Вправи для розвитку емоційної рівноваги та безпечної поведінки в умовах воєнного стану

Про матеріал
Пропоную власну добірку вправ для зняття стресу та емоційної напруги, які можна проводити на ранкових зустрічах, а також на уроках учнів початкових класів.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Вправи для розвитку емоційної рівноваги та безпечної поведінки в умовах воєнного стану

C:\Users\novak\OneDrive\Робочий стіл\ранкова зустріч\завантаження.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Новак Людмила Володимирівна

Чудницька початкова школа

 

В цей емоційно – напружений час, коли в нашій країні відбуваються військові дії – постають нові виклики як до учнів, так і до педагогів. І якщо вчителі здатні контролювати свій емоційний стан, то учням це не завжди вдається. Особливо, якщо це діти, які мають статус внутрішньо переміщених осіб. Тому, особиста стійкість учителів та вміння надати необхідну підтримку учням під час надзвичайних ситуацій воєнного характеру надважливі в умовах воєнного стану.

Пропоную власну добірку вправ для зняття стресу та емоційної напруги, які можна проводити на ранкових зустрічах, а також на уроках учнів початкових класів.

  1. Вправа «Будиночок»

Щоб налаштувати учнів на позитивний настрій, можна провести таку вправу:

Будинок це місце, де батьки тебе чекають. Де тепло, затишно, де мама і тато з тобою поговорять, вислухають, дадуть пораду. У будинку пахне сніданком, і цей сніданок для тебе. Від думки про дім – відразу стає тепло на душі.

Починаючи з першого класу, можна поступово демонструвати будинок      на таких етапах, темах уроків:

  1.                     Використовувати його на ранкових зустрічах, уроках я досліджую світ, при знайомстві з класом, тобто «новою сім’єю». Наприклад:
  •    Разом з учнями з конструктора «Лего» збудувати будиночок, задати питання: «Що для вас значить слово БУДИНОК?»
  •    Батьки;               
  •    Радість;                             
  •    Безтурботне дитинство;
  •    Тепло;                                        
  •    Добро;
  •    Затишок;                                      
  •    Турбота;
  •    Дитинство;              
  •    Рідне місце                                           

Наступного уроку можна змінити запитання «Що для вас значить наш шкільний будинок?»

  1.                     На уроках української мови при поясненні, що значить для нас   рідна мова:

З чого складається будинок?

  •    Фундамент (пісок, цемент, вода)
  •    Стіни (цегла)
  •    Дах (шифер)
  •    Прикраси (шпалери, штори, картини)

Так і наша мова виглядає, як міцний будинок, фундамент становлення держави, тобто державна мова калинова, так називають українську мову поети.

Давайте розглянемо наш будинок мови.

 

Дах – речення.

Стіни – складаються зі слів, а слова це цеглинки, з який збудовані стіни.

Фундамент – букви на письмі, звуки при вимові.

C:\Users\novak\OneDrive\Робочий стіл\ранкова зустріч\завантаження.jpgПрикраси будинка – це інтонація з якою ми вимовляємо речення, тим самим придавав йому красу і правильність вимови.

  1. Гра «Збери рюкзачок безпеки»

В умовах воєнного стану важливо щоденно повторювати з учнями правила евакуації. Не менш важливо знати, що необхідно мати у своєму рюкзаку безпеки.

Учні об’єднуються в групи. Кожна група отримує картки із зображенням різноманітних речей. Потрібно взяти тільки необхідне, що знадобиться під час евакуації в укриття. (Діти приклеюють листочки з різними предметами на рюкзак, вибираючи що потрібно).

  1.  Вправа «Мої дії під час евакуації в укриття»

Діти розуміють правила. Правила рутинно повторюються і проговорюються з дітьми щодня.

В умовах воєнного стану і проведення освітнього процесу в очному або змішаному форматі важливо щоденно повторювати з учнями правила евакуації.

Із запропонованих речень, діти мають вибрати ті, які потрібно та розташувати їх в правильній послідовності. Кожна група презентує виконане завдання.

“Візьми свій наплічник”, “Візьми свій одяг”, “Стеж за вказівками учителя і приготуйся виходити”, “Розмовляй з другом під час евакуації”, “Не штовхайся”, “Не біжи”, “Йди швидким кроком, але тримайся своєї групи”, “Допоможи тому, хто спіткнувся чи впав”, “Якнайшвидше біжи”.

  1. Вправа, яка сприяє запобіганню булінгу «Засмутився їжачок»

На ранковій зустрічі діти сідають в коло, переглядають відео. https://www.youtube.com/watch?v=Icx7hBWeULM

Учні, передаючи іграшку по колу, висловлюють свої думки від побаченого. Приходять до висновку, що всі люди різні, але потрібно відноситись до всіх з повагою і поступати гідно.

  1. Вправа «Безпечне місце»

Учні сідають в коло. Вчитель включає приємну, повільну музику і пропонує заплющити очі.

  •    Детально уявіть собі безпечне місце, де вам буде комфортно і затишно.
  •    Зробіть декілька спокійних, глибоких вдихів та видихів.
  •    Спробуйте почути звуки, які лунають звідти, запахи, що вас оточує, які люди ви хотіли б, щоб були біля вас тощо.

Ця вправа допоможе розслабитись, відволіктися від тривоги.

  1. Гра «Не можна - потрібно»

Гра допоможе навчити учнів правильно діяти в надзвичайних ситуаціях.

За допомогою кубиків LEGO учні показують варіант відповідей (зелений колір – потрібно, червоний колір – не можна).

  •        Під час повітряної тривоги: а) перебувати біля важких речей, вікон, скляних речей; б) не панікуємо, підтримуємо один одного, переходимо в безпечне місце (укриття).
  •        Коли чуємо сигнал повітряної тривоги: а)взяти валізу безпеки, телефон, йти в бомбосховище, або лягати на підлогу біля внутрішньої стіни; б)кричати, кликати на допомогу.
  •        Якщо почався землетрус: а)заховатися у своїй кімнаті; б) взяти «валізу безпеки» та спуститися сходами (не ліфтом), вийти з будинку на відкриту місцевість.
  1. Вправа «Розмалюй та подолай страх»

Міжнародний благодійний фонд Parimatch Foundation в Україні презентує новий продукт для дітей — терапевтичну арт розмальовку для подолання стресових ситуацій під час війни.

Розмальовка складається з 10 частин, кожна з яких допомагає дитині впоратися з різними емоціями. Знайти та безкоштовно завантажити арт розмальовку разом з відеоінструкцією і порадами від психолога можна на сайті: https://cutt.ly/9N8Oc31

Учитель роздає дітям або окремій дитині, які відчувають будь який страх, розмальовку, де їй потрібно:

  •   намалювати свій страх смішним;
  •   намалювати різнокольорові сірники проти страху;
  •   скажи страху щось веселе;
  •   а тут намалюй щось зовсім не страшне і т.д.

https://parimatch.foundation/wp-content/uploads/2022/11/3.koly-strashno.pdf

 

  1. Вправа «Я – супергерой»

Для того, щоб діти були в безпеці, а вчителі та батьки були спокійними за них – потрібно наголошувати про правила безпечної поведінки. Особливо зараз, коли є велика загроза вибохо-небезпечних предметів, які можна зустріти будь-де. В ігровій формі можна провести з учнями вправу:

Уявіть себе супер героями, які стоять на варті добра. А щоб бути супергероєм, потрібно мати супер – здібності!

№1 Будь уважним

№2 Не підходь

№3 Не чіпай

№4 Поклич дорослого та зателефонуй 101

Завдання:

-Роздивіться уважно ілюстрацію.

Які предмети ви бачите?

–Які з них можуть бути небезпечними? Чому? (Діти приходять висновку, що небезпечним може бути будь-який предмет).

-Якщо ви побачите один з цих предметів на вулиці, які будуть ваші дії?

C:\Users\novak\OneDrive\Робочий стіл\зображення_viber_2022-11-30_18-11-54-645.jpg

  1. Вправа «Допоможи своєму улюбленому казковому персонажу дібратися до укриття»

Учитель пропонує учням розповісти про свого улюбленого казкового персонажа.

-А тепер, уявіть що йому потрібно дібратися до укриття під час повітряної тривоги. Як ви йому допоможете?

-З чого розпочати евакуацію?

C:\Users\novak\OneDrive\Робочий стіл\OIP.jpg-До кого потрібно дослухатися?

-Що потрібно мати з собою?

-Як ви підтримаєте свого улюбленого казкового персонажа?

Вчитель пропонує учням намалювати разом шлях евакуації до укриття.

-Чи хотіли б ви, дітки, щоб з вами був улюблений казковий персонаж під час переходу до бомбосховища?

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Топорова Ірина Володимирівна
    Супер! Дуже корисний матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 грудня 2022
Переглядів
1273
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку