Додаток 1.
Забава-пошуканка
«Адаптовуюсь у широчінь»
Мета:
-
формувати навички навчально-пізнавальної, інформаційної та комунікативної компетентностей;
-
практично реалізувати інструментальні і візуальні способи орієнтування в просторі;
-
формувати вміння робити висновки про важливість орієнтування для збереження власного життя та безпеки під час подорожей та екскурсій;
-
розвивати логічне мислення, спостережливість, кмітливість;
-
розвивати вміння працювати в команді;
-
розвивати інтерес до вивчення географії;
-
виховувати шанобливе ставлення і повагу до історичних, духовних, культурних надбань українського народу. .
Правила пошуканки:
У випробуванні беруть участь кілька загонів.
Загони обирають собі назву та очільника.
Очільники отримують маршрутні листи із локаціями (відповідно до умов вони можуть розміщуватися як на місцевості, так і в класних кімнатах).
Стартує забава на шкільному майданчику, після жеребкування у кожній локації пошуковці виконують завдання, отримують кольорові кульки.
Перемагає та ватага, яка виконає найбільше завдань, отримає найбільше знань і назбирає найбільше кульок.
Хід випробування
Локація 1.
Орієнтуюся за компасом, Сонцем, годинником.
Це випробування передбачає:
-
Як правильно зорієнтувати компас? (2 промінці)
-
Як за допомогою годинника визначити сторони горизонту? (2 промінці)
-
Як визначити напрямок на північ в сонячний день? (1 промінець)
-
Прокласти маршрут: водонапірна башта - південно-східний кут стадіону - вхід №2 у заклад – флюгер - центральний вхід на територію закладу - дерев’яний склад (5 промінців).
Максимум 10 промінців – 2 кульки.
Локація 2.
Орієнтуюся за місцевими предметами в місті, в лісі.
Запропоновано певну кількість фото місцевих визначних місць, орієнтирів у лісі. За зображеннями визначити і позначити напрямки основних сторін горизонту (кожне фото – один промінець).
Максимум 6 промінців – 2 кульки.
Локація 3.
План пришкільної ділянки Радивилівського ліцею №1.
-
Що таке план місцевості? (1 промінець)
-
Записати всіма видами запропонований масштаб пришкільної ділянки (3 промінці).
-
Визначити за допомогою масштабу площу фруктового саду, відстань від центрального входу до географічного майданчика (2 промінці).
-
Прокласти маршрут і визначити найкоротшу відстань від входу №4 до південно-західного кута стадіону (3 промінці).
-
Визначити довжину східного краю огорожі (1 промінець)
Максимум 10 промінців – 2 кульки
Локація 4.
Я – метеоролог
Ви отримали календар погоди за вересень 2022 року. Проаналізуйте його. Укладіть:
-
Графік ходу температур за вересень (3 промінці).
-
Розу вітрів за вересень (3 промінці).
-
Діаграму марності (3 промінці).
Пригадайте народні прикмети вересня (2 промінці).
Розкажіть про сезонну діяльність людей у вересні (2 промінці).
Максимум 13 промінців – 3 кульки
Підведення підсумків. Оголошення результатів