ОПИС ВПРАВ АБО ІГР
ДЛЯ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ
(АБО ПСИХОЛОГІЧНОГО РОЗВАНТАЖЕННЯ) УЧНІВ
НА УРОКАХ
№ п/п |
Назва вправи / гри |
Опис вправи / гри |
Що розвиває |
На який вік учнів розраховано |
1. |
Інформаційне лото |
Збери блок-схему, програму, комп'ютер, апаратну частину ПК, програмне забезпечення ПК і т.д. Учні повинні поділитись на декілька команд, після чого команда отримує кілька картинок із зображенням комплектуючих і периферійних пристроїв. Гравці, користуючись підручником, повинні підготуватися до того, щоб переконливо розповісти про те, що зображено на картинці, чи є зображений предмет обов'язковим для роботи комп'ютера, представити його функціональні можливості. |
Така вправа гарно розвиває та формує теоретичні знання та практичні уміння учня. За допомогою функціональних можливостей комп’ютера, спонукає розширенню кругозору, навичок самоосвіти. Відбувається можливість єфективно та чітко виражати свої думки, а також розвитку пізнавального інтересу. |
Така вправа розрахована на дітей середньої школи, та саме 5-8 клас. Для закріплення вивченого матеріалу, або для вивчення нового. |
2. |
Гра «Так» – «Ні» |
Завдання полягає в тому, що вчитель читає питання один за одним, перепитувати та повторювати їх неможна. За той час поки вчитель читає запитання, учні повинні записати в зошиті відповідь «так» чи «ні». Задача цього завдання полягає в залученні якомога більше учнів, навіть тих хто не любить таку форму тестування. Використовувати таку гру можна для закріплення вивченого матеріалу. В такому форматі дітям буде простіше відповідати на питання, та концентрувати свою увагу на відповіді. |
Сприяє до застосування отриманих знань, умінь, самостійності. Відбувається розвиток мислення, під час проходження опитування |
Таку гру можна використовувати в будь-якому класі та в будь-якому віці |
3. |
Масиви |
Для початку клас повинен поділитись на 4-5 груп, залежно від кількості учнів. Пропонується лот № 1 - п'ять завдань. Перша команда вибирає завдання і призначає їй ціну від 1 до 5 балів. Якщо призначена ціна вище запропонованої іншими командами, то вона отримує завдання і вирішує його. Решта завдань вибирають інші команди. У разі, якщо завдання виконано вірно, команді нараховуються бали (ціна завдання), в іншому випадку ці бали (або їх частину) знімаються. |
Під час гри відбувається не тільки засвоєння навчальних знань, умінь і навичок, а й розвиток багатьох психологічних процесів дітей, їх емоційно-вольової сфери, творчих здібностей і вмінь. |
Гра призначена для старшої школи, 9–11 класи, приблизно 15-17 років |