Зима - найкраща пора року.
Мета: шляхом роздумів, суджень, міркувань, створити умови для узагальнення знань учнів про зиму, як пору року; вчити спостерігати, робити висновки; виховувати любов до природи.
Форми роботи: мозковий штурм, “Капелюхи де Боно”, робота в групах, асоціативний кущ, криголам, дискусія, сенкан.
Хід заняття
Діти, в нас незвичайна година,
До нас завітала красуня одна,
Я знаю, що люба всім дітям вона
А що за красуня, вам треба вгадати,
Для цього потрібно старання додати
Ну що ж , починаймо? Вперед.
- Ой, а що це?
Ця скринька мабуть не проста,
Напевно скринька чарівна.
( в скриньці загадка)
Прийшла до нас бабуся
У білому кожусі
Поля причепурила -
Пухнастим снігом вкрила.
Відгадайте, хто вона, бабуся чепурна?
- Сьогодні ми відправимось у холодну і снігову країну. Під час подорожі всі повинні бути уважними. Зараз зима подує і ми перенесемось у її країну. Покладіть голівки на парти і закрийте очі (звучить запис вітру). ми вирушаємо.
Ми вже в країні зима. Погляньте, як красиво навкруги. А мешканець Сніговик. У нього ціле відерце сніжків, але не звичайних, а із запитаннями. Треба швидко давати на них відповіді, інакше він засипле нас снігом і ми не зможемо подорожувати далі. (Кидаю сніжками в дітей. Той , хто спіймає, читає питання і дає відповідь.)
Мозковий штурм
А тепер, якщо відгадаєте ребус Сніговичка, ви дізнаєтесь, з ким він хоче вас познайомити.
Сніжинка
Вона приготувала для вас вправу “Капелюхи де Боно”
- Що ви знаєте про зиму?
Складання асоціативного куща.
Зима
Зима - улюблена пора року . мабуть для всіх, і дорослих, і дітей. Люблять писати про зиму у своїх віршах поети. Хто з вас може розказати вірш про зиму?
- Які почуття викликають ці рядочки віршів?
Користь- зима приносить радість, можна пограти в сніжки, зліпити снігову бабу, покататися на лижах, санчатах, ковзанах. Сніг, ніби ковдра вкриває землю і рослинам тепло. Між сніжинками є повітря. Воно захищає від холоду.
Взимку можна захворіти на застуду, грип.
-А що треба робити. Щоб не захворіти?
Пташкам і тваринам взимку холодно і голодно.
- Як допомогти пташкам взимку?
Припустимо, що рік має три пори року, немає зими. Ваша думка
Взимку земля перепочиває і набирає сил.
В природі все взаємопов'язане. Все важливо, все треба, все цікаво: і осінь, і весна, і зима, і літо.
- А зараз ми підійшли до замку Снігового королівства. Щоб потрапити до нього, треба виконати умови чарівного колеса.
Робота в групах
1 група “Сонечко”
2 група “Хмаринка”
Розкручуємо колесо, на яку цифру вкаже стрілка, той конверт відкриваємо і кожна група отримує своє завдання.
1 конверт
1 група
З неба зірочки летять,
Землю укривають,
А коли приде весна –
Всі вони розтануть.
(Сніжинки)
- Хто її викував?
- Що утворюють сніжинки?
- З чим порівнюють сніжинки?
2 група
Під вікном моїм калюжа
Уночі замерзла дуже,
Узялася склом твердим,
Добре ковзатись на нім.
(Лід)
- Як називают лід іншим словом?
-Яким може бути лід?
2 конверт
1 група
Пані крижана зі стріхи
Ноги звісила для втіхи.
А як сонце припече –
Пані плаче і тече.
(Бурулька)
- Які бувають бурульки?
Яких правил треба дотримуватись діти взимку?
2 група
Не сніг, не лід,
А взимку дерева прикрашає.
(Іній)
- Чому іній вважають справжньою окрасою зими?
- Чим вам подобається іній?
3 конверт
1 група
Чи то літо, чи зима –
В неї листячка нема.
Та вона не потурає:
В шубі з голочок гуляє.
(Ялинка)
- До яких дерев відноситься ялинка?
2 група
Відгадайте загадки та розкажіть, що є для звірів зима.
1 група
- За що найбільше люблять зиму?
- Які зимові свята ви знаєте?
- Які з них любите найбільше? Чому?
2 група
Наш народ склав багато пісень, легенд про зиму. А які прислів'я про зиму ви знаєте?
Висновок.
То яка ж зима?
З
И
М
А
А тепер , давайте прокоментуємо два погляди:
Підсумок.
Складіть Сенкан
Зима
Холодна, морозна.
Ходить, накриває, гуляє.
Ми любимо зиму.
Пора року.
Чи сподобалось вам у зимовому царстві?