Вправи для розвитку уяви.
1.»Здогадайся,хто прийшов»
Попросіть дітей сісти в коло і запропонуйте кожному взяти картку.Деякі картки порожні,на інших написані,наприклад,такі слова : «учитель», «лікар», «мати»…Група дітей,у яких на картках щось написано,відходить убік або виходить з кімнати.
Потім кожен член з цієї групи по черзі повертається в коло дітей.При цьому він повинен поводитись так,щоб інші здогадались,хто він такий.Після цього кожен,хто стоїть у колі,повинен звернутися з вітанням до того чи іншого актора відповідно до соціальної ролі людини,яку він зобразив.
2. «Найкращий директор цирку»
Попросіть дітей подумати,який гарний директор цирку повинен мати якості.Усі відповіді дітей записуються на дошці.Потім діти у групах або індивідуально відповідають на запитання,як учинить добрий директор цирку,якщо станеться така подія:
-у нього в цирку почнеться епідемія якої-небудь хвороби серед тварин;
-із цирку піде клоун;
-під час вистави в гімнаста розболиться зуб;
-глядачам не сподобається вистава;
-артисти цирку посваряться;
-будівля цирку закриється на ремонт.
3. «Мудра Сова»
Роздайте дітям картки із зображенням різних лісових мешканців.
Діти стають у коло.Один із учнів-Мудра Сова.Кожен придумує яку-небудь ситуацію,в яку потрапив його лісовий мешканець, і питається поради в Сови.
Наприклад:двоє зайченят на галявині побилися через одну велику ягоду суниці.
Порада Сови:оскільки ягода одна і на двох не ділиться ,зайченята повинні подарувати її своїй мамі.
Якщо Сова протягом кількох секунд не може дати пораду,Совою стає той,кому нічого не порадили.
4. «Угадай,хто я»
На столі лежать картки із зображенням різних тварин.Кожен по черзі підходить до столу й витягує яку-небудь картку,а потім намагається зобразити ту тварину,назва якої на ній написана.Інші діти вгадують,кого він зображує.
5. «Хто де живе»
Діти стають у коло,і педагог запитує всіх дітей по черзі:які тварини або птахи живуть у лісі( в полі,в морі,в пустелі)?Діти один за одним перелічують цих тварин.Той,хто не зміг назвати тварину,вибуває з кола.Перемагає останній,хто залишився в колі.
6. «Лісові характери»
Попросіть дітей написати на аркушах назву тварини:
-найголовнішої у лісі;
-найхитрішої;
-найдужчої;
-найсміливішої;
-найдобрішої.
Потім попросіть дітей пояснити свій вибір.
7. «На кого схожа ляпка»
Запропонуйте дітям умочити пензлик у фарбу будь-якого кольору і хлюпнути цією фарбою на аркуш паперу,потім діти повинні скласти аркуш навпіл,щоб на його другій половині відбилася ляпка.Після цього діти намагаються зрозуміти,на кого або на що схожа ляпка.
Запропонуйте дітям написати невелику казку про істоту,що народилася з ляпки.