Вправи на онлайн-зближення
Вашій увазі пропонуються вправи, які можна використовувати під час онлайн-уроків з учнями початкових класів.
Вони спрямовані на розвиток комунікативних навичок та емоційної стійкості, створення позитивної атмосфери, згуртування дитячого колективу.
Запропоновані вправи допоможуть емоційно та психологічно зблизити дітей онлайн в умовах навчання під час війни.
-
Вправа «Поділіться радістю своєю»
Радісний день, коли сонце сяє,
Радісна пісня пташина лунає.
Радісна мама і радісний тато,
Радість усюди літає завзято.
-
Уявіть, що радість – це ніби квітка кульбаби, яка вкрилася білими парашутиками. Достатньо легенького вітру, і вони розлітаються довкола. Дмухніть на свою уявну кульбабку і поділіться своєю радістю з усіма однокласниками. На ваших обличчях засяяли щасливі посмішки.
-
Не забудьте після онлайн-уроку поділитися радістю зі своїми рідними.
-
Вправа «Парасолька»
-
Закрийте оченята. Уявіть, що хтось або щось стукає по шибці. Може, це пташка стукотить своїм допитливим дзьобом? Ні, це просто почався дощ.
-
Пофантазуйте! А що роблять під час дощу ластівка, лелека, їжак? Куди ховаються бджоли від дощу? А зайчик? А якою б могла бути парасолька у лісових звірів?
-
Діти, у кого є парасолька, погладьте себе по голівці.
-
Пограємось!
-
У кого парасолька червоного кольору – підніміть праву руку;
зеленого кольору – підніміть ліву руку;
жовтого кольору – поплескайте у долоні;
синього кольору – помахайте всім рукою;
будь-якого іншого кольору – доторкніться до носика;
різнокольорова – посмикайте себе за вушка.
-
Уявіть, що почався сильний дощ і всі діти нашого класу заховалися під однією великою парасолею. Опишіть її.
-
Нехай ця парасолька буде символом нашої дружби та взаємодопомоги.
-
Вправа «Улюблена річ»
-
Діти, зазвичай, усім хочеться, щоб кожен день був веселим та радісним. Нас оточують різні предмети та речі, які можуть поліпшити настрій.
-
Знайдіть у своїй домівці такий предмет (річ) та продемонструйте його однокласникам (на пошук дітям дається час – до 2 хв).
Коли всі збираються біля екранів, кожна дитина називає, що має в руках. Можна об’єднати дітей у групи за тими предметами, які вони демонструють: книги, посуд, навчальне приладдя, телефони, іграшки, ігри тощо.
-
Вправа «Домашні улюбленці»
-
Домашні тваринки є частиною нашого життя. Ми їх любимо, пестимо та віддаємо їм свою ласку. І завжди у відповідь отримуємо відданість, бажання нас розрадити, якщо ми у поганому настрої або чимось засмучені.
-
Послухайте вірш. Якщо ви чуєте рядки, у яких розповідається саме про вашого домашнього улюбленця, імітуйте рухами поведінку цієї тварини.
Знають всі давно, малята,
Любить котик пострибати.
Вигнути дугою спинку,
Потягнутись на хвилинку.
Цуценятко не дрімає:
Хвостик власний доганяє.
І вертить ним вліво-вправо –
Фізкультурні робить вправи.
Папуга теж не ловить ґав:
Крильця в сторони підняв.
Вгору-вниз ними махає,
Наче в джунглях, він літає.
Хом’ячок і морська свинка
Роблять вправи руханки.
Їм на місці не сидиться,
Швидко бігають по клітці.
За бажанням, діти можуть показати свого улюбленця та розповісти про нього.
-
Вправа «Птах щастя»
Вчитель заздалегідь дає дітям завдання створити Птаха щастя (намалювати, виліпити з пластиліну, виготовити аплікацію).
Після того, коли діти демонструють свої роботи, вчитель ставить запитання:
-
Назвіть кольори, які ви використали для того, щоб намалювати Птаха щастя. Чому саме ці кольори?
-
Уявіть, що всі наші птахи об’єдналися у велику зграю. Яка вона? Доберіть слова ( добра, щира, лагідна, дружна, гарна…)
-
Чи добре живеться птахам у цій зграї?
-
Нехай наші Птахи щастя стануть оберегами для нашої класної родини та ваших рідних! Впевнена, що вони принесуть нам усім радість та мир!
-
Вправа «Сонячні промінчики»
-
Діти, який у вас настрій? У кого гарний настрій – намалюйте в повітрі сонечко, в кого сумний – хмаринку.
-
А тепер нехай наші «сонечка» надішлють «хмаринкам» свої теплі промінчики. Тепер у всіх сонячний настрій. Починаємо працювати, мої усміхнені «сонечка».
-
Вправа «Магічне число 7»
-
Яке таємниче число 7! Його вважають магічним та щасливим. Пригадайте, де це число зустрічається у нашому житті (7 днів у тижні, 7 нот, 7 чудес світу, 7 кольорів веселки).
-
Пригадайте казки, у яких було 7 героїв («Вовк і семеро козенят», «Рукавичка», «Білосніжка і сім гномів», «Мудра дівчина – семилітка»).
-
Наша ШКОЛА у місті теж під номером 7!
-
А ще «сім» - це частинка слова СІМ’Я!
-
Назвіть членів своєї сім’ї (Діти дають відповіді «ланцюжком». Можна почати з дитини, яка у списку сьома).
-
Вправа «Спритний художник»
Вчитель заздалегідь просить дітей підготувати аркуш чистого паперу та кольорові олівці (ручки, фломастери).
-
Діти, зобразіть те, що я називаю (вчитель називає 5-7 слів, які легко візуалізуються: сонечко, хмарка, дощ, квітка, ручка, сніжинка, зірка, сердечко…)
Після онлайн-уроку діти надсилають фото малюнків, з яких вчитель створює фотоколаж ( потім він демонструється всім учням).
-
Вправа «Співають всі»
-
Діти, наш народ дуже співучий. Ми, маленькі українці та україночки, теж поспіваємо та створимо собі гарний настрій.
Вчитель вмикає аудіозапис (відеозапис) однієї з відомих дитячих пісень («Пісня Лисички», «Котику сіренький», «Два веселі гуси», «Подоляночка» тощо). Учні співають окремі куплети або рядки разом, групами (хлопчики, дівчатка).
-
Вправа «Створюємо разом»
Вчитель заздалегідь повідомляє, щоб дівчатка підготували фарби (олівці, фломастери) жовтого кольору, а хлопчики – синього. Дівчатка малюють будь-який предмет (за бажанням) жовтими барвами, а хлопчики – синіми.
Після онлайн-уроку учні надсилають фото робіт вчителю, який з дитячих малюнків створює колаж прапора України.
Фотоколаж створеного прапора вчитель прикріплює на доступній дітям онлайн-платформі.