Презентація на тему "Ярослав Стельмах. Повість “Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера”. Характеристика Митька та Сергія. Опрацювання змісту твору."
Ярослав Стельмах. Повість “Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера”. Характеристика Митька та Сергія. Опрацювання змісту твору.
Номер слайду 2
Мета: розкрити значимість образів Сергія і Митька у творі, їх роль у розкритті ідейного змісту повісті; з’ясувати кульмінаційний момент твору; розвивати творчу уяву школярів, логічне мислення, пам’ять, увагу, спостережливість; вміння грамотно і послідовно висловлювати власні думки, судження; формувати кругозір; виховувати почуття любові до краси рідного краю, книги — мудрості життя, повагу до творчості Я. Стельмаха; позитивні риси характеру на прикладі головних героїв твору.
Номер слайду 3
Друзі пізнаються в біді. Народне прислів’я. Вилучити із життя дружбу — значить позбавити себе сонячного світла. Цицерон
Номер слайду 4
Характеристика образів Сергія і Митька. План характеристики образів.1) Дмитро Омельчук і Сергій Стеценко — звичайні школярі-шестикласники.2) Риси характеру хлопців:а) чемність і доброта;б) мужність і винахідливість;в) повага до батьків і людей похилого віку;г) наполегливість і довіра;д) на зло відповідають добром.3) Здібності героїв:а) любов до книги;б) прагнення пізнати багато цікавого;в) надання допомоги тому, хто її потребує;г) вміння орієнтуватися у природному довкіллі;д) мрія про славу.4) Дослідження хлопців не були марними.5) Значення образів Сергія і Митька для сучасного школяра
Номер слайду 5
Робота над IX розділом твору Я. Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» («Таємниця лісового озера»)Тема: здійснення мрії Сергія і Митька — спостереження хлопців за Митькозавром закінчилося успішно, його було виявлено.Ідея: уславлення дружби, взаєморозуміння, наполегливості у прагненні подолати будь-які труднощі (Сергій і Митько); засудження хвалькуватості, хитрості, улесливості (Василь Трош). Основна думка: а) те, що було таємним, стає відомим; б) намагання Василем ошукати, налякати Сергія і Митька сприяло тому, що друзі захопилися зоологією і виявили брехуна.
Номер слайду 6
Сюжет: Сергій і Митько вже тривалий час не спостерігали ознак наявності чудовиська в озері. У дядька Гната тромбон то зник, то знову знайшовся. Бабуся була задоволена гостюванням у неї хлопців. Сергій і Митько мріють на березі озера, як про їх дослідження розповідатимуть по радіо, може, дадуть медаль «За відвагу»; відчули неясний рух коло самої води. Натиснувши кнопку ліхтарика, хлопці побачили, як водою плило щось «дуже історичне». Спочатку вони хотіли з переляку втекти, але потім почали кидати в озеро каміння прямо в голову чудовиська. Почувши голос Василя про порятунок, Митько плигнув у воду і допоміг хлопцю, який перебував у «маскарадному костюмі чудовиська». Пізніше з’ясувалося, що Василь імітував життєдіяльність потвори в озері для того, щоб налякати Сергія і Митька, посміятися над ними. Хлопці вирішили йому помститися, але змінили кару на подяку, бо Василь допоміг їм чудово провести канікули.
Номер слайду 7
Композиція. Експозиція: події, що відбулися у дядька Гната з тромбоном; хлопці так і не виявили того, хто живе в озері. Зав’язка: Сергій з Митьком почули неясний рух коло самої води, а потім побачили щось «надзвичайне, неймовірне і дуже доісторичне»; рятування Василя. Кульмінація: велике викриття — Василь імітував життя чудовиська в озері. Розв’язка: подяка Сергія і Митька Василеві за те, що він влаштував їм чудові канікули і прищепив інтерес до зоології.
Номер слайду 8
Робота на картках. Картка № 11. Доведіть, що Сергій і Митько були дуже вдячні Василю Трошу, який влаштував для них чудові канікули. Відповідаючи, посилайтеся на зміст твору.2. Чому, на ваш погляд, бабуся була задоволена тим, як хлопці гостювали в неї? Що про це свідчить? Власну думку обґрунтуйте.3. Тромбон, який зник у дядька Гната, знайшовся через:а) тиждень; б) п’ять днів; в) два дні.
Номер слайду 9
Картка № 21. Чим пояснити те, що Сергій і Митько змінили власне ставлення до зоології та вчительки цього предмета? Особисті міркування вмотивуйте.2. Дослідіть, яким чином Василю Трошу вдалося впевнити хлопців, що в озері живе невідомий звір? Для чого це він зробив?3. Куди хотіли хлопці послати фотографію чудовиська, якщо б вони побачили або спіймали його?а) До редакції районної газети; б) гуртка юних зоотехніків;в) Академії наук.
Номер слайду 10
Картка № 31. Що відчув Василь Трош, коли хлопці витягли його з води. Чому Сергій з Митьком не помстилися йому за те, що він дурив і насміхався над ними? Власні міркування доведіть, посилаючись на зміст твору.2. Вмотивуйте, чи хотіли б ви відпочивати влітку так, як Сергій з Митьком? Щоб ви ще порадили хлопцям стосовно їх дозвілля на канікулах? Свої пропозиції обґрунтуйте.3. Яким сприйняв Сергій те, що пливло озером?а) Величезним; б) неймовірним; в) страшним.
Номер слайду 11
Підсумок уроку. Повість Я. Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» розповідає про веселі, незвичайні, таємничі пригоди Сергія та Митька. Історія розпочинається з того, що учні шостого класу одержали від учительки ботаніки завдання на літо — зібрати колекцію комах, а замість цього почали полювати на страшного Митькозавра. Наприкінці твору той виявився простим хлопцем Василем, який вирішив розіграти двох друзів. За веселим пригодницьким характером оповіді і бажання оспівати справжню дружбