ЯК СТВОРИТИ БЕЗПЕКУ І ЗАТИШОК У КЛАСІ? (Нова українська школа)

Про матеріал

ЯК СТВОРИТИ БЕЗПЕКУ І ЗАТИШОК У КЛАСІ?

( НУШ )

Встановлення правил поведінки у класі.

Перегляд файлу

ЯК СТВОРИТИ БЕЗПЕКУ І ЗАТИШОК У КЛАСІ?     ( НУШ )

I. Ранкова зустріч. Вітання

Запропонуйте учням стати у коло і разом з учителькою привітатися,

супроводжуючи слова рухами рук.

Доброго ранку, доброго дня,

Бажаєте ви, і бажаю вам я.

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки,

Кивають голівки,

І сяють усмішки.

Доброго ранку, доброго дня,

Усмішки даруємо і добрі слова.

 

Нагадайте дітям, що вони вітаються один з одним, вживаючи звертання

(мамо, тату, МарієМихайліво, Миколко, Іринко, Олеже, Степанку).

ІІ. Встановлення правил поведінки у класі. Гра «Так -Ні»

Поясніть, що для комфортного перебування у класі нам потрібні правила

поводження та їх дотримання. Запропонуйте учням подумати, який вимріяний

клас вони б хотіли мати (чистий, охайний, затишний, тихий) і які правила для

цього потрібні.

Дайте дітям трохи часу, щоби подумати над баченням ідеального класу (без

цього правила виглядатимуть накинутими згори) і над тими діями, які

приведуть до такого вимріяного класу.

Цю вправу можна  проводити в малих групах (як ви бачите ваш вимріяний клас –як цього досягти). Можна подати один приклад, щоб дітям було легше зорієнтуватися:

Хочемо чистий клас –отож не смітимо.

Хочемо чистий клас –отож не смітимо.

Хочемо, щоб у класі було тихо –отож не шумимо.

 

Зрозуміло, що кількість запропонованих групами правил буде невелика,

тому збагатіть сформульовані учнями правила Вашими віршованими та

обговоріть їх із дітьми. Спільно всім класом складіть правила поведінки в класі (кожне правило варто пояснити, як його дотримання впливає на безпеку та комфорт усіх дітей у класі).

Щоб уникнути зайвого галасу, можна запропонувати учням «Мішечок кричалок» (символічний мальований чи об’ємний яскравий мішечок, у який

збираємо весь шум і зав’язуємо, промовляючи: «Тепер у нас весь зайвий галас

під контролем». Коли у класі занадто шумно, звертаємося: «Хто мішечок кричалок розв’язав? Затягуємо міцніш мотузку».

Важливо скласти малюнкову угоду з правил, під якою кожен учень засвідчує

свою згоду (друкує ім’я або малює свій символ). Варто проговорити з дітьми

всі моменти порушення угоди.

1Вчасно йди завжди до школи

Та не спізнюйся ніколи.

Вчись раніше пробудитись,

Щоб до школи не спізнитись.

Чому це важливо? Бо запізнення заважає іншим учням працювати в класі, а

також можна пропустити багато цікавого, наприклад, ранкову зустріч.

2

 Чемним будь, завжди вітайся

І при цьому —усміхайся.

Всіх вітай: дітей, батьків,

Друзів і учителів.

3

Слухай вчителя уважно

І веди себе поважно.

Щоб чогось не пропустити

Та все добре зрозуміти.

4

На уроці не гукай,

Завжди руку піднімай.

Там, де шум і крик буває

Працездатності немає.

5

На перерві в ігри грайся,

Бігай, але не штовхайся.

Як ведеш себе негоже —

Завжди травма бути може.

6

До порядку сам привчайся.

В роздягальні не штовхайся.

Одяг власний зберігай

І чужий не розкидай.

7

Школа –це твій рідний дім.

Будь господарем у нім.

Парти бережи і стіни

Скрізь поводь себе відмінно.

8

Книжка всім знання дає.

В кожній щось цікаве є.

То ж по книжці не малюй

Та не рви її, не псуй.

9

В нашій школі —учень ти.

Скрізь дотримуйсь чистоти.

Слідкувати завжди треба,

Щоб порядок був у тебе.

10

Підвіконня, любі діти,

Не для того, щоб сидіти.

Там хай квіточки стоять.

Діти ж поруч постоять.

11

В школу з книжкою ідіть.

Зайві ж речі не беріть.

Важкувато їх носити.

Про поставу треба дбати.

12

Наполегливо учися.

У житті це знадобиться.

Вчитись ти прийшов до школи -

Не забудь про це ніколи!

Проведіть гру «Так –Ні»

Учителька роздає кожній групі дітей малюнки із зображенням правил

поведінки в школі. Діти повинні розглянути зображене на малюнку,

обговорити, чи можна так поводитися в школі, як це зображено на малюнку.

 

Результати обговорення позначити двома кольорами: зелений–можна так поводитися в школі;

червоний–не можна так поводитися в школі.

 

Щоб перевірити, чи засвоїли учні правила, можна записати (у групах, парах)

графічний диктант.

 

Коли я погоджуюся з правилом, пишу ( «так»), а коли ні , то

Зразок записування :

1. Вітайся з учнями, вчителями, працівниками школи, батьками.

2. У класі бігай, кричи.

3.Грайся з друзями в ігри.

4. Не бийся.

5. Штовхайся.

6. Бережи власне майно.

7. Псуй парти, стільці, стіни, двері —це не твій дім.

 

Перегляд відеоролика про безпеку у школі / класі

Наприклад,

https://www.youtube.com/watch?v=p_QRMZzSI00

для

прогнозування наслідків дій та їх впливу на дитину.

IV. Сюжетно-рольова гра «Облаштовуємо клас» (спільне створення

комфорту й оновлення дизайну в класі: поповнення класної бібліотеки,

облаштування куточку живої природи, ігрового осередку тощо)

1. Сформулюйте проблеми, які буде ілюструвати рольова гра:

-Чи подобається вам наша класна кімната?

-Чи комфортно вам в ній перебувати?

-Чи є щось таке, що ви хотіли б забрати з нашої кімнати?

-А, можливо, навпаки, хотіли б доповнити?

-Ми зараз пограємо з вами в гру «Облаштовуємо клас»

2. Розподіліть ролі між учнями

(«бібліотекарі», «біологи», «зоологи» (якщо в класі є «живий куточок»), «аніматори», «дизайнери» тощо).

3. Визначте завдання для окремих груп:

-Оглянути осередок, у якому могли б «працювати» представники «вашої»

професії.

Визначити, чи все, що є в осередку, забезпечує комфортне і якісне

проведення часу в ньому. Якщо ні, то що можна було б змінити?

-Запропонуйте іншим учням свого класу зміни, які, на вашу думку,

покращать відповідний осередок. Свої ідеї обґрунтуйте.

4. Подбайте, щоб учні мали достатньо часу на виконання цього завдання та

презентацію результатів роботи групи.

Спільно обговоріть доцільність та

можливості реалізації кожної дитячої ідеї.

Підбийте підсумки гри, поставивши запитання учням:

-Як ви себе почували в своїй ролі?

-Що сподобалось під час гри, а що –ні?

-Як цей досвід може вплинути на ваше подальше життя?

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Маслієнко Лариса
    Дякую за добірку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Найдич Лариса
    Творчого натхнення.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 березня 2018
Переглядів
4380
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку