Одне із завдань оновленої початкової школи – вчити жити дітей в реальному швидкозмінному світі, навчити критично мислити та швидко реагувати на зміни і бути творчою особистістю.
Навчання поєднує в собі міждисциплінарний та проєктний підхід, де основою є інтеграція природничих наук у технології, інженерну творчість і математику.
STEM-технологія дозволяє вивчати теоретичний матеріал, закріплюючи його практично.
вода й пісок Акронім STEM вживається для позначення популярного напряму в освіті, що охоплює: Більш поглибленні напрямки – STEАM, STРEM. STEАM (А- art/мистецтво) STРEM (P – robotics/робототехніка)природничі науки (Science)технології (Technology)математику (Mathematics)технічну творчість (Engineering)
Проект як засіб самореалізації STEАM-освіти дозволяє інтегрувати знання дітей з різних дисциплін під час розв’язання реальних проблем, обумовлює їх практичне використання, генерує нові ідеї, формує нові життєві компетенції (мовленнєві, інформаційні, соціальні) і актуальним для учнів початкової ланки.
Завдання у початковій школіСпонукати дитину до бажання отримувати знання, до самостійних досліджень, до створення своїх найпростіших проєктів;Навчити працювати з різними джерелами інформації;«Ми залишимо дітей без майбутнього, якщо продовжимо їх вчити так, як вчили цьому вчора»А. Дьюї
Розв'язування природничих задач. Дівчинка гралася з м'ячем. Раптом він натрапив на гострий предмет і пробився. Почувся гучний свист. Як пояснити це явище? Хлопчик не вміє плавати. Він захотів скупатися у річці. Друг позичив йому надувний круг. Чому круг не тонув, а утримував хлопчика на поверхні води?
Підсумок Навчання і виховання дітей за напрямами STEM – освіти дає вчителям можливість розвивати в учнів уміння бачити проблему, формулювати дослідницьке питання і шукати шляхи його розв’язання, виховувати стійкість у відстоюванні своєї позиції та оригінальності ідеї , здатність до абстрагування чи аналізу, конкретизації або синтезу, що цілком відповідає тенденціям розвитку суспільства в майбутньому. Для дітей – це натхнення, випробування власних сил, це - емоції .
Використані джерела: Лист МОН України від 10.08.2020 №22 «Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2020/2021 навчальному році»;STEM-технології у початковій школі https://www.youtube.com/watch?v=Isx. DX7a. NIq. U (автор: Коршунова Ольга Вікторівна, науковий співробітник відділу SТЕM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» м. Києва, автор навчальних посібників);Конференція «Реалізація STEM-підходів у початковій школі» https://www.youtube.com/watch?v=32khpu. Tp. URw&t=246s ;Вебінар «STEM у школі: методичні рекомендації щодо впровадження на уроках» https://www.youtube.com/watch?v=cr. OG1 VURA60 ;Вебінар «STEAM — драйвер розвитку в учнів ключових компетентностей і навичок майбутнього» https://www.youtube.com/watch?v=7z-J-Dn0 Ws. Y ;