20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

: «Як людина використовує властивості води»

Про матеріал

• Розширити знання про властивості води.

• Розвивати навички практичної діяльності (досліди), спостережливість, увагу, акуратність, допитливість.

• Формувати уявлення учнів про застосування властивостей води в житті людини.

Перегляд файлу

Тема уроку: «Як людина використовує властивості води»

Мета уроку:

 • Розширити знання про властивості води.

 • Розвивати навички практичної діяльності (досліди), спостережливість, увагу, акуратність, допитливість.

 • Формувати уявлення учнів про застосування властивостей води в житті людини.

  Обладнання уроку:

 • Презентація в програмі PowerPoint.

 • Картки для кожної групи дітей.

Хід уроку

 I. Організаційний момент

 - Сьогодні на уроці ми будемо розбирати дуже цікаві питання та робити відкриття, але спочатку згадаємо, яку тему ми вивчали на минулому уроці?

 - Розділіться на групи за кольором карток і виконаєте завдання в групах по цій темі.

 На картках листи для самооцінки.  Протягом уроку ви їх будете заповнювати.

 (Діляться на групи і виконують завдання, потім перевіряємо)

 II.  Актуалізація знань і постановка навчальної проблеми.

 - Підійдіть до мене і подивіться, я сьогодні на наш урок принесла вазу з водою і кольорові кульки.

 (Учитель бере скляну прозору банку і кольорові кульки)

 Учитель: - Допоможіть мені, будь ласка.  Опустіть ці кольорові кульки на дно банки.

 Учень: - Щось не виходить!  Подивіться, вода ніби з силою виштовхує кульки, і вони плавають на поверхні!

 Як ви думаєте, чи випадково це?  (Ви маєте рацію, дійсно, це одна з властивостей води.)

 - Як ви думаєте, чому буде присвячений наш урок?  (на дошці)

 - Порівняйте свій варіант з думкою автора.

 - Але перш ніж ми почнемо працювати по даній темі, давайте згадаємо:

 1. Для чого потрібна вода живим організмам?  (Слайд 2)

 2. В яких станах вода зустрічається в природі?  (Слайд 3)

 3. Які природні явища пов'язані з переходом води з одного стану в інший?  Відгадайте загадки.  (Слайд 4)

 Він пухнастий, сріблястий,

 Але рукою його не руш:

 Чи стане Капелькою чистої,

 Як піймаєш на долоню.  (Сніг)

 Без дощок, без сокир

 Через річку міст готовий.

 Міст, як синє скло, -

 Слизько, весело, світло!  (Лід)

 Без шляху і без дороги

 Ходить самий довгоногий.

 В хмарах ховається, в імлі,

 Тільки ноги на землі.  (Дощ)

 Вранці намиста заблищали,

 Всю траву собою заткали,

 А пішли шукати їх днем,

 Шукаємо, шукаємо - не знайдем.  (Роса)

 - А ще це туман, іній, хмари.  (Слайд 5)

 4. А які вже властивості води ви знаєте?  (Слайд 6)

 III.  Пошук рішення.

 - А для того, щоб ще більше дізнатися про властивості води, вам належить стати справжніми дослідниками і провести спостереження і досліди.

 В ході нашої роботи ми будемо заповнювати таблицю (на дошці, тільки шапка і порожні клітинки).

Властивості

Використання людиною

 

Виштовхуюча сила

Плавання.  Водний транспорт.

 

Закон сполучених посудин

Водопровід, фонтан, чайник, лійка,   водонапірна вежа.

 

Плинність

Водяне колесо на водяному млині, турбіна                                                                                                                                                                               на   гідроелектростанції

Розчинник

Прання білизни, приготування їжі та напоїв

Нестисливі

Гідравлічний прес, домкрат

 

 

Лабораторний дослід № 1. (Про виштовхує силі води показує вчитель)

 - Ви бачите пружинку, на ній гиря, пружинка розтягнута.  Я піднімаю знизу гирю, що при цьому робить пружинка?  Стискається, значить, я гирю виштовхую знизу, застосовуючи силу.  А тепер я гирю занурюю у воду і бачу, що частина води витиснути, а пружинка стиснулася, значить, на вантаж діє якась - то сила.  А тепер знайдіть відповідь на питання: Що це за сила? 

Висновок: Вода має виштовхує силою.  Вона спрямована вгору і дорівнює вазі витісненої води.  (Слайд 7)

 - Як людина може в житті використовувати цю властивість води?  (Вислуховуємо відповіді дітей.) Прекрасно!  Давайте запишемо це в таблицю.

 Це властивість відкрив відомий Давньогрецький вчений Архімед.  (Слайд 8)

.  Я вам розкажу  легенду про Архімеда.  (Фрагмент мультфільму "Коля, Оля і Архімед")

 Проводемо досліди:

 Перед вами стакан з водою, шматок дерева, камінь.- опустіть в стакан з водою шматок дерева.  Що сталося?  (Він не тоне)

 - опустіть в стакан з водою камінь.  Що сталося?  (Він тоне)

 Роблять висновок: дерево виштовхується на поверхню, тому що важить менше витісненої води, камінь тоне, так як його вага більше, ніж виштовхує сила.

 - Тоді виникає питання, а чому не тоне корабель, корпус якого зроблений з заліза?  (Слайд 9)

- Архімедом було помічено ще одна властивість води, про який нам

 (Слайд 10,11,12)

 - Хто зрозумів, де людина використовує це властивість? 

Роблять висновок: на ньому заснована робота фонтанів і водопроводу.

-А чи хочете ви стати справжніми вченими і провести дослідження?

 Для цього вам необхідно розділитися на групи.

 - Перед вами інструкція з проведення дослідів.  Вам необхідно детально її вивчити і провести дослідження покроково відповідно до неї.  Потім ви повинні обговорити і представити отриманий результат.

 Група №1.  Плинність води.

 1.Возьміте піпетку, наберіть в неї трохи води і капніть на скло кілька разів.

 2. Що ви спостерігаєте?

 3.Висновок.

 План відповіді.

 1.Расскажіть, що робили, що спостерігали, висновок.

 2.Додаткова  інформація .

 3.Де  людина використовує властивість плинності води?

 (Слайд 13, 14)

 Група №2.  Нестисливі води.

 1.Возьміте шприц і наберіть в нього воду.

 2.Обережно  закривши отвір вказівним пальцем, спробуйте стиснути воду в шприці.

 3. Що ви спостерігаєте?

 4.Висновок.

 План відповіді.

 1.Расскажіть, що робили, що спостерігали, висновок.

 2.Додаткова  інформація.

 3.Де людина використовує властивість несжимаемости води?

 (Слайд 15, 16)

- Розчинити сіль легко, важче зробити воду знову прісної.  Розгляньте малюнок  і скажіть, як можна отримати прісну воду?  (Для цього її потрібно нагріти до кипіння і перетворити на пару, а потім охолодити в іншій посудині) - Вірно, така вода, абсолютно позбавлена ​​солей, дуже цінується в хімії та медицині.  (Слайд 17)

 - А ми спробуємо профільтрувати воду, в якій намагалися розчинити пісок.  (Всі групи).

 Візьміть колби з лійкою, вставте папір для фільтрації.  Давайте спробуємо профільтрувати воду з піском.  Що спостерігаємо?

 Молодці!  Ви дуже добре попрацювали.  Сідайте на свої місця.

 (Фрагмент фільму "Загадкові властивості води)

 -На наступному уроці ми продовжимо вивчення цієї теми.

 А зараз перевіримо, наскільки ви засвоїли властивості води, досліджені нами сьогодні на уроці.

 IV.  Самостійне застосування знань.

 Тест.  (Слайд 18)

 - Прочитайте твердження.  Поставте (+) якщо ви згодні з твердженням і (-) якщо не згодні.

 Питання.

 1.Воду можна стиснути.

 2.Вода -  розчинник.

 3.Залізо і камінь тонуть у воді ,тому що їх вага більше ніж виштовхує сила.

 4.Вода - прозора.

 5.Триматися  на воді і плавати людині допомагає сила тяжіння.

 6.Виштовхувальна  сила спрямована вниз.

 7.Закон сполучених посудин відкрив Архімед.

 8. На планеті Земля велику частину займає вода, а не суша.

 - Перевіримо правильність відповідей.  (Слайд 19)

 Робота в зошитах (в парах)

 Обговорення.

 V. Підсумок уроку.

 Оцініть себе за допомогою листа самооцінки.  (Ставлять оцінки за урок, пояснюють)

 Закінчите пропозиції, попрацювавши в парах (Слайд 20)

 • Найцікавіше завдання для мене ...

 • Найважче завдання для мене ...

 • Ти подолав труднощі?

 • У мене виникло бажання ...

doc
Додано
4 грудня 2018
Переглядів
234
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку