Тип заняття: |
Інтегроване заняття (ознайомлення з природним довкіллям + розвиток мовлення + театралізована діяльність) |
Орієнтири складової: |
За складовою «Творча особистість», «Фахівець» |
Група |
Молодший вік |
Вихователь: |
Палюх Катерина |
Тема заняття: |
«Як казки до осені готувались» |
Мета: |
Навчальна: - продовжувати формувати уявлення про пори року, зокрема - осінь; - розрізняти характерні ознаки цієї пори року; розвивати допитливість, інтерес до навколишнього світу; - продовжувати вчити чітко і правильно вимовляти звуки, виразно розказувати вірші, обґрунтовуючи свої міркування, розвивати вміння передавати свої емоції та враження за допомогою інтонації, тембру та сили голосу; - збагачувати словник різними частинами мови; - розвивати різні види мовлення, комунікативні навички, удосконалювати артикуляційну моторику, фонематичний слух; Розвиваюча: розвивати творчі здібності у дітей, уяву, пам'ять; сприяти розвитку образного мислення та інших пізнавальних процесів. Виховна: виховувати у дітей потяг до творчого розвитку; сприяти вихованню естетичних почуттів, чуття прекрасного, любов до природи. |
Обладнання: |
Демонстраційний матеріал: макети овочів, фруктів, народний посуд (баняк), різнобарвне листя, парасолька. Роздатковий матеріал: листочки, костюми відповідно ролі. |
Використані джерела інформації: |
|
Зала святково прикрашена до осіннього свята. Під музику ведуча дивовидь діток в групу. |
|
Ведуча: |
Від жовтого листя усе розцвіло. Це чарівне осіннє свято До лісу знову прийшло.
Трохи і похолодало,
Дітки гляньте навкруги В казочку ми всі прийшли, Та наша казка не проста, А осіння – лісова. |
Дитина 1:
|
Пожовтів зелений сад, Вже почався листопад, |
Дитина 2:
|
Дощик часто накрапає, |
Дитина 3:
|
Осінь щедра і багата |
Вихователь: |
Тож щоб казку розпочати, Треба пісню заспівати. |
Звучить пісня «Осінь, осінь вже прийшла» |
|
Вихователь: |
Погляньте малята, Хатинка стоїть, А на віконечку хтось , Рум’яний сидить. |
Вихід колобка |
|
Колобок:
|
Я колобок, рум’яний бочок, Я гарненький та кругленький, Дуже смачний я тепленький!!!! |
Дитина:
|
Колобочок, запашний, Звідки ти з’явився? З чого ти спікся? |
Вихователь: |
Чуєте малята, хтось до нас спішить, Бачу мишенята з півником біжать, Вони з казки «Колосок» Знають все про Колобок. |
Під музику вибігають мишенята з півником та танцюють таночок. |
|
Круть:
|
Я Круть, відомий хлібороб Принесла жовтий колосок. |
Верть:
|
А я відома всім як Верть, На борошно потру я все! |
Півник:
|
Я відомий пекар Півник, З борошна печу я хлібчик. |
Вихователь: |
Ну тепер нам всім відомо Як створили Колобка, Тож давайте на ДУ-ДУ Ми заграємо йому. |
Пісня «Осінь грає на Ду-Ду» |
|
Вихователь: |
Осінь – щедра ця пора, Всіх частує, пригоща, Урожай свій вже збирає, Та в комори все ховає. З поля золоту пшеницю, З саду груші , яблука та сливи, А з городу вже до нас поспішає гарбуз враз! |
Під музику виходить гарбузик з овочами. |
|
Вихователь: |
Ходить гарбуз по городу Питається свого роду: |
Гарбуз:
|
Ой чи живі чи здорові Всі Родичі Гарбузові? |
Вихователь: |
Обізвалась жовта диня, |
Диня:
|
"І ще живі, ще здорові |
Ведуча: |
Обізвались огірочки, |
Огірочки:
|
"Іще живі, ще здорові |
Ведуча: |
Обізвалася морквиця, |
Морква:
|
"Іще живі, ще здорові |
Ведуча: |
Обізвались буряки, |
Буряк:
|
"Іще живі, ще здорові |
Ведуча: |
Обізвалася квасоля, |
Квасоля: Бараболя: |
"Іще живі, ще здорові |
Ведуча: |
Обізвався старий біб: |
Ведуча: |
Ну ось і хлібчик ми спекли, І урожай вже позбирали, А от до хліба запашного, Борщу не приготували!!! |
Танок «Борщик» |
|
Вихователь: |
Все готово , молодці, Борщ смачний зварили, Тож на частування, Осінь запросіть вже. Ой, а що це за шум? |
Звучить грім, під музику вибігає дощик з краплинками. Вибігає дощик |
|
Дощик:
|
Я дощик осінній, сам гуляю |
Краплинка:
|
Стукаєм і грюкаєм у віконце |
Краплинка:
|
Ми прийшли до вас у гості, |
Вихователь: |
Дякуємо тобі, дощику, Раді ми тобі, Але щедру осінь чекаємо в цю мить. |
Дощик:
|
Осінь вже до Вас спішить, Нам веліла Вас розвеселить! |
Вихователь: |
Ви порадували нас, Тримайте, в подарунок, пісеньку для Вас. |
Звучить пісня «Дощик накрапає» |
|
Дитина:
|
Нестрашні мені дощі Бо ходжу я у плащі Дощик добре про це знає І мене вже не чіпає. |
Вихователь: |
А тепер ми тобі, дощику, пропонуємо погратися в твою улюблену гру «Сонечко і дощик». В мене є чарівна парасолька, яка нам допоможе. А ви знаєте як грати в цю гру? |
Дитина:
|
Якщо світить сонечко, будемо гуляти, Плескати в долоні, та ще й танцювати. |
Дитина:
|
А як тільки небо погрозить дощем, |
Гра «Сонечко та дощик» 2рази. (під час музики дощу, Дощик імітує рухи поливання дощу на діток) (в кінці, коли сонечко світить, дощик уходить) |
|
Вихователь: |
Як весело і світло тут, Жива земля після дощу, Святкову осінь зустрічайте, ЇЇ листочки проводжають!!!! |
Виходить Осінь з листочками, виконує таночок |
|
Вихователь: |
Наша Осінь запальна,
Закружляє у таночку, |
Діти з Осінню та листочками виконують таночок листочків. |
|
Осінь: (дитина): |
Я Осінь - чарівна пора, |
Листочок:
|
Ми листочки золоті, Осені помічники, |
Листочок:
|
Підрум’янили калину, |
Листочки:
|
Листям жовто - золотистим |
Ведуча: |
Який килимочок став гарний, ми його осіннім листячком прикрасили, та він заграв фарбами осені. А тепер пропоную пограти та осіннє листя за кольорами зібрати. |
Гра «Збери листя за кольором» (граємо два рази) |
|
Осінь: |
З вами весело малята, І співати й танцювати, І за це сьогодні вам, Кошик Фруктів передам, Щедру Осінь Величати! |
Ведуча: |
Ось і казочці кінець, А хто слухав – молодець, Свято з посмішкою згадаймо, І вже Осінь проводжаєм. |