ЯПОНІЯ: ЕГП, ПРИРОДНО-РЕСУРСНИЙ ПОТЕНЦІАЛ,НАСЕЛЕННЯ.

Про матеріал
Розвивальна та виховна мета: вдосконалювати вміння працювати з візуальними та статистичними джерелами знань, порівнювати, аналізувати, робитивисновки; розвивати пізнавальну активність, інтерес до вивчення теми, самостійність.
Перегляд файлу

10 клас

 

Урок №24

 

Дата:

 

ЯПОНІЯ:

ЕГП, ПРИРОДНО-РЕСУРСНИЙ ПОТЕНЦІАЛ,НАСЕЛЕННЯ.

 

Очікувані результати НПД: учні називають основні чинники, що визначають місце країни в міжнародному поділі праці; знаходять та аналізують необхідну інформацію для характеристики країни.

Розвивальна та виховна мета: вдосконалювати вміння працювати з візуальними та статистичними джерелами знань, порівнювати, аналізувати, робитивисновки; розвивати пізнавальну активність, інтерес до вивчення теми, самостійність.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручники, атласи, політична карта Азії, фізична карта Азії, дидактичні картки, ресурси Інтернету.

Опорні та базовіпоняття: ЕГП, природні умови, природні ресурси, густота населення, урбанізація, система розселення, «господарчий патріотизм».

 

Хід уроку

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

 

Поточний контроль знань. Зразокдидактичноїкартки

 

Завдання.Виберітьправильні

відповіді назапитання.

Питання

1. СубрегіонАзії, щоспеціалізується на видобутку напереробцінафти.

2. Країна, щопосідаєпершість за загальнимобсягомвиробництва ВВП в світі.

3. Країна — «азіатський тигр».

4. Країна — крупнийекспортернафти.

5. СубрегіонАзії, у якомурозташовананайбільшакількістькраїнновоїіндустріалізації.

6. КраїнаАзії — член «ВеликоїСімки».

7. Промисловий район на східномуузбережжіЯпонії.

8. СубрегіонАзії, у якомурозташованікраїни — світовілідериавтомобілебудування.

9. Вугільно-металургійний район в ПівденнійАзії.

10. Країнаперехідноїекономіки.

І варіант

Відповіді

ІІ варіант

1

СаудівськаАравія

10

2

Південно-СхіднаАзія

9

3

Японія

8

4

Індійський Рур

7

5

ЗахіднаАзія

6

6

Південна Корея

5

7

Казахстан

4

8

СхіднаАзія

3

9

Китай

2

10

Тихоокеанський

1

 

ІII. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Перша країнаАзії, яка стане об’єктомвашогодослідження, цеЯпонія. Її часто називаютькраїною XXI століття. За кількадесятилітьЯпоніяперетворилася на економічногогіганта, щозумівзавоювати і втримуватипершість у багатьохсвітовихекономічних рейтингах. Але Японія — це не тільки «економічне диво»,цекраїнанайдавнішоївисокорозвиненоїцивілізації, традиціїякої часто абсолютно незрозумілієвропейцеві. АнглійкаЕлізаСкідмор у книзі «Днірикші в Японії»написала: «Японія — загадка нашогостоліття, японці — ценайнезбагненніший,найпарадоксальніший з народів. Разом з їхзовнішнімоточенням вони такітеатральні і артистичні, що часом здаютьсянацієюпозерів; увесь їхнійсвіт — нібисцена, на якій вони грають». Відкритизавісузагадкового «японського дива», познайомитися з незвичними для нас традиціямивиматимемозмогу на сьогоднішньомууроці.

Повідомлення теми, цілей і завдань уроку

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 

1. «Візитнакартка»

Завдання. Користуючись картами атласу, складіть «візитнукартку» Японії.

Офіційнаназва — Японська держава. Площа — 378 тис.км2. Населення —126,2 млносіб (2018 р.). Столиця — Токіо. Економічновисокорозвинена держава,країна «ВеликоїСімки». Парламентськамонархія, унітарна держава (47 префектур).

 

2. ЕГП

Головні ознаки: острівна держава поблизу східного узбережжя Азії, 4000 островів (чотири великі — Хонсю, Хоккайдо, Кюсю і Сікоку); відділена Японським морем від Росії, Північної і Південної Кореї, Східнокитайським морем — від Китаю,зі сходу й південного сходу омиває Тихий океан; берегова лінія дуже порізана.

 

3. Природно-ресурснийпотенціал

Переважають гори, рівнини (20 %), переважнопоблизуберегів. Сучаснийвулканізм, землетруси, цунамі. Кліматмусонний, на півночі (Хоккайдо, північ Хонсю)помірний, на іншийтериторії — субтропічний, багатоопадів (1000 до 2500 мм нарік). Річкичисленні, короткі, бурхливі й порожисті, мають великий гідропотенціал. Лісистість 68, 5 % (близько 1/3 — штучнінасадження). Ґрунтипідзолисті,бурілісові, жовтоземи, червоноземи — родючістьнизька. Рілля 13 % площі. Біологічніресурси океану. Багатірекреаційніресурси (20 об’єктівСпадщини ЮНЕСКО).

 

4.Населення

Завдання. За статистичними й графічнимиматеріаламипідручника та ресурсівІнтернетувиявітьособливостідемографічнихпроцесів вЯпонії.

Природнийприріствід’ємний — 2,1 ‰, старіннянаселення (28 % старші за65 р.). Середня густота населенняпонад 330 осіб/км2 (в сімразівбільшесередньосвітової!), на Тихоокеанськомуузбережжіпонад 1000 осіб/км2. Японці — 98,5 %,корейці — 0,5 %, китайці — 0,4 %. Синтоїзм — 79,2 %, буддизм — 66,8 % (багатояпонцівсповідуютьсинтоїзм та буддизм одночасно), християни — 1,5 %.Урбанізація 93,5 %. Найбільші міста: Токіо (38 млн), Осака-Кобе (20,2 млн),Нагоя (9,4 млн), Китакюсю-Фукуока (5,5 млн), Сидзуока-Хамамацу (3,4 млн), Саппоро (2,6 млн). Робоча сила — 67,8 млн, структура зайнятості: сільськегосподарство — 2,9 %, промисловість — 26,2 %, сфера послуг — 70,9 %.

Високаякістьтрудовихресурсів. Один з головнихкритеріївнеухильногоекономічногозростанняЯпонії «людський фактор» — особливіриси, щовластивіяпонському народу: разючапрацьовитість, сумлінність, високийрівеньосвіченості і професійноїкваліфікації. Японціввідрізняє сильна прив’язаність до своєїсім’ї,навчального закладу, місцяроботи, батьківщини. «Господарський» патріотизм:японціпрацюютьнабагатобільше, ніжжителіЄвропиабо Америки; 30 % японцівпрацюютьпонад 50 годин на тиждень, а 12 % — навітьбільше, ніж 60 годин;в Японіїнайкоротшівідпустки в світі — два тижні.

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Завдання. Складітьпорівняльну характеристику економіко-географічногоположенняЯпонії та ВеликоїБританії. Визначтеспільні та відмінніознаки.

Запитання. 1. Назвітьголовніознакиприродних умовЯпонії. Чим обумовленийобмежений склад мінеральнихресурсівкраїни? 2. Охарактеризуйте сучаснудемографічнуситуацію вЯпонії. 3. Чим пояснюєтьсянерівномірнийрозподілнаселеннятериторієюкраїни? 4. НазвітьнайбільшіміськіагломераціїЯпонії.

 

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

 

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Підручник, опрацювати § 21.

2. Позначити на контурнійкартінайбільшімістаЯпонії.

1

docx
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
1792
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку