На сьогоднішній день учні, які вивчають фізику багато чекають від предмету
Багато з них бачили виробничі процеси, з якими . можливо зштовхувалися в житті. Але практика показує, що в процесі вивчення ситуативний інтерес зникає, а пізнавальний інтерес не виникає. Це пояснюється труднощами вивчення предмету. Однак, вивчення фізики розвиває мислення учнів, формує необхідні навички. Тим більш, що багатьом з них прийдеться працювати на виробництві. Таким чином необхідно будувати, щоб учні засвоювали складний предмет, поступово оволодівали знаннями про обрану професію та подальшому застосуванні знань на практиці.
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ
Державний професійно-технічний навчальний заклад
"Західно-Дніпровський центр професійно-технічної освіти"
Методична розробка уроку
"Як пов’язана фізика з моєю професією"
Автор розробки:
викладач фізики О. Анциферова
План уроку
Тема: Фізика в моїй професії
Мета уроку: показати роль фізики в сучасних професіях
навчальна: пояснити, які професії на сучасному етапі необхідні на ринку праці
розвиваюча: розвивати пізнавальні здібності учнів в оволодінні професією
виховна:
сформувати у учнів:
Тип уроку: урок узагальнення вивченого матеріалу
Форма уроку: робота в малих групах
Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, екран
Хід підготовки до уроку
1. Учні працюють в малих групах (підготовка презентацій)
Кожна група отримує завдання розповісти про свої професії
Етапи уроку
Хід уроку
До початку уроку формуються групи, які є основними доповідачами уроку.
В світі новітніх технологій необхідно розуміти - треба навчитися тому, що дасть можливість сміливо дивитися в майбутнє, визначити свою ціль і місце в суспільстві. Саме засвоєння нової техніки в професіях треба розглядати, як процес навчання.
Вступне слово вчителя:
На сьогоднішній день учні, які вивчають фізику багато чекають від предмету
Багато з них бачили виробничі процеси, з якими . можливо зштовхувалися в житті. Але практика показує, що в процесі вивчення ситуативний інтерес зникає, а пізнавальний інтерес не виникає. Це пояснюється труднощами вивчення предмету. Однак, вивчення фізики розвиває мислення учнів, формує необхідні навички. Тим більш, що багатьом з них прийдеться працювати на виробництві. Таким чином необхідно будувати, щоб учні засвоювали складний предмет, поступово оволодівали знаннями про обрану професію та подальшому застосуванні знань на практиці
Всім відомо, що сучасний ринок праці уже сьогодні потребує робочих рук і саме робітнича професія гарантує людині реальний заробіток. Зараз дуже сучасний термін кар’єра. Як ви знаєте, що кожний з нас несе відповідальність за своє майбутнє і свідомий вибір професії буде багато значити на життєвому шляху. «Обираючи майбутню професію, треба відштовхуватися від трьох ключових слів: хочу, можу, потрібно». Лише навчання, вміння працювати над собою, віра в свої сили та здібності допоможуть обрати той життєвий шлях, на якому можна реалізувати себе якнайкраще. Сьогодні ми з вами обсудимо не тільки професії, якій ви навчаєтесь. Але не будемо забувати про те. Що ми на уроці фізики. Тому питання, які становить професія в зв’язку з фізикою повинні бути обґрунтовані.
Професія – електрогазозварник
Основні питання, які поставлені професією:
1. Що таке електрод? Яким є принцип його роботи? Для чого застосовується?
2. Чому відбувається випаровування? Як довго воно відбувається?
3. Що таке зварний шов?
4. Яку техніку безпеки необхідно виконувати?
5. Наскільки допомагає захисна маска?
6. Як утворюється електрична дуга?
7. Чи необхідна моя професія на ринку праці і чому?
Відповіді на ці запитання безпосередньо зв’язані з фізикою, а саме:
Можливим місцем роботи даної професії може бути будівельний майданчик, завод за випуском метало конструкцій, на будь якому підприємстві професія електрогазозварник не буде зайвою.
Професія – верстатник широкого профілю
Основні питання, які поставлені професією:
1. Чому відбувається зношення ріжучих інструментів?
2. За яким принципом працює різак по металу?
3. Які види руху використовуються при роботі на верстаті?
4. Для чого необхідне мастило?
5. Чи підійде будь який метал для ріжучого інструменту?
6. Чому в майстерні необхідно слідити за температурою?
Відповіді на ці запитання безпосередньо зв’язані з фізикою, а саме:
Професія маляр – штукатур
Основні питання, які поставлені професією:
1. Поверхня фасаду повинна бути не брудною, висушеною, без ознак грибкових уражень?
2. Перед застосуванням краску ретельно змішують і при необхідності розводять водою до робочої густини?
3. Чому краска сохне краще в теплому приміщені ніж в холодному?
Відповіді на ці запитання безпосередньо зв’язані з фізикою, а саме:
Професія – кухар
Основні питання, які поставлені професією:
Відповіді на ці запитання безпосередньо зв’язані з фізикою, а саме:
Професія – електромонтер
Основні питання, які поставлені професією:
1. Чому необхідно ізолювати дроти від вологи?
2. Від чого залежить електропровідність електричного дроту?
3. Які прилади необхідні електрику?
4. Чи буде працювати лампочка, в якій з находиться вода? Чому?
5. Для чого у електроустановок встановлюють «заземлення»?
Відповіді на ці запитання безпосередньо зв’язані з фізикою, а саме: