Які скарби приховує Азовське море

Про матеріал
Цей урок вміщує багато інтерактивних вправ, які розвивають комунікативні навички, вміння працювати в команді та творчі здібності.
Перегляд файлу

Тема: Азовське море: скарби та таємниці

Мета:

  • Навчальна: Сформувати уявлення учнів про Азовське море як унікальний природний об’єкт України, його особливості, мешканців та значення для людини.
  • Розвиваюча: Розвивати в учнів пізнавальний інтерес до природи рідного краю, логічне мислення, уміння аналізувати, порівнювати та робити висновки.
  • Виховна: Виховувати бережливе ставлення до природи, усвідомлення важливості охорони Азовського моря.

Обладнання:

  • Фізична карта України
  • Атлас для 4 класу
  • Ілюстрації Азовського моря, його мешканців
  • Мультимедійний проектор (за наявності)
  • Презентація
  • Раковини молюсків, мушлі

Тип уроку: Комбінований

Хід уроку

І. Організаційна частина

  • Привітання.
    • Добрий день, діти! Сьогодні ми вирушимо у подорож до одного з найменших, але дуже цікавих морів нашої планети. А яке саме море ми відвідаємо, ви дізнаєтесь трохи згодом.
  • Повідомлення теми і мети уроку.
    • Сьогодні ми дізнаємося багато цікавого про Азовське море, його мешканців та скарби, які воно приховує.
  • Хвилинка поезії.
    • Щоб налаштуватися на урок, послухаємо чудові вірші про море.
      • (Обираємо вірші, які передають красу і велич моря, наприклад, "Море співає" Ліни Костенко)

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Фронтальне опитування.
    • *Що таке море? Які моря омивають Україну?
    • *Які тварини живуть у морі?
    • Яке значення мають моря для природи і людини?
  • Робота з картою.
    • Знайдіть на карті України Азовське море. Порівняйте його з іншими морями.
    • Поміркуйте, чому Азовське море називають «морем-лагуною».

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  • Розповідь вчителя.
    • Азовське море – це не просто водойма, це справжній скарб України. Воно відрізняється від інших морів своєю невеликою глибиною, солоністю та багатством органічного світу.
  • Легенда про Азовське море.
    • Існує багато легенд про походження назви Азовського моря. Одна з них розповідає про давній народ ази, який жив на його берегах. Саме на честь цього народу море і отримало свою назву.

Віртуальна подорож глибинами Азовського моря

  • Захоплюючий анонс: Діти, уявіть собі, що ми сьогодні мандрівники, які занурюються в глибини дивовижного Азовського моря! Ми побачимо його мешканців, дослідимо таємниці морського дна і дізнаємося багато цікавого.
  • Підготовка до подорожі: Розглядаємо карту Азовського моря, обговорюємо, що ми можемо побачити під водою.

Початок подорожі:

  • Поверхня моря: Спочатку ми пливемо по поверхні моря. Спостерігаємо за чайками, які літають над водою, за кораблями, що плавають далеко в морі.
  • Перші метри: Занурюємося глибше. Вода стає прозорішою, ми бачимо піщане дно, водорості. З’являються перші мешканці – маленькі рибки, краби.
  • Глибше і глибше: Продовжуємо занурення. Зустрічаємо великих риб: осетрів, камбалу, кефаль. На дні бачимо різноманітні раковини, мушлі.
  • Таємниці морського дна: Розповідаємо про унікальні властивості Азовського моря: його невелику глибину, теплу воду, багатий органічний світ.
  • Морські скарби: Згадуємо про те, що Азовське море – це не тільки домівка для тварин, але й джерело багатьох багатств: риби, солі, мушлі.

Інтерактивні елементи:

  • Відео: Показуємо короткий відеоролик про підводний світ Азовського моря.
  • Аудіо: Прослуховуємо звуки моря, крики морських птахів, плескіт хвиль.
  • Ілюстрації: Розглядаємо яскраві картинки з зображенням морських мешканців і підводного світу.

ІV. Актуалізація опорних знань

Метод кубування – це стратегія навчання, яка дозволяє розглянути тему з різних сторін. Застосуємо його на етапі узагальнення і систематизації знань про Азовське море.

Кожна грань куба відповідає певному питанню:

  1. Опиши: Які особливості має Азовське море? Хто його мешканці?
  2. Порівняй: Чим Азовське море відрізняється від інших морів?
  3. Асоціюй: Які асоціації у тебе виникають зі словом "Азовське море"?
  4. Аналізуй: Чому Азовське море має таке значення для України?
  5. Застосуй: Як знання про Азовське море можна використати в повсякденному житті?
  6. Аргументуй: Чому потрібно охороняти Азовське море?

Як проводити кубування:

  1. Розділити клас на групи: Кожна група отримує один з боків куба.
  2. Обговорення: У кожній групі учні обговорюють своє питання і шукають відповіді.
  3. Презентація: Кожна група презентує результати своєї роботи.
  4. Загальна дискусія: Всі учні обговорюють отримані результати і роблять висновки.

Приклад:

  • Опиши: Азовське море – це мілке, тепле море з солоною водою. Воно багате на різноманітні види риб, молюсків і водоростей.
  • Порівняй: На відміну від Чорного моря, Азовське море має меншу глибину і солоність. Воно швидше прогрівається влітку і швидше замерзає взимку.
  • Асоціюй: Азовське море асоціюється у мене з відпочинком, пляжем, сонцем, чайками.
  • Аналізуй: Азовське море має велике значення для економіки України. Тут розвивається рибальство, туризм, судноплавство.
  • Застосуй: Знання про Азовське море допоможуть нам правильно поводитися на пляжі, не смітити, не ловити рідкісні види риб.
  • Аргументуй: Охорона Азовського моря важлива, тому що воно є унікальною екосистемою, яка забезпечує біорізноманіття і є важливим джерелом продовольства.

V. Підсумок уроку

 Море емоцій

  • Завдання: Учні обирають кольорові LEGO-цеглинки, які відповідають їхнім емоціям після уроку (синій - спокій, зелений - радість, жовтий - цікавість, червоний - здивування).
  • Обговорення: Кожна дитина пояснює свій вибір.
  • Будуємо вежу: Учні об’єднують свої цеглинки, створюючи "вежу емоцій". Це допомагає візуалізувати загальний настрій класу.

Додаткові ідеї:

  • Створення моделі: Запропонуйте учням створити модель Азовського моря з використанням пластиліну, піску, мушель та інших матеріалів.
  • Рольова гра: Діти можуть зіграти роль різних морських мешканців і розповісти про своє життя.
  • Проєкт: Запропонуйте учням створити проєкт, присвячений проблемі забруднення Азовського моря та шляхам її вирішення.

 

docx
Додано
1 листопада
Переглядів
462
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку