«ЯК СТАТИ УСПІШНИМ»
Перший урок у випускному класі
Вчитель: Горбунова А.Я.
Добрий день усім! Рада зустріти вас у нашій затишній класній кімнаті.
Дорогі діти! Сьогодні вас прийшли привітати найрідніші й найближчі вам люди. Впевнена, так буде завжди: і в найщасливішу годину, і в найсумнішу мить вони будуть поруч, бо родина-найважливіше, що є в людини. Пам’ятайте про це!
Тож розпочнімо останній перший урок у нашій дружній класній родині. Пропоную всім нам хвилинку спогадів.
(відео-презентація 10-А)
Від побаченого нас з вами віддаляє цілий минулий навчальний рік, літо-останнє літо вашого шкільного життя. Багато це чи мало? Чи так вже давно все це було? Мабуть, більшість з вас скажуть: «Ні! Начебто зовсім недавно!» Повірте, прийдешній рік промайне ще з більшою швидкістю. Але… він ще попереду. Він у нас щойно розпочинається. Тож найголовніше- прожити цей рік так, щоб потім, за можливості, ні про що не шкодувати.
(Лунає пісня (мінус до пісні з кінофільму «Москва сльозам не вірить» «Діалог біля новорічної ялинки»)
-Що відбувається?
-Перший останній дзвінок.
-Перший останній?
-Так перший останній, останній.
Та нам не час,
Це ще зовсім не наше прощання,
Ще в нас попереду досить веселих деньків.
-Що ж нам робити?
-А просто продовжувать путь.
-Вчити уроки?
-Так, і над книжкою іноді треба сидіти.
Але цікавих хвилин треба не пропустити.
Бо наша юність так швидко, так скоро летить.
-Будем дружити?
Так, будем, звичайно, дружить.
-І дорожити?
- Найкраще в душі схоронити.
Нам же за партами рік іще цілий сидіти.
Тож не сумуй, не журись, краще весело всім усміхнись.
Сьогодні в нас не зовсім, і справді, звичайний урок. Так непомітно стали ви зовсім дорослими. А з дорослими треба говорити про дорослі речі. Зокрема, у перший день такого важливого для вас навчального року, здається, буде доречним налаштуватися на відповідний лад, проаналізувати свої думки, окреслити для себе нові орієнтири, з’ясувати, якими принципами ви будете керуватись, проживаючи цей рік, які цінності для себе обрали. У цьому не просто розібратись.
Дозвольте у вас запитати: а чого сьогодні ви прагнете?
(Мозковий штурм)
Отже, висновок зрозумілий. Так чи інакше всі ви прагнете успіху у житті. Бажання бути успішним властиве переважній більшості з нас. Пам’ятаєте фразу, якою я часом пропонувала вам починати твір на морально-етичну тему? «Життя складне, і щоразу воно ставить перед нами непрості питання…» Так от: життя, справді, ставить кожного перед необхідністю вибору – прийняттям відповідальних рішень. І те, як складеться життя, багато в чому залежить від того, наскільки кожен із нас здатен пізнати світ і себе в ньому, свідомо визначити мету і підпорядкувати їй свої вчинки і думки.
-То що ж, у нас виходить? Кожен хоче чогось досягти у житті, але одному це вдається, а іншому-ні.
Чому так?
-Та спочатку спробуємо з’ясувати, « Що ви розумієте під словом «успіх?»
( Метод. «Мозковий штурм»)
Таким чином слово «успіх» викликає ряд асоціацій: гроші, слава, блиск, затребуваність, майстерність, щастя, удача, перемога, шанс, популярність, досягнення, свобода. Успішний художник, успішний аналітик, успішний вчений, успішний…, представники різного роду діяльності є успішними.
-Чи знаєте ви видатних людей, які досягли успіху в житті?
-А чи знаєте, що багато хто з відомих сьогодні людей колись були невдахами?
-Уінстон Черчіль, Ісаак Ньютон, Ентшейн, Джоні Деп, Демі Мур, Ван Гог, Генрі Форд та інші відомі та знамениті люди в якийсь період свого життя носили майку «лузера». Та найголовніше- змогли з «лимона зробити лимонад» у своєму житті.
Успіх- те, чого кожен хотів би досягти. Є, як мінімум, два варіанти: один- чекати, пока на тебе «звалиться» удача, вірити в чудо, так би мовити, і… тяжко й наполегливо трудитись, досягаючи мети крок за кроком. Серед вас є прихильники одного і другого варіантів. Що ж, будемо експериментальним шляхом перевіряти дієвість обох варіантів, адже успішними хочете бути усі. Почнемо з віри в чудо.
