Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

" Як пов'язана фізика з моєю професією"

Про матеріал

На сьогоднішній день учні, які вивчають фізику багато чекають від предмету

Багато з них бачили виробничі процеси, з якими . можливо зштовхувалися в житті. Але практика показує, що в процесі вивчення ситуативний інтерес зникає, а пізнавальний інтерес не виникає. Це пояснюється труднощами вивчення предмету. Однак, вивчення фізики розвиває мислення учнів, формує необхідні навички. Тим більш, що багатьом з них прийдеться працювати на виробництві. Таким чином необхідно будувати, щоб учні засвоювали складний предмет, поступово оволодівали знаннями про обрану професію та подальшому застосуванні знань на практиці.

Перегляд файлу

 

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

Державний професійно-технічний навчальний заклад

"Західно-Дніпровський центр професійно-технічної освіти"

 

 

 

Методична розробка уроку

 

 

 

 "Як пов’язана фізика з моєю професією"

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор розробки:

викладач фізики О. Анциферова

 

 

 

План  уроку

Тема: Фізика в моїй професії

Мета уроку: показати роль фізики в сучасних професіях

навчальна: пояснити, які професії на сучасному етапі необхідні на ринку праці

розвиваюча: розвивати пізнавальні здібності учнів  в оволодінні професією

виховна:

                     сформувати у учнів:

  • цілеспрямованість, самостійність
  • уважність до поставленої мети
  • уміння висловлювати свої думки
  • інтерес до предмету

 

Тип уроку: урок узагальнення вивченого матеріалу

Форма уроку: робота в малих групах

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, екран

 

Хід підготовки до уроку

1. Учні працюють в малих групах (підготовка презентацій)

Кожна група отримує завдання розповісти про свої професії

  • моя професія «Електрогазозварник»
  • моя професія «Маляр - штукатур»
  • моя професія « Кухар-кондитер»
  • моя професія «Електромонтер»

 

Етапи уроку

 

  1. Організація класу
  2. Мотивація проведення уроку
  3. Доповіді учнів
  4. Підсумки уроку
  5. Домашнє завдання

 

Хід уроку

 

  1. Організаційний момент

До початку уроку формуються групи, які є основними доповідачами уроку.

  1. Мотивація проведення уроку:

В світі новітніх технологій необхідно розуміти -  треба навчитися тому, що дасть можливість сміливо дивитися в майбутнє, визначити свою ціль і місце в суспільстві. Саме засвоєння нової техніки в професіях треба розглядати, як процес навчання. 

 

Вступне слово вчителя:

На сьогоднішній день учні, які вивчають фізику багато чекають від предмету

Багато з них бачили виробничі процеси, з якими . можливо зштовхувалися в житті. Але практика показує, що в процесі вивчення ситуативний інтерес зникає, а пізнавальний інтерес не виникає. Це пояснюється труднощами вивчення предмету. Однак, вивчення фізики розвиває мислення учнів, формує необхідні навички. Тим більш, що багатьом з них прийдеться працювати на виробництві. Таким чином необхідно будувати, щоб учні засвоювали складний предмет, поступово оволодівали знаннями про обрану професію та подальшому застосуванні знань на практиці

Всім відомо, що сучасний ринок праці уже сьогодні потребує робочих рук і саме робітнича професія гарантує людині реальний заробіток. Зараз дуже сучасний термін кар’єра. Як ви знаєте, що кожний з нас несе відповідальність за своє майбутнє і свідомий вибір професії буде багато значити на життєвому шляху. «Обираючи майбутню професію, треба відштовхуватися від трьох ключових слів: хочу, можу, потрібно». Лише навчання, вміння працювати над собою, віра в свої сили та здібності допоможуть  обрати той життєвий шлях, на якому можна реалізувати себе якнайкраще. Сьогодні ми з вами обсудимо не тільки професії, якій ви навчаєтесь. Але не будемо забувати про те. Що ми на уроці фізики. Тому питання, які становить професія в зв’язку з фізикою повинні бути обґрунтовані.

  1. Доповіді учнів супроводжуються демонстрацією презентацій до обраної професії.

Професія – електрогазозварник

 

C:\АСПИРАНТУРА\Диссертация\Методическое пособие по физике для ВСОШ\Картинки\515.jpg

 

Основні питання, які поставлені професією:

1. Що таке електрод? Яким є принцип його роботи? Для чого застосовується?

2. Чому відбувається випаровування? Як довго воно відбувається?

3. Що таке зварний шов?

4. Яку техніку безпеки необхідно виконувати?

5. Наскільки допомагає захисна маска?

6. Як утворюється електрична дуга?

7. Чи необхідна моя професія на ринку праці і чому?

 

Відповіді на ці запитання безпосередньо зв’язані з фізикою, а саме:

  1. будова речовини;
  2. густина і об’єм;
  3. дифузія, причини;
  4. взаємодія молекул різних речовин: їх притягання, відштовхування;
  5. цементація металів;
  6. дифузне хромування;
  7. азотування;
  8. пайка, холодне зварювання.

