Як звірі пристосувалися до життя в різних умовах

Про матеріал
Урок з природознавства для учнів 3 класу. Уявна подорож метиками з метою дослідження того, як різні звірі пристосувалися до умов проживання.
Перегляд файлу

Дата проведення: 20 лютого

Тема: Як звірі пристосувалися до життя в різних умовах?

Мета: розповісти учням про будову звірів та особливості їхніх пристосувань до життя в різних природних умовах; сприяти розвитку грамотного мовлення, довільної уваги, логічного мислення; виховувати дбайливе ставлення до тварин, до природи в цілому.

Обладнання: демонстраційна презентація, предмітні малюнки, картки.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

1. Організація класу до уроку.

       1.1.Хвилинка спостережень

- Яка зараз пора року?

- Які ознаки весни ми зараз можемо побачити?

- Сьогодні середня температура повітря -2 оС.

- Який сьогодні стан неба? (Сьогодні ясно)

- Якою умовною позначкою позначимо сьогоднішній стан неба? 

- Які опади були сьогодні?

- Визначте напрям вітру. ( Вітер південний)

2. Повідомлення теми, мети й завдань уроку. Мотивація учнів до роботи.

- Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про звірів; їх будову, особливості їхніх пристосувань до життя в різних природних умовах.

2.1. Сприймання нового навчального матеріалу. Слово вчителя.

- У лісі красиво і цікаво. Під кущиком можна зустріти полохливого зайчика, руду білочку, дику козу, їжачка та багато інших звірів.

У різних куточках нашої Землі можна зустріти звірів, яких налічується понад 4000 видів. В Україні живу 108 видів звірів:

лазять по деревах (білки, куниці);

бігають по землі (ведмеді, зайці, лисиці, козулі, вовки);

плавають у воді (видри, кити, дельфіни);

літають (кажани);

живуть під землею (миші, кроти, хом’яки, бабаки).

Форма і розміри тіла звірів відзначаються великою різноманітністю. Звірі чудово пристосувалися до різних способів пересування, добування корму й життя у несхожих природних умовах. Серед звірів найбільше наземних тварин. Сьогодні я пропоную вам здійснити подорож по всим материкам нашої планети і познайомитися із дивовижними звірами, які там мешкають, і яких у нас ви не зустрінете.

2.2. Доповіді дітей.

2.3. Робота в групах.

2.4. Колективна робота.

3. Закріплення нового матеріалу.

3.1. Тестування.

1.Яка група тварин вигодовує своїх дитинчат молоком?

а) Птахи.

б) Звірі.

в) Земневодні.

2.Тіло звірів (ссавців) вкрите:

а) лускою.

б) пір’ям.

в) волоссям.

3.Найбільший звір за масою:

а) кит.

б) ведмідь.

в) вовк.

4.Який звір літає?

а) Сова.

б) Кажан.

в) Орел.

5.Яка група тварин – найчисленніша?

а) Комахи.

б) Птахи.

в) Звірі.

6.Найближчими родичами людей є:

а) Птахи.

б) Звірі.

в) Риби.

4. Підбиття підсумків. Рефлексія.

- У чому виявляється особливості звірів порівняно з іншими тваринами?

- Які форми пересування для наземних і водяних звірів?

- Яке значення для життя звірів має ліс?

Тваринний світ нашої країни дуже різноманітний. Він налічує 45 тисяч видів тварин. І ми ще багато разів будемо повертатися до таємниць цього світу. А вам потрібно пам’ятати про наступне…

 

Все на Землі, все треба берегти,

І птаха, й звіра, і оту тварину,

Не чванься тим, що цар природи ти,

Бо, врешті, ти лише її частинка.

Так, частка – невелика і залежна,

Цю істину сприймай беззастережно,

Якщо береш, то треба віддавати,

Коли й надалі хочеш царювати.

5. Домашнє завдання

Читати, відповідати на запитання ст..112 – 115.

doc
Пов’язані теми
Природознавство, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 березня 2020
Переглядів
562
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку