"Як дерева зустрічають весну?"

Про матеріал
Конспект уроку "Як дерева зустрічають весну?" для учнів 2 класу за старою програмою.
Перегляд файлу

Тема: "Як дерева зустрічають весну?"

 

Мета: ознайомлення учнів з весняними явищами в житті рослин; встановити зв'язок між цими явищами і погодою навесні; розвивати спостережливість, пам'ять; виховувати любов до природи рідного краю.

Обладнання: комп'ютер, проектор, презентація до уроку, конверти з завданнями для учнів, велике дерево на доці, дерево для демонстрації сокоруху.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Нумо, перевір, дружок

Чи готовий на урок?

  • Який у нас урок?

Урок природознавства

Емоційне налаштування на урок

Вітаю вас, любі діти, на нашому уроці

Чекають вас відкриття на кожному кроці

Знову в гості до природи йдемо

Цікаві знання собі візьмемо.

І сьогодні на уроці ми з вами не самі,

До нас завітали гості, давайте привітаємося з ними!

(діти вітаються з гостями та сідають)

Девіз нашого уроку: Думати – швидко,

Відповідати – чітко,

Працювати – дружно,

Запам’ятовувати  – міцно.

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Сьогодні на уроці за кожну правильну Вашу відповідь ви будете брати собі один зелений листочок, а за кожне виконане завдання на нашому дереві буде з'являтися також один листочок.

Тож нуж-бо до роботи.

1. Слухання вірша «Веснянка»

Цвірінь, цвірінь,

Іде теплинь

На іменини трав.

Готуй човни, а сані кинь,

Бо сніг водою став.

А ще готуй ріллю м’яку,

Сівалки і зерно,

Щоб у дзвінкому колоску

Примножилось воно.

А-Качан

— Який настрій у вас викликав цей вірш?

— Чому ви радієте?

— Які зміни відбуваються у природі з настанням весни?

3. Хвилинка спостереження

Народна  мудрість: Трапляється такий год, що на день по сім погод? (діти пояснюють розуміння прислів'я)

Для кожної пори року характерна своя погода.

У класі постійно працює наш Гідрометцентр.

Слово нашому синоптику……

Доповідь маленького синоптика

А зараз про погоду

Температура повітря - ….

Стан неба - …

Вітер - ………

Опади - ….

Погода сьогодні у місті,у школі, у 2 – В класі сприятлива, отож всім бажаю гарного настрою, цікавих знань і відкриттів.

4. Постановка проблеми.

  • Діти, а скажіть мені, що ми робили з вами вчора? (поставили капусту у склянки з водою)
  • А навіщо ми це зробили? (Щоб дізнатися, які зміни відбулися)
  • Отже, сьогодні на уроці ми будемо говорити про зміни в природі.
  • Але до наших листочків капусти ми повернемося трохи пізніше.

4. Мозковий штурм.

А зараз, перш ніж ми почнемо, давайте пригадаємо, що таке:

  • А що таке природа? (Це все, що оточує нас, але не створене руками людини) 
  • На які групи поділяється природа? (жива і нежива)
  • Що належить до неживої природи? (Сонце, Місяць, зорі, земля, вода, повітря, грунт) 
  • Що належить до живої природи? (Людини, тварини, рослини) 
  • Чому рослини відносять до живої природи? (Вони ростуть скрізь: в саду, на городі, в лісі, в теплиці, на клумбі, у воді, дихають, розмножуються, відмирають) 
  • На які групи поділяють рослини за зовнішнім виглядом? (Дерева, кущі, трави) 

 

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

А що ми будемо робити,

Про що ми будем говорити,

Ви можете усі сказати,

Як зможете кросворд розгадати.

Для того, щоб дізнатися яка тема сьогоднішнього уроку вам потрібно розгадати кросворд.

КРОСВОРД

1. Під подушкою пакунки -
Миколайчика дарунки. 
Трішки ще й почне свій лік, 
Не старий, а Новий рік! (Грудень) 

2. Пухнастий сніг усе вкриває, 
Різдвяна зірка в небі сяє. 
Повсюди радість, щастя, сміх -
Цей місяць перший із усіх. (Січень)

3. Промінчик лагідно всміхнувся, 
У лісі пролісок проснувся. 
Все прокидається від сну, 
Стрічає дівчину-Весну. (Березень) 

4. Тане сніжок,
Квітне лужок,
День прибуває.
Коли це буває?(Навесні)

5. Квітнуть вишні, абрикоси, 
Зеленіють верби коси... 
...і зайчик сонячний сміється, 
Бо теплий дощик з неба ллється. вітень) 

6. П’ятим в році він приходить, 
Із лепехою заходить. 
У весни - останній він, 
Далі - літа чути дзвін! (Травень)

7. Влітку жупани вдягають, взимку їх знімають. (Дерева)

Сьогодні ви дізнаєтеся про весняні явища в житті дерев та кущів.

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Асоціативний кущ "Дерева"

Давайте продовжимо складати нашу тематичну карту природи.

Рослина, жива природа, стовбур, гілки, листя, плоди, коріння, бруньки, квіти.

2. Робота за підручником (с.102)

Пригадайте! У якому стані перебувають рослини взимку?

— Про що розповіла Синьокрила Сойка?

— Розкажіть за фотографіями на с. 102 календар весняного життя дерев та

кущів.

Підсумок. Сокорух, розвиток бруньок, розпускання листків, цвітіння — це

весняні явища в житті рослин.

3. Словникова робота.

Сокорух - це рух соку в рослинах, особливо інтенсивний весною та влітку. Назва першого місяця весни пояснюється тим, що в цьому місяці починається сокорух білокорої берези.

4. Розповідь вчителя.

Зі змінами в неживій природі відбуваються зміни в житті рослин. Весні радіє все живе на землі. Ліс пробуджується, сповнюється рухів, звуків. На північних схилах ще лежать замети мокрого снігу, південні вже випаровуються, підсихаючи. Рослини починають тягтися вгору, намагаючись одержати якнайбільше сонячного світла.

У березні починається сокорух у дерев і кущів. Поживні речовини з ґрунту піднімаються від коренів до бруньок. Багато хто збирає весною сік берези. Він смачний і корисний. Але, збираючи сік, можна завдати дереву непоправної шкоди. Берези невміло підрубують, щоб зібрати сік. Витікає сік на землю, і дерево гине. Одна знищена сокирою береза може втратити понад 200л соку. Надрізи шкідливі для дерев. тому пошкоджене місце слід замазати глиною.

5. Перегляд відео "Сокорух" (робиться надріз кори дерева знизу-вверх, і в неї відводиться трубочка або жерстяної язичок)

6. Хвилинка цікавинка.

Користь березового соку надзвичайно висока. Після затяжного зимового періоду склянка цього чудодійного напою поверне вам бадьорість, енергію, зникне постійна сонливість і невиправдане роздратування. За твердженням лікарів даний напій виключно дієвий загальнозміцнюючий засіб. Сік берези цілком можна вважати прекрасним дієтичним продуктом. А також він зміцнює імунну систему, підвищуючи, таким чином, стійкість організму до впливу різного роду інфекцій і вірусів.

Березовий сік абсолютно точно можна назвати еліксиром життя і богатирського здоров'я.

7. Демонстрація сокоруху на дереві за допомогою крапельниці.

8. Гра "Впізнай дерево". (робота в парах)

Вам необхідно дібрати до назв дерев відповідні малюнки фото дерева та його листочка.

9. Фізкультхвилинка

10. Робота з підручником (с.103)

— Що запитала Синьокрила Сойка?

— Що відбувається з бруньками?

— Доведіть, що змінюється забарвлення стовбурів дерев.

— Чому з кінця березня настають тяжкі, смутні часи для берізок?

— Розгляньте фотографії нас. 103.

— Які зміни відбуваються в життя капітана, яблуні і черемхи впродовж

весни?

11. Розповідь вчителя.

Коріння дерев починає всмоктувати воду з ґрунту, вона розчиняє запаси речовин і цей розчин-сік рухається вгору, до бруньок. Через десять днів після початку руху соків помітне бубнявіння бруньок. Вони швидко наливаються і ростуть. Узимку їх не помічали, а зараз вони скидають своє коричневе покриття – і з них починають розгортатися ледь помітні зелені листочки, а незабаром і квіти.

12. Перегляд відео про розпускання бруньок.

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра «Обери»

— Виберіть і підкресліть явища, характерні для рослин навесні.

  • Опадає листя.
  • Починається сокорух.
  • Набухають бруньки.
  • Листопад.
  • Яскравіше світить сонце.
  • Тане сніг.
  • Розпустилися бруньки.
  • Цвітуть квіти.
  • Льодохід.
  • Знаходяться у стані зимового спокою.
  • З'являються квіти.
  • Змінюється забарвлення стовбуру дерев.
  • Гілки набувають зеленкуватого відтінку.
  • З кори може сочитися сок.

2. Розповідь вчителя.

- Що відбувається з деревами і кущами навесні? (На листяних деревах і кущах набрякають бруньки, з’являються сережки, квіти, потім з’являється листя. У хвойних дерев змінюється колір кори, хвої)

Починають цвісти дерева. Першою зацвітає вільха. Досить лише доторкнутися до гілки із сережками, як вітер підхопить цілу хмару жовтого пилу. Майже одночасно з вільхою починає цвісти й ліщина. На вербі розцвітають пухнасті квітки, або «котики». На деревах і кущах розпускаються бруньки і з’являються зелені листочки. Спочатку розпускаються ледь помітні липкі і духмяні листки берези. За березою поспішає розпускатися листя липи, вільхи, дуба. Потім починають зеленіти акації, яблуні,груші. Проте листки і трава швидко ростуть, і вже до травня все довкола вкривається яскравою зеленню.

3. Телеграма з лісу

Ми — перша зелень, і за це нас усі ламають. Ми навіть боїмося розпускатися

першими в лісі. А що хорошого? Все одно зламають. Допоможіть нам!

Ваші вірні друзі: Верба, Черемха, Лісовий бузок

За В. Біанкі

— Яку відповідь ти надішлеш на цю телеграму?

— Можливо, ти надаси допомогу деревам лісу? Яку?

3. Літературна сторінка.

Весна

Вмійте природу любити

Вам у походи ходити

І мандрувати, любі діти,

Вмійте ж природу любити,

Кожній стеблинці радіти.

В полі, у лісі, над яром –

Квіти, дерева і трави…

Цвіту не вирви задаром,

Гілки не втни для забави.

Оберігайте ж повсюди

Шлях і стежиночку в гаї

Все те красою буде

Нашого рідного краю.

- То що ж потрібно робити, щоб рослини не зникали? (Не рвати, не ламати гілок…)

5. Гра "Збери прислів'я" (робота в групах)

Сади деревину — будеш їсти садовину.

Нема такого дерева, щоб на нього птиця не сідала.

Де срібліє вербиця - там здорова водиця.

Весняний день рік годує.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

А тепер повернемося до наших листків капусти.

Що з ними відбулося? (вони змінили окрас в різні кольори)

Чому вони це зробили (бо стояли в воді та вбирали її у себе)

І як же називається це процес? (сокорух)

Коли відбувається цей процес? (весною)

— Як весняна погода впливає на рослини?

— Чому так говорять: «Навесні закінчується зимовий спокій у рослин*?

— Що відбувається з рослинами навесні?

Під час уроку Ви за свої відповіді брали собі листочки. Тепер вас попрошу взяти деревце та наклеїти свої листочки. В залежності від кількості листків на дереві, ви отримаєте певний бал:

12 - більше 10л.

11- 10 л.

10- 9л.

9 - 8л.

8 -7л.

7 - 6л.

6- 5л.

Якщо, у вас листочків замало, то постарайтесь краще працювати на наступному уроці.

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

А тепер запишемо домашнє завдання. Відкривайте щоденники. Нам потрібен вівторок 13 лютого.

С .102-103.

— Як змінюється настрій людей навесні? Розкажіть про свій весняний

настрій.

 

 І на останок. Наше дерево вийшло із стану зимового спокою за допомогою нашій роботі. На ньому з'явилися молоді, зелені листочки. Вони такі маленькі як і ви. Тому я Вам, мої любі, бажаю більше сонячного проміння, усмішок для зростання.

 

Дякую всім за урок.

docx
Додано
12 травня 2020
Переглядів
3269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку