Які традиційні та інноваційні форми навчання є найрезультативнішими

Про матеріал

Особливості організаційних форм навчання:

- певний зовнішній вияв функцій викладача і здобувачів освіти відповідно до розпорядку (фронтальне опитування, групове або індивідуальне виконання завдання та ін.);

- діяльність викладача та здобувачів освіти здійснюється в певних часових формах (урок може тривати 45 чи 30 хв);

- склад здобувачів може бути постійним (клас на уроці) або змінним (групова робота за диференціального навчання або при виконанні роботи лабораторних робіт);

- існує певний порядок спілкування викладача із здобувачами (на уроці безпосередньо викладач, на екскурсії – екскурсовод і т.д.).

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Вона характеризується: кількістю здобувачів освіти, розподілом навчально-організаційних функцій, часовим і просторовим режимом навчальної діяльності, а також порядком її здійснення (відбором і послідовністю ланок навчальної роботи).

Номер слайду 3

певний зовнішній вияв функцій викладача і здобувачів освіти відповідно до розпорядку (фронтальне опитування, групове або індивідуальне виконання завдання та ін.); діяльність викладача та здобувачів освіти здійснюється в певних часових формах (урок може тривати 45 чи 30 хв); склад здобувачів може бути постійним (клас на уроці) або змінним (групова робота за диференціального навчання або при виконанні роботи лабораторних робіт); існує певний порядок спілкування викладача із здобувачами (на уроці безпосередньо викладач, на екскурсії – екскурсовод і т.д.).

Номер слайду 4

кількістю здобувачів Класифікація форм організації навчання здійснюється за різними критеріями: місцем проведення навчання тривалістю навчальних занять дидактичними цілями

Номер слайду 5

За кількістю здобувачів форми поділяють на : колективні, групові, парні та індивідуальні. За місцем проведення навчання розрізняють: ліцейні (уроки, робота в майстернях, лабораторіях) і позаурочні форми (домашня робота, екскурсії). За тривалістю навчання розрізняють: класичний урок (45 хв.), урок-пара (90 хв.). За дидактичними цілями форми класифікують на: форми теоретичного навчання (лекція, факультатив, гурток, конференція), комбінованого навчання (урок, семінар, домашня робота, консультація), практичного навчання (практикуми, праця в майстернях). Всі організаційні форми навчання тісно між собою взаємопов’язані: одні вирішують завдання успішного засвоєння знань (урок, екскурсія), інші – забезпечують творче застосування цих знань на практиці (практикуми, виробнича практика).

Номер слайду 6

Індивідуальна форма навчання Суть індивідуального навчання полягає в тому, що здобувач виконує завдання індивідуально, але за допомогою викладача (вивчення підручника). Переваги: Забезпечує можливість для індивідуалізації змісту і темпу навчання; Дозволяє враховувати особливості розвитку дитини; Здійснення систематичного контролю за ходом і результатами навчання. Недоліки: Невигідна з економічного погляду (дуже затратна); Обмежує можливості здобувача взаємодіяти з ровесниками.

Номер слайду 7

Індивідуально-групова форма ХVI ст. Переваги: Викладач працює з групою різновікових дітей; Викладач проводить навчальну роботу з кожним здобувачем окремо, у цей час інші здобувачі освіти самостійно працюють над власними завданнями, що дозволяє здобувачам приходити до закладу в будь-яку пору року. Недоліки: Здобувачі освіти одержують лише найпростіші навички читання, письма і рахунку; Переважна більшість дітей залишаються неохопленими навчанням.

Номер слайду 8

Переваги: Простота керівництва; Чітка організаційна структура; Систематичний характер навчання; Можливість взаємодії здобувачів між собою та викладачем. Недоліки: Орієнтація на “ середнього здобувача ”; Часта зміна в розкладі навчальних предметів; Низький ступінь самостійності; Переважають вербальні методи навчання; Суб'єктивність оцінки результатів навчання. Групова форма навчання

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Класифікація уроків уроки оволодіння новими знаннями; уроки формування і вдосконалення вмінь і навичок; уроки узагальнення і систематизації знань; уроки комплексного застосування знань, умінь і навичок; уроки перевірки і корекції знань, умінь і навичок; комбіновані уроки. 1. Організаційна частина. 2. Мотивація навчальної діяльності. 3. Перевірка знань учнів. 4. Стимулювання навчальної діяльності. 5. Актуалізація опорних знань. 6. Пояснення нового матеріалу. 7. Діагностика засвоєння учнями знань. 8. Закріплення нового матеріалу. 9. Підсумки уроку. 10. Повідомлення домашнього завдання.

Номер слайду 12

Інноваційні форми навчання

Номер слайду 13

Урок – лекція Це урок, на якому повідомляється значна частина теоретичного матеріалу теми. Лекція може бути: інформаційною, пояснювальною, лекцією – бесідою та ін. Лекційна форма проведення уроку доцільна при: вивченні нового матеріалу, який мало пов’язаний з попереднім; розгляді матеріалу, який є складним для самостійного вивчення; поданні інформації великими блоками; виконанні певного виду завдань з однієї або декількох тем або розділів; використанні вивченого матеріалу для розв’язування практичних задач;

Номер слайду 14

Урок – семінар Семінари передбачають самостійне вивчення здобувачами програмного матеріалу та обговорення на уроці результатів їх пізнавальної діяльності. На семінарах здобувачі навчаються самостійно робити доповідь, дискутувати, відстоювати свої власні думки. Семінари сприяють розвитку пізнавальних вмінь учнів, підвищенню рівня культури спілкування. Розпізнають: уроки – семінари розв’язання задач; семінари – бесіди; семінари – доповіді; творчі письмові роботи; семінари – диспути; семінари – конференції та ін. Уроки у формі семінару організують при: вивченні нового матеріалу, якщо він доступний до самостійної доробки здобувачами; після проведення лекцій; після узагальнення та систематизації знань учнів по темі; при проведенні уроків, присвячених різним методам розв’язування задач

Номер слайду 15

Урок – залік Основною його метою є діагностика рівня засвоєння знань та вмінь кожним здобувачем на певному етапі навчання. Позитивна оцінка за залік виставляється здобувачу освіти, якщо він впорався з усіма завданнями, які відповідають рівню обов’язкової підготовки з певного предмету. Якщо хоча б одне завдання не виконане, то позитивна оцінка не виставляється. В такому випадку залік здобувачу треба перездати. Бувають різні види заліку: тематичний залік, диференційований залік; залік – екстерн; тощо.

Номер слайду 16

Урок – практикум Уроки – практикуми пов’язані з вивченим теоретичним матеріалом та напрямлені на практичне застосування цього матеріалу. Основною формою їх проведення являються практичні та лабораторні роботи, на яких здобувачі самостійно тренуються у застосуванні засвоєних теоретичних знань та вмінь. Розрізняють уроки – практикуми: ілюстративні, тренувальні, дослідницькі, творчі та узагальнюючі. При цьому кожна група з 2-3 осіб виконує свою, відмінну від інших практичну або лабораторну роботу. Засобом управління навчальною діяльністю здобувачів при проведенні практикуму являється інструкція, яка послідовно описує дії здобувача освіти.

Номер слайду 17

Урок – консультація На уроках даного виду проводиться цілеспрямована робота з ліквідації прогалин у знаннях здобувачів, узагальнення та систематизації знань учнів та робота з розвитку їхніх вмінь та навичок. В залежності від змісту та призначення виділяють наступні типи: тематичні консультації та цільові консультації.

Номер слайду 18

Інтегрований урок Інтеграція дає можливість посилити міжпредметні зв’язки, знизити перевантаження здобувачів, розширити сфери отримання здобувачами інформації, посилити мотивацію навчання. Інтегрованим називають урок, який проводиться з метою розкриття загальних закономірностей, законів, ідей, теорій, відображених у різних науках і відповідних їм навчальних предметах.

Номер слайду 19

Урок – змагання Основу уроку – змагання складає боротьба команд при наданні відповідей на запитання та при розв’язанні задач, запропонованих викладачем. Форми проведення таких уроків: бій, естафета; турнір; КВК; брейн-ринг та ін. Для участі у змаганнях група поділяється на 2-3 команди. Кожній команді даються однакові завдання із розрахунку кількості учасників. Вибираються капітани команд. Вони керують діями учасників команд.

Номер слайду 20

Урок-дидактична гра Дидактична гра має стійку структуру, яка включає такі основні компоненти: ігровий задум; правила; ігрові дії; пізнавальний зміст або дидактичні задачі; обладнання ; результати гри. Ігровий задум виражається у назві гри. Він закладений у дидактичній задачі, яку треба розв’язати на уроці. Правила гри складають умови для формування вмінь здобувачів керувати своєю поведінкою. Правила ігрових дій сприяють пізнавальній активності здобувачів, дають їм можливість виявити свої здібності, застосувати свої знання та вміння до досягнення мети ігри. Дидактичні ігри стають ефективним засобом активізації навчальної діяльності здобувачів при їх систематичному використанні.

Номер слайду 21

Урок – ділова гра В ділових іграх на основі ігрового замислу модернізуються житлові ситуації та відношення , в рамках яких обирається оптимальний варіант розв’язання розглянутої проблеми та імітується його реалізація на практиці. Ділові ігри поділяють на : виробничі; організаційно – діяльнісні; проблемні; навчальні та комплексні.

Номер слайду 22

Урок - рольова гра Специфіка рольової гри у відмінності від ділової гри характеризується більш обмеженим набором структурних компонентів, основу яких складають цілеспрямовані дії здобувачів у створеній життєвій ситуації, у відповідності до сюжету гри та обраними ролями. Форми проведення ігор можуть бути різними: дискусія; подорож; прес-конференція; урок – суд та ін.

ppt
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
1 березня 2023
Переглядів
637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку