26 травня о 18:00Вебінар: Як вчителю створити та розвивати власний YouTube-канал

Презентація до уроку. «Я гарною була, і в тім причина смерті…». Компаративний аналіз поеми «Катерина» Т.Шевченка і трагедії «Фауст» Й.В.Гете

Про матеріал

Спільне вивчення світового літературного процесу відкриває перед нами можливість розглядати українські та зарубіжні літературні явища компаративно (порівняльно). Доцільним можна вважати такий розгляд образів Катерини з поеми Шевченка та Маргарити з трагедії Гете "Фауст".

Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Я гарною була, і в тім причина смерті…». Компаративний аналіз поеми «Катерина» Т. Шевченка і трагедії «Фауст» Й. В. Гете

Номер слайду 2

Предметні компетентностірозуміємо становище жінки; порівнюємо різні типи втілення теми жіночої долі у творчості поетів (на прикладі творів); пояснюємо поведінку та порівнюємо вчинки героїнь поеми «Катерина» та трагедії «Фауст», коментуємо їх. Ключові компетентностівисловлюємо судження про вічну проблему жіночого щастя. Емоційно-ціннісне ставленняусвідомлюємо шанобливе ставлення до жінки в усіх її іпостасях (жінка-мати, жінка-кохана та ін.). Усвідомлення того, що жінка – уособлення краси на землі. Мета і завдання:

Номер слайду 3

Образ Катерини "Катерина" — ліро-епічна соціально-побутова поема з народного життя. Темою її є схвильована, правдива розповідь про трагічну долю матері-покритки та дітей-безбатченків.

Номер слайду 4

В цьому ліричному відступі — весь Шевченко з його ставленням до недолі народу. Катерино, серце моє! Лишенько з тобою! Де ти в світі подінешся З малим сиротою? Хто спитає, привітає Без милого в світі?

Номер слайду 5

Шарль Стебер"І якщо він найсильніше промовляє саме до душі українця, то проблеми, порушені в його творах, становлять інтерес для всіх народів"

Номер слайду 6

Образ Маргарити. До теми спокушеної і покинутої дівчини зверталося чимало літераторів XVIII ст. Гете підняв це питання на рівень справжньої трагічності. Доля такої дівчини отримала художнє втілення в трагедії "Фауст".

Номер слайду 7

Фауст уперше побачив Маргариту, коли вона виходила із собору, де сповідувалася. Гретхен — набожна і вродлива, про неї Мефістофель каже: Вона невинна, я дізнавсь. Ходила на сповідь дарма. Над нею в мене влади нема.

Номер слайду 8

Навіть один вигляд її скромного житла дає можливість відчути цнотливість і невинність дівчини. Гретхен — працьовита дочка і добра, турботлива сестра. Перед нами розкривається її ніжна, сповнена добра і любові до людей душа.

Номер слайду 9

Світ дівчат дуже обмежений, він увесь — в їх коханні.

Номер слайду 10

Глибина почуттів

Номер слайду 11

Втрата надії

Номер слайду 12

Моральна велич. Любий мій Іване! Серце моє коханеє! Де ти так барився?На жаль, схолола. Твоя любов; твої вуста. Тепер холодні стали!Твоїх обіймів сила. Вже зникла...

Номер слайду 13

Прийми, Боже, мою душу, А ти — моє тіло! Чорнобрива Катерина Найшла, що шукала. Дунув вітер понад ставом — І сліду не стало. Трагізм доліРідну неньку я з світу звела,Втопила рідне дитя. Твоє й моє було в нім життя.

Номер слайду 14

Алегоричність образів героїнь

Номер слайду 15

Тема кохання і зради є однією з так званих вічних тем у світовій літературі. Читаючи провідні найславетніші твори, усвідомлюєш, що дорога до щастя дуже часто була полита сльозами туги та каяття. Але людство завжди йшло і надалі буде йти немощеними дорогами кохання.

Номер слайду 16

Написати власне висловлювання «Я гарною була, і в тім причина смерті…» на основі опрацьованих творів. Опрацювати зміст творів «Портрет» Миколи Гоголя і «Художник» Тараса Шевченка. Орієнтовне домашнє завдання

Номер слайду 17

Корисні посилання

pptx
Додано
3 квітня
Переглядів
21
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку