"Ввічливих завжди шанують"

Про матеріал
Інтегроване заняття для дітей середньої групи з мовленнєвого розвитку на тему: "Ввічливих завжди шанують"
Перегляд файлу

 

Інтегроване заняття з мовленнєвого етикету

Тема: «Ввічливих завжди шанують»

Програмовий зміст:

Розширювати уявлення дітей про мовленнєвий етикет та основні його чинники: ввічливість, уважність, чемність співрозмовників. Вправляти у дотриманні правил культури мовленнєвого спілкування: розмовляти  спокійним, лагідним тоном, привітно, з усмішкою, дивлячись людині у вічі. Удосконалювати вміння дітей аналізувати і оцінювати свої вчинки та вчинки однолітків. Розвивати пам`ять, мовлення, поповнити словниковий запас дітей словами ввічливості. Виховувати  шанобливе ставлення до оточуючих, спонукати дітей на добрі вчинки.

Матеріал: пісня В. Шаїнського « Усмішка », вірші, прислів`я, «чарівна» паличка, індивідуальні картки для гри « Оціни вчинок ».

                                                  Хід заняття:

Вступна частина

 

Вихователь: Сьогодні у нас свято

                      Гостей прийшло до нас багато

                      Тож, любі діти, поверніться

                      З гостями привітайтесь.

                      І щиро їм всміхніться!

Вих.: Доброго ранку, діти!

Діти: Доброго ранку!

Вих.: Сьогодні вранці під дверима нашої групи я знайшла ось цей лист.   Давайте його відкриємо і подивимось від кого він.

 

 

«Добрий день,дорогі діти! Я дуже засмучена,в моєму королівстві росте гарна квітка,але вона зав'яла. Допоможіть мені оживити чарівну квітку, щоб вона знову була гарною.»

                                                           З повагою королева Ввічливості.

Основна частина

 

Вих.Ну що діти, допоможемо королеві відновити чарівну квітку? Пог-    ляньте на сірі пелюстки, вони оживуть лише тоді, коли ви виконаєте всі   завдання вірно. Ось перша пелюстка, давайте поглянемо, яке завдання вона нам приготувала.

Вих.: Сідайте, діти, будь ласка!Вам потрібно розповісти вірші про чарівні слова.

 ( Діти читають вірші напам`ять ).

 

До всіх сердець, як до дверей,

Є ключики малі.

І кожен легко підбере, якщо йому не лінь.

Ти, друже, мусиш знати їх,

Запам`ятать не важко –

Маленькі ключики твої

« Спасибі » і « будь ласка »!

 

 «Будь ласка», «Спасибі» і «Будьте здорові!» –

Слова необхідні і прості у мові.

Приємно їх чути в садочку і вдома

Від мами і тата, і просто знайомих.

Тож радим частіше їх, друзі, вживати,

Даруйте усім ви свій радісний настрій,

І кожен свій день, як завжди, починайте

Зі слів «Добрий ранок», «Вітаю», «Здрастуйте!»

 

Якщо хочеш, друже, щоб тебе любили,

Чемним і привітним, добрим, чуйним будь!

Не роби другому, що тобі не миле,

Правило це мудре, друже, не забудь!

 

«Добрий день!», – тобі сказали,

«Добрий день!», – ти відповів.

Нас дві ниточки зв’язали

Теплоти і доброти.

 

Якщо ти хочеш друзів вірних мати,

Чуйним, доброзичливим, ніжним завжди будь.

Із людьми будь ввічливим, з друзями порядним –

Правило це мудре, друже, не забудь!

    Доброго ранку! - мовлю за звичаєм.

    Доброго ранку! - кожному зичу я.

    Доброго дня вам! - людям бажаю.

    Вечором добрим зустрічних вітаю.

    І усміхаються лагідно люди:

    Добрі слова ж бо для кожного любі!

 

Вих.: Ой, погляньте, перша пелюстка у квітки ожила. Щоб ожила ще одна пелюстка ми з вами пограємо в гру. Я хочу перевірити чи знаєте ви ввічливі слова. А допоможе    нам  «чарівна » паличка.