(учням пропонується потерти «чарівну лампу», попросити здійснення бажань у Золотої рибки, спробувати «чоботи скороходи», «килим самоліт, тощо )
Чи працює наш варіант? Тож зупинимось на другому- непростому шляхові через терни до зірок.
Якими якостями потрібно володіти, щоб досягти успіху? (Робота в групах)
Кожен із нас пережив почуття задоволення після вдалого завершення якоїсь справи. І кожному знайоме почуття незадоволення собою після невдачі. Зараз ми спробуємо визначити складові успіху.
-Що найперше має визначити для себе людина?
1. Ціль, цілеспрямованість.
Коли людина ставить перед собою якусь мету, вона вже на шляху.
Отже, перше, що необхідно, це визначити мету й виховати в собі таку якість, як цілеспрямованість.
-Чи досягне успіху людина, зневірена у власних силах?
(Відповіді учнів)
-Таким чином, для успіху потрібна впевненість.
2. Упевненість.
Так, коли сходиш до вершини, то це схоже на те, як піднімаєшся вгору сходами. Якщо тебе залишила впевненість, то йти стає ще важче, коли ж упевненість із тобою, то дорога до успіху вже ближче, і йти стає легко і цікаво.
Щоб домогтися бажаного результату, слід докласти максимум зусиль, наполегливо працювати. Отже, необхідною складовою є також наполегливість і працелюбність.
3. Працелюбність.
-Що необхідно для досягнення професійного успіху?
(Відповіді учнів)
Необхідні знання і хоча б крапля таланту. Але й без таланту люди досягають успіху. Бо талант, як відомо, 1 відсоток здібностей і 99 –праці.
4. Знання, талант.
-Чи багато досягне у житті песиміст?
(Відповіді учнів)
Для кожної справи потрібен відповідний настрій, тоді справа йде швидше і краще. Звичайно, що від чорних думок, постійних турбот і песимізму якість життя не поліпшиться. Коли людина у поганому настрої, вона забуває, що може багато і що вона сильна. Отже, важливе значення успіху має настрій, оптимізм.
5. Оптимізм.
Отже, якщо раціонально поєднати ці складові- Цілеспрямованість, упевненість, наполегливість, працелюбність, знання, талант і оптимізм- маємо пряму дорогу до успіху .
/Зірковий шлях/
Успіх приходить лише до того, хто прагне, хто вміє максимально використовувати все найкраще із власних внутрішніх ресурсів. Тож не випадково епіграфом уроку стали слова: «Я хочу, я можу, я буду». Не чекайте, що хтось відкриє вас, відкрийте себе самі, скажіть собі: «Щастя й успіх – у моїх руках! Я нікому їх не віддам!»
Ось вам невеличка пам’ятка «Як досягти успіху в житті»:
І на останок я розповім вам невеличку притчу.
«Якщо ластівка змогла, ти теж зможеш».
Кожного року настає весна, коли морські ластівки здійснюють переліт з Північного полюса на Південний, а потом, через декілька місяців, починають зворотню путь. Вони повинні пролетіти 17 тисяч км, покладаючись лише на силу своїх крил. Часто на відстані 3 тисяч км польоту навколо немає жодного шматочка землі, тільки море. Але, незважаючи ні на що, вони долають цей шлях, щоб повернутися точно в те місце, де вони залишили своє гніздо. Птахи летять над велетенськими хвилями, здатними перевернути потужний корабель, витримують такі пориви вітрів і бур, котрі вважають за потрібне обходить десятою дорогою сучасні літаки, витримують низькі температури, які примушують повертати назад обладнані за останнім словом техніки полярні експедиції. Ніщо не може збити їх зі шляху, і рано чи пізно вони долітають до своєї мети.
Якщо маленька морська ластівка може, зібравши всі свої сили стільки перепон для досягнення ціли, то невже ми не зможемо?!
У кожного з нас є крила душі для польоту, для здійснення своєї мрії. Нам потрібно лише не стомлюватись, докладати максимум зусиль. Не затягувати відпочинок на теплих берегах. На нашому шляху будуть і хвилі, і вітри, і холод, але ми дійдемо до мети. Якщо маленька ластівка змогла, зможеш і ти.
Сьогодні ви, як ті ластівки. І я бажаю, щоб ви теж, як ті ластівки, змогли досягти всього, чого прагнете.