Можливим місцем роботи даної професії може бути будівельний майданчик, завод за випуском метало конструкцій, на будь якому підприємстві професія електрогазозварник не буде зайвою.

Професія – верстатник широкого профілю

 

C:\АСПИРАНТУРА\Диссертация\Методическое пособие по физике для ВСОШ\Картинки\p019_1_02.jpg

Основні питання, які поставлені професією:

 

 1. Чому відбувається зношення ріжучих інструментів?

 2. За яким принципом працює різак по металу?

 3. Які види руху використовуються при роботі на верстаті?

 4. Для чого необхідне мастило?

 5. Чи підійде будь який метал для ріжучого інструменту?

 6. Чому в майстерні необхідно слідити за температурою?

 

Відповіді на ці запитання безпосередньо зв’язані з фізикою, а саме:

 

  1. Тертя в системі
  2. Інерція, рух не підтриманий ніякими іншими тілами
  3. Поступальний. Обертовий
  4. Для охолодження і зменшення сили тертя між поверхнями
  5. Для ріжучого інструмента підійдуть тільки метали твердих сплавів
  6. Для зменшення вологості повітря

 

 

Професія маляр – штукатур

 

C:\ВСОШ №4\План работы на 2010-2011гг\Планирование учебного процесса - проведение занятий\ФИЗИКА\Педагогические чтения в школе 10-11. 2010г\Тема  №3 - Строение вещества\Занятие №14 - Маляр-штукатур\картинки и анимации\1.jpg

 

Основні питання, які поставлені професією:

 

 1. Поверхня фасаду повинна бути не брудною, висушеною, без ознак грибкових уражень?

 2. Перед застосуванням краску ретельно змішують і при необхідності розводять водою до робочої густини?

 3. Чому краска сохне краще в теплому приміщені ніж в холодному?

  1. Чому забруднена поверхня заважає накладанню краски на поверхню?
  2. За якими принципами працюють краско пульт, змішувач, фарботерка?

 

Відповіді на ці запитання безпосередньо зв’язані з фізикою, а саме:

 

  1. Грибкові ураження можуть впливати на будівельні матеріали в процесі дифузії
  2. Для кращого прилягання до поверхні
  3. В сухому приміщенні вологість повітря значно менша
  4. Не відбудеться процес дифузії рідкого тіла і твердої поверхні
  5. За принципом обертового магнітного поля

 

Професія – кухар

 

 

 

Основні питання, які поставлені професією:

 

  1. Що таке кипіння?
  2. Для чого необхідні домішки?
  3. Як працює кулінарний шприц?
  4. Чи важливий в професії процес випаровування?
  5.  Для чого вам потрібен холодильник?
  6. Чим відрізняється процес варки від процесу жаріння?
  7. Чому одяг кулінара – кондитера білий?

 

Відповіді на ці запитання безпосередньо зв’язані з фізикою, а саме:

 

  1. Тиск водяної пари буде однаковим з тиском рідини
  2. Для покращення страви, що пов’язано з процесом осмосу
  3. Під тиском
  4. Процес, коли молекули рідини набувають такої кінетичної енергії, що переходять рідини в пару. Процес важливий
  5. Домішки можуть впливати на процес бродіння
  6. Процес варки – випаровування, процес жаріння пов'язаний з критичною температурою
  7. Так передбачає закон гігієни. На білому краще видно забруднення.

 

 

Професія – електромонтер

 

C:\ВСОШ №4\План работы на 2010-2011гг\Планирование учебного процесса - проведение занятий\ФИЗИКА\Педагогические чтения в школе 10-11. 2010г\Тема №1 - Движение и взаимодействие тел\Занятие №5 - Электрик\картинки и анимации\TheBest.pngC:\ВСОШ №4\План работы на 2010-2011гг\Планирование учебного процесса - проведение занятий\ФИЗИКА\Педагогические чтения в школе 10-11. 2010г\Тема №1 - Движение и взаимодействие тел\Занятие №5 - Электрик\картинки и анимации\b1818.jpg

 

 

 

Основні питання, які поставлені професією:

 

1. Чому необхідно ізолювати дроти від вологи?

2. Від чого залежить електропровідність електричного дроту?

3. Які прилади необхідні електрику?

4. Чи буде працювати лампочка, в якій з находиться вода? Чому?

5. Для чого у електроустановок встановлюють «заземлення»?

 

Відповіді на ці запитання безпосередньо зв’язані з фізикою, а саме:

 

  1. Для запобігання короткого замикання
  2. Від матеріалу та його властивостей
  3. Тестери, електрокліщі, вимірювальні прилади
  4. Порушується процес руху електронів в вакуумі
  5. Надлишок електричних зарядів, може вплинути на процес роботи

 

  1. Підсумок уроку
  2. Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
1727
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку