Тема: Як комп'ютер допомагає людині
Мета уроку:
-
Навчальна: Поглибити розуміння учнями ролі комп'ютера в сучасному світі, продемонструвати різноманітність його застосування.
-
Розвивальна: Розвивати логічне мислення, уяву, творчі здібності учнів через створення сенканів та виконання інтерактивних завдань.
-
Виховна: Формувати інформаційну культуру, бережливе ставлення до техніки, стимулювати інтерес до вивчення інформатики.
Обладнання:
-
Комп’ютер, проектор або інтерактивна дошка
-
Підручник з інформатики
-
Презентація з цікавими фактами про комп’ютер
-
Інтерактивні вправи (наприклад, на сайті LearningApps.org)
-
Картки із завданнями для роботи в парах або групах
Хід уроку:
І. Організаційний момент
-
Вчитель: Доброго дня, діти! Сьогодні ми вирушимо у захопливу подорож у світ комп’ютерів. Чи готові ви дізнатися багато нового і цікавого?
-
Учні: Так!
ІІ. Актуалізація опорних знань
-
Бесіда:
-
Що таке комп’ютер? Які його основні частини?
-
Для чого ми використовуємо комп’ютер у повсякденному житті?
-
Які програми ви знаєте?
-
Гра «Асоціації»: Учні по черзі називають слова, які асоціюються у них зі словом «комп’ютер».
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
-
Проблемне питання: Уявіть собі світ без комп’ютерів. Яким би він був? Що б ми втратили?
-
Демонстрація презентації: Наочне представлення широких можливостей комп’ютера в різних сферах життя (наука, освіта, мистецтво, розваги).
ІV. Вивчення нового матеріалу
-
Розповідь вчителя:
-
Комп’ютер як інструмент для навчання (онлайн-уроки, енциклопедії, створення презентацій).
-
Комп’ютер у творчості (малювання, музика, програмування).
-
Комп’ютер у спілкуванні (соціальні мережі, відеоконференції).
-
Робота в парах: Учні обмінюються думками про те, як комп’ютер допомагає їхнім батькам або іншим членам родини.
V. Закріплення матеріалу
-
Створення сенканів:
-
Приклад: Комп’ютер Швидкий, розумний, корисний Обчислює, зберігає, допомагає Без нього життя стало б нудним Техніка
Розгадування кросворду кросворду на тему "Комп'ютер та його складові"
Горизонтально:
-
Пристрій для введення тексту.
-
Частина комп'ютера, на якій відображається інформація.
-
Програма для перегляду веб-сторінок.
-
Пристрій для підключення до Інтернету.
-
Набір команд, які виконує комп'ютер.
-
Місце, де зберігаються дані.
Вертикально:
-
Частина комп'ютера, яка обробляє інформацію.
-
Пристрій для введення графічної інформації.
-
Одиниця вимірювання швидкості передачі даних.
-
Маніпулятор для керування курсором на екрані.
Відповіді:
-
Клавіатура
-
Монітор
-
Браузер
-
Модем
-
Програма
-
Пам'ять
-
Процесор
-
Миша
-
Біт
VI. Застосування знань на практиці
-
Інтерактивні вправи:
-
Вправа 1: Сортування картинок за категоріями (програми для роботи, для розваг, для навчання).
-
Вправа 2: Складання пазлів з зображенням різних пристроїв комп’ютера.
-
Вправа 3: Онлайн-квест зі створення презентації про улюблене використання комп’ютера.
VII. Підсумок уроку
-
Рефлексія:
-
Що нового ви дізналися сьогодні?
-
Які завдання сподобалися найбільше?
-
Як комп’ютер допомагає вам у навчанні та повсякденному житті?
-
Оцінювання роботи учнів.
VIII. Домашнє завдання:
-
Створити малюнок або комікс на тему «Мій день з комп’ютером».
-
Знайти в Інтернеті цікаві факти про історію комп’ютерів.
Додаткові ідеї:
-
Проєкт «Створи свою програму»: Запропонувати учням спробувати створити просту програму на візуальному середовищі програмування.
-
Конкурс на кращу презентацію: Учні можуть підготувати презентації на тему «Як я використовую комп’ютер».
-
Віртуальна екскурсія: Організувати віртуальну екскурсію на виробництво комп’ютерів або в IT-компанію.
Використання LEGO-цеглинок для визначення емоцій на уроці інформатики:
1. Створення аватарів з емоціями:
Завдання: Кожен учень має зібрати фігурку людини з LEGO-цеглинок, яка відображає певну емоцію (радість, смуток, здивування, гнів тощо).
Обговорення: Після того, як усі фігурки будуть готові, учні можуть представити свої роботи і пояснити, які елементи LEGO вони використали для передачі тієї чи іншої емоції.
Розширення: Можна запропонувати учням створити аватарів, які відображають емоції, пов'язані з використанням комп'ютера (наприклад, радість від успішно виконаного завдання, розчарування від збою системи).
2. Створення сценки з емоціями:
Завдання: Розділити клас на групи і запропонувати кожній групі створити сценку з LEGO-цеглинок, яка відображає певну ситуацію, пов'язану з використанням комп'ютера (наприклад, спілкування в інтернеті, гра в комп'ютерну гру).
Обговорення: Після того, як усі сценки будуть готові, учні можуть представити свої роботи і пояснити, які емоції відчувають їхні персонажі.
3. Створення емоційного колажу:
Завдання: Запропонувати учням створити колаж з LEGO-цеглинок, який відображає їхні емоції від використання комп'ютера.
Обговорення: Після того, як усі колажі будуть готові, учні можуть представити свої роботи і пояснити, які емоції вони вклали в свої композиції.
4. Розповідь історії за допомогою LEGO:
Завдання: Запропонувати учням скласти історію про пригоди персонажа, який використовує комп'ютер. Кожен учень має створити кілька сцен з LEGO-цеглинок, які відображають різні етапи цієї історії.
Обговорення: Після того, як усі історії будуть готові, учні можуть представити свої роботи і розповісти про емоції, які відчував їхній персонаж.