«Колове тренування» — одна із організаційно-методичних форм занять фізичними вправами, направленими в основному на комплексний розвиток рухових якостей.
Основне завдання використовування методу «колового тренування» на уроці — ефективний розвиток рухових якостей в умовах обмеженого і жорсткого ліміту часу при чіткій регламентації і індивідуальному дозуванні виконуваних вправ.
Цей метод допомагає збільшити загальну і моторну щільність уроку, ефективно використовується навчальний час, полегшує облік, контроль і індивідуальне регульоване навантаження, активізує працьовитість учнів, оскільки вправи роблять всі учні одночасно і в той же час самостійно, пропорційно своїм можливостям і зусиллям.
Метод колового тренування застосовується у трьох варіантах:
- проходження кола із завданням виконати кожну вправу в зумовлений час у довільному темпі якомога точніше;
- проходження кола із завданням виконати вправи в зумовлений час задану кількість разів;
- проходження кола в зумовлений час із завданням повторити кожну вправу з індивідуальним для кожного учня дозуванням.
Місце, де проводитиметься урок із застосуванням методу колового тренування, слід заздалегідь підготувати. Важливе значення при цьому має чітка розмітка "станцій", де виконуються вправи.
Для унаочнення вправ використовуються таблички (25х30), які прикріплюють до стінки або стояків.
На місцях занять ("станціях"), необхідна кількість спортивного інвентарю, яка б дала змогу одночасно всім учням виконувати вправи, не заважаючи один одному.
Урок із застосуванням методу колового тренування починається з шикування учнів у шеренгу, повідомлення завдань уроку. Потім учні виконують загально розвиваючі вправи. Підготовка організму дітей до виконання вправ комплексу колового тренування досягається шляхом виконання загально розвиваючих вправ, що мають характер спрямованої розминки.
Метод колового тренування краще використовувати в другій половині основної частини уроку. У цьому випадку, планується проходження учнями одного кола комплексу. Якщо колове тренування планується на початку основної частини уроку учні проходять два кола підряд, а час, що залишився, вони використовують для рухливої або спортивні гри.
До початку виконання вправ комплексу колового тренування вчитель поділяє клас на групи (4 -5 чол.). після розподілу на групи учні розходяться по "станціях" для виконання вправ. Черговість "станцій" встановлюється вчителем.
Підводячи підсумки, слід відмітити, що колове тренування, один з прогресивних методів організації учнів на уроці фізичної культури, повинно набути широкого застосувати у роботі вчителів.
Колове тренування з урахуванням переходу по станціях
(картки-завдання)
Станція 9 – піднімання ніг на гімнастичній стінці
|
1 хв. |
З положення вису на гімнастичній стіні підняти зігнуті у колінах ноги, випрямити їх до кута 90° і опустити вниз. ... Піднімання ніг у висі можна робити до торкання колінами грудей. Працюють м’язи вздовж хребта та м'язи черевного преса. |
|
||
1 хв. |
Візьміть гантелі. В.п. - встаньте прямо, ноги на ширині плечей, руки опущені вниз вздовж тулуба. Зберігаючи тіло прямим, на видиху виконайте підйом гантелей в сторони. Повільно опустіть гантелі вниз у вихідне положення. |
Станція 11 – тяга гумового джгута зі стійки ноги нарізно, руки внизу
|
1 хв. |
Працює середній дельтовидний м’яз. Лікті розгорнути чітко в сторони, голова прямо |
Станція 12 – підтягування у висі лежачи |
1 хв. |
З положення вису лежачі під кутом до 45°, тулуб і ноги складають пряму лінію, руки хватом зверху, п’яти можуть упиратися в опору. Підтягуватись до підйому підборіддя вище грифа. |