміни.
Отже, запрошую вас до співпраці.
Мета уроку – це мої очікувані результати. Напишіть, будь ласка, в чаті або скажіть, я надрукую сама. Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку.
(Очікування учениць/учнів).
Я теж спробувала спрогнозувати ваші очікувані результати і ось, що в мене вийшло. (демонструю слайд).
V. Етап опрацювання навчального матеріалу.
Ми будемо працювати за ось таким планом:
«Бесіда Сократа».
Пояснюю новий матеріал грунтуючись на знання дітей, отримані в початковій школі та на уроках природознавства у 5-му класі, доповнюючи новою тематичною інформацією, всю бесіду паралельно ілюструю переглядом 3D-сцени «Колообіг води в природі» на сайті «Цифрова освіта та навчання від Mozaik» та схеми в атласі с. 28 (слайдами презентації)
C:\Users\UNICEF\Desktop\Extra-3D_sceni-Koloobig_vodi_v_prirodi_serednij_riven-38642.htm
https://ua.mozaweb.com/uk/lexikon.php?cmd=getlist&let=3D
Значення поняття «вологість», «точка роси» записують в зошит.
Продовжую розповідь про кількість водяної пари, яка може міститися в повітрі. Для кількісної оцінки вмісту водяної пари в повітрі використовують два показники -абсолютну та відносну вологість повітря.
«Читацький клуб» - робота з підручником (с. 129 останній абзац- с.130 два перші абзаци § 32).
Прочитайте, будь ласка, інформацію про показники вологості повітря, знайдіть та запишіть визначення нових понять та дайте відповідь на запитання:
1. Що таке абсолютна вологість повітря?
2. Що таке відносна вологість?
Для читання та пошук і запис потрібної інформації ви маєте 5 хв.
(Відповіді супроводжую презентацією)
Розповідаю про вимірювання відносної вологості повітря, знайомлю з будовою та призначенням гігрометра та психрометра. Наголошую на важливості значення вологості повітря для життєдіяльності людини, тварин, рослин супроводжуючи свою розповідь демонстрацією презентації.
«Синтез думок».
Пропоную дівчатам/хлопцям поміркувати і, можливо, пригадати якими способами можна регулювати вологість повітря в домашніх умовах.
Знайомлю їх із гігростатом.
VІ. «Фізкультхвилинка для очей»
Рухаємо очима – на пн., пд., зх., сх., пн.-зх., пд.-сх., пд.-зх., пн.-сх., а потім малюємо величезну цифру 8 і слідкуємо за нею очима. Заплющуємо очі і рахуємо до 10.
VІІ. Рефлексивно-оцінювальний етап.
От і закінчилася наша розповідь про взаємодію води та повітря. Пропоную перевірити чи вдалося вам запам’ятати нову інформацію через гру «Так чи ні».
Вам потрібно буде визначити правильність тверджень. Кожна правильна відповідь принесе вам 1 бал.
Гра «Так чи ні».
Рефлексія.
Я на початку уроку обіцяла вам захоплюючу та цікаву розповідь про воду в атмосфері, висловіть, будь ласка, свої враження від сьогоднішнього уроку.
Що нового ви дізнались на уроці?
Чи була цікава та захоплююча розповідь про воду в атмосфері?
Чи корисною була для вас ця тема?
Де ви зможете використати отримані знання?
Чи справдилися ваші очікування?
Домашнє завдання.
Прочитати с. 129-130 § 32, дати відповідь на запитання 5, 6 с. 132.
Оцінювання
Повторюємо орієнтовні вимоги оцінювання навчальних досягнень учнів з географії і робимо самооцінювання.
Виставлення оцінок.
Дякую дітям за урок. Бажаю гарного дня!