 

 Гра « Чемні діти ».

  Правила гри: діти стають у коло і під музику передають « чарівну » паличку один одному. Коли музика зупиняється, той, у кого в руках паличка, називає ввічливе слово і гра продовжується далі.

   Вих.: Молодці, діти, всі ви знаєте ці чарівні ввічливі слова. А як їх потрібно вимовляти? ( Лагідно, дивлячись у вічі). Ось і друга пелюстка чарівної квітки ожила.

- Скажіть мені, будь ласка, коли з вами розмовляють спокійно, рівним голосом, не штовхають, коли хочуть пройти повз вас, а може просять вас чимось допомогти, як ми  назвемо таку дівчинку чи хлопчика?

Діти: Ввічливими, вихованими, чемними, добрими, чуйними…..

Вих.: Правильно, діти. Ввічливими люди не народжуються, а стають.

Ввічливість – шанобливість, прагнення не завдати неприємностей іншим людям, готовність своєчасно прийти на допомогу іншій людині. Ви молодці, знаєте чарівні ввічливі слова, але ще потрібно знати коли, як і де їх говорити, щоб іншому було приємно.

Ігрова вправа « Умій привітатись »

-Як треба чемно вітатись?(привітно,з усмішкою на обличчі)

-Кому при зустрічі можна казати « Привіт »?(своїм друзям та одноліткам)

-Як можна привітатись на відстані?(кивнути головою,або просто посміхнутись)

-Хто вітається першим: дорослий чи дитина?(за правилами етикету молодший за віком перший вітає старшого)

-Якщо зустрілись хлопчик і дівчинка, хто вітається першим?(хлопчик вітається до дівчинки).

Вих.: Наступним завданням буде -

Ввічливі загадки

- Філя , це цуцик, гуляв вздовж дороги,

Зненацька зустрів він старого бульдога.

Я прошу вас, діти, скоріш відгадати,

Хто перший повинен «здоров був» сказати?

 

Відповідь.Цуценятко Філя,адже воно молодше,а молодші першими вітають старших.

Ось іде болонка Жулька –  модниця і вередулька,

А назустріч – кавалер, симпатичний скотчтер'єр.

Тож мерщій мені назвіть, скаже першим хто «привіт!»

Відповідь.Скотчтер'єр, адже він чоловік, а чоловік першим вітає знайомих жінок.

 

Вих.: Ще одна пелюстка ожила. А це означає,що ви виконали правильно завдання.

-Четверта пелюстка приготувала нам

        Етикетну задачку

Нехочуйко стояв на задньому майданчику автобуса і збирався виходити.Та ось він побачив знайомого хлопчика. Щоправда,хлопчик стояв в іншому кінці автобуса,біля передніх дверей.

-Вікторе,привіт! – щосили заволав Нехочуйко. – Де ти зник? Як справи?..- Пасажири здивовано   знизували плечима.

- Якої помилки припустився Нехочуйко,адже привітати друга – ознака ввічливості?

Відповідь.Нехочуйкові не слід було галасувати на увесь автобус.Можна було привітатися із приятелем,посміхнувшись йому,або кивнути головою.

 

Вихователь: Молодці діти! Привітання бувають різні. Чи уклін, чи слова вітання, чи лагідна усмішка – спільне тут те, що це означає: « Ти для мене приємна людина. Я бажаю тобі добра ».

Подивіться і четверта пелюстка ожила.

 

- Про ввічливість та чемність народ склав багато прислів`їв та приказок. Давайте їх пригадаємо - це буде нашим наступним завданням:  Гра «Закінчи прислів’я».

 

  • Ввічливий та чемний –    (завжди приємний).
  • Не хвали себе                   (хай тебе інші похвалять).
  • Ласкаве слово –          (не важко мовить).
  • Перший крок до добра – (це не робити зла).
  • Скромність –      (прикрашає людину).
  • Розтопить серце всякого –  (сердечне слово «дякую»).
  • Добре слово     (і в мороз зігріє).
  • Слова щирого вітання –   (дорожчі за частування).
  • Якщо ввічливо попросили -   (завжди дадуть).
  • Хто людям добра бажає -    (той сам його має).

 

Вихователь: Молодці, діти дуже повчальні приказки і прислів`я ви пригадали. Ще одна пелюстка на квітці ожила.

 

     Ну а зараз нашим дітям

     Слід активно відпочити

 

 

 

 

     Фізхвилинка

Ніжками ми – топ-топ,

Ручками ми – хлоп-хлоп,

Оченятами –миг-миг,

Плечиками – чик-чик,

Сюди,туди розвернись,

Навкруг себе повернись,

Сіли,потім підвелися

І на пальчики звелися.

Небо ручками дістали

І на п'яточки всі стали.

А тепер,мов зайченята,

Будемо ми всі стрибати.

Руки вгору,руки вниз,

Один-два – і зупинись.

 

Вих.: Ми продовжуємо з вами розмовляти про ввічливість, чемність, вихованість. Підійдіть, будь ласка, до своїх столів і розгляньте картинки. Уважно роздивіться ситуацію на картинці і оцініть вчинок,подумайте ввічливо чи ні чинить герой. Якщо герой чинить правильно, то кружечок біля картинки зафарбуйте зеленим кольором, а якщо ні – червоним. Це завдання від шостої пелюстки.

 

 Дидактична гра «Оціни вчинок».

(Індивідуально прошу дітей пояснити, чому цей вчинок ввічливий, правильний, а цей – ні).

Вихователь: Молодці, всі правильно виконали завдання. І ще одна пелюстка ожила. Залишилося останнє завдання від сьомої пелюстки.

Я  пропопоную пограти в гру.

 Гра «Якщо ти ввічливий». Будьте дуже уважні. Відповідаємо словами «так» або «ні».

              

  •                                                Ти не забуваєш говорити «Дякую».
  •                                                Завжди вітаєшся.
  •                                                Завжди штовхаєшся.
  •                                                Якщо ненароком штовхнув, завжди вибачаєшся.
  •                                                Слідкуєш за тим, що говориш.
  •                                                Забуваєш говорити «чарівні слова».
  •                                                Поступаєшся місцем в автобусі.

 

 

 

  •                                       Вимагаєш іграшку, а не просиш.
  •                                       В гостях бігаєш, галасуєш.
  •                                       Якщо ввічливий – вмієш просити пробачення.
  •                                       Якщо ввічливий, говориш жінкам і дівчаткам компліменти.

 

Вих.: Молодці, і це завдання ви виконали.І остання пелюсточка квітки    ожила.Чарівна квітка врятована, Королева Ввічливості дуже вам вдячна і  дарує вам ось такі солодкі подарунки.

 

Підсумок.Заключна частина.

-На цьому наше заняття закінчується.Що ми робили на занятті? Що вам   сподобалось найбільше? Що не сподобалось?

Молодці,ви всі були уважні. Ми з вами сьогодні говорили про чарівні ввічливі слова, згадували прислів`я про те, як багато важить для кожного з нас щире слово. Для того, щоб завжди приносити людям радість, не забувайте цих слів, будьте ввічливими, вихованими дітьми, частіше посміхайтесь людям навколо і вони посміхнуться вам.  Я думаю, що ви дізналися багато нового та навчилися бути ввічливими, чемними та культурними.

-      Крокуйте по життю сміливо,

       Живіть прекрасно та щасливо.

       Добро робити не забудьте,

       і чемними завжди ви будьте.

Заняття закінчується.

https://pp.vk.me/c629515/v629515619/7629/cRkRg2YXsjU.jpghttps://pp.vk.me/c629515/v629515619/7631/2GMQJYau_34.jpg

https://pp.vk.me/c629515/v629515619/7641/cp6Ydzp9lc0.jpghttps://pp.vk.me/c629515/v629515619/7639/WA1zzYOSl7I.jpg

docx
Додано
2 травня 2020
Переглядів
3635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку