Взаємодія вчителя і учнів з особливими освітними потребами

Про матеріал
Доповідь для вчителів та батьків літей з особливими потребами. Допомога при роботі з учнями та їх батьками.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

взаємодія вчителя і учнів з особливими освітніми потребами. Підготувала. Викладач. Тетяна Коптенко

Номер слайду 2

Проблема. В сучасних умовах детермінуючого впливу інклюзивних процесів у освітніх закладах України підсилюється потреба в мобілізації професійних, життєво-творчих, вольових ресурсів педагогів і родини, покликаних реалізувати права дітей із особливими потребами на якісну освіту. Для успішної реалізації інклюзивних програм у закладах освіти надзвичайно важлива ефективна співпраця педагогів і сім’ї дітей із особливими потребами. Необхідність розробки проблеми налагодження ефективної взаємної співпраці між педагогами і батьками учнів з особливими освітніми передусім тим, що більшість аналізованих досліджень присвячені процесу взаємодії закладів освіти з родинами у загальній чи спеціальній освіті, без урахування умов інклюзивного освітнього середовища та особливостей порушення розвитку дитини.

Номер слайду 3

Неповноцінність і непотрібність людей з порушеннями було визнано в основах Римського права. . «Ми вбиваємо калік і топимо дітей, які народжуються слабкими й потворними. Ми вчиняємо так не через гнів та досаду, а керуючись правилами розуму: відділяти неприродне від здорового» – таке право відстоював у Давньому Римі Сенека.

Номер слайду 4

Історія спеціальної освіти й інклюзії 2 період (поч. 18 ст. – поч. 19 ст) Формування передумов виникнення національної системи спеціальної освіти (період характеризується від усвідомлення необхідності піклуватися про осіб з відхиленнями в розвитку до усвідомлення необхідності навчати частину з них). Так, у Франції – 1770 р. - відкриття спеціальних шкіл для глухонімих і сліпих, а у Російській державі – відкриття перших спеціальних шкіл для глухих та сліпих (1806‐1807 рр.).

Номер слайду 5

Історія спеціальної освіти й інклюзії

Номер слайду 6

моделі порушень. Медична модель (сегрегація) – початок ХХ століття – середина 60 років ХХ століття. Ця модель припускає, що людина з проблемами розвитку – хвора людина, яка потребує довготривалого догляду і лікування, що найкращим чином може здійснюватись лише у спеціальних закладах. У період після 2‐ої Світової війни змінювалися ідеологічні установки у суспільстві в цілому, зокрема, припинилося панування расистсько‐нацистської ідеології у більшості європейських країн. Дещо пізніше Організацією Об’єднаних Націй були ухвалені декларації «Про права розумово відсталих» (1971) та «Про права інвалідів» (1975)2. У 70‐х роках ХХ ст., як альтернатива медичній моделі, виникла теорія «соціальної співвіднесеності» (соціальна модель). В основі соціальної моделі лежить положення: людина не зобов’язана бути «готовою» для того, щоб брати участь в житті суспільства, вчитися у школі, працювати. Соціальна модель спрямована на зміни в суспільстві таким чином, щоб воно забезпечувало рівну участь своїх громадян у здійсненні їхніх прав і надавало їм таку можливість.

Номер слайду 7

Поняття інклюзивної освіти. Основоположним в інклюзивних підходах є те, що не особистість має прилаштовуватися до суспільних, соціальних, економічних стосунків, а навпаки – суспільство має створити умови для задоволення особливих потреб кожної особистості. Термін «інклюзія» відмінний від терміна «інтеграція» за своїм концептуальним підходом.Інтеграція визначається як зусилля, спрямовані на введення дітей у регулярний освітній простір (засобами підготовки їх до цього). Інклюзія – це політика та процес, який дає змогу всім дітям брати участь у навчальновиховному процесі. Тобто, не особистість з вадами повинна пристосовуватись до освітнього простору, а ми повинні змінити суспільство, аби воно врахувало й пристосувалась до індивідуальних потреб «особливих» людей. 

Номер слайду 8

Виклад матеріалу дослідження. Успішність впровадження інклюзивної практики значною мірою залежить від культури ставлення суб'єктів освітнього процесу до дітей з особливими освітніми потребами, готовності вчителів та батьків до співпраці. Однією з вагомих характеристик поточних змін в освітньому просторі є позиція батьків як суб'єктів інклюзивного освітнього процесу. Самостійність мислення та активна позиція батьків визначає освітню траєкторії дитини з особливими освітніми потребами, партнерську позицією батьків у ставленні до школи та їхню відповідальність за освітній результат

Номер слайду 9

Дуже важливо, щоб батьки були партнерами, але дуже часто ми позбавляємо їх права відповідального вибору. Тоді рекомендації фахівців стають вироком, а консультації не відкривають можливостей і варіантів поведінки. У процесі розвитку інклюзивного підходу в освіті позиція батьків буде набувати дедалі більшої самостійності й активності. Можливість організувати продуктивний діалог з батьками, залучити їх до участі та співпраці, обговорити освітні умови дитини – це важливе завдання шкільного колективу.

Номер слайду 10

В інклюзивній освіті дітей з особливими освітніми потребами батьки бачать потребу в навчанні у закладі загальної середньої освіти не стільки, щоб здобути нові знання для дітей, а й для соціалізації в суспільстві та колективі однолітків. Проте в рамках інклюзивної освіти завдання закладу освіти набагато ширші:

Номер слайду 11

Робота з сім’ями дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзії ґрунтується на таких принципах:

Номер слайду 12

У співпраці педагогів і батьків можна виділити три етапи.

Номер слайду 13

Реалізація процесу інклюзії Батьки повинні бути включені в безпосередній процес навчання і виховання, стати не просто замовником освітніх послуг, а активним учасником системи індивідуального корекційно-розвиваючого супроводу дитини з особливими освітніми потребами. Батьки дітей з особливими освітніми потребами мають працювати в тісному контакті з учителями та іншими фахівцями під час розробки та реалізації навчальних планів, їх адаптації, організації навчального середовища тощо. Першим кроком для усвідомлення ролі батьків у навчальній команді є розгляд можливостей їх участі в навчальному процесі дитини та його підтримки. Завдання батьків як членів навчальної команди – мати інформацію та бути відповідальним членом навчальної команди дитини. Працівники освітнього закладу разом з батьками мають сформувати команду, яка спрямовує зусилля на задоволення індивідуальних потреб кожної дитини. У цій команді батькам відводиться вирішальна роль. Співпраця закладу освіти і сім’ї створює умови для ефективного включення дітей з особливими потребами в середовище здорових однолітків, освітній процес, сприяє гармонійному, усесторонньому особистому розвитку кожної дитини, її соціалізації і підготовці до самостійного життя.

Номер слайду 14

Мета психолого-педагогічної роботи з батьками таких дітей: підвищити педагогічну компетентність батьків і допомогти сім’ям в адаптації й інтеграції дітей з особливими освітніми потребами у суспільство. Для досягнення цієї мети у співпраці вирішуються наступні завданні:

Номер слайду 15

Найбільш ефективними формами організації спільної роботи

Номер слайду 16

ДЯКУЮза УВАГУ!

pptx
Пов’язані теми
Батьківські збори, Презентації
Інкл
Додано
14 червня
Переглядів
37
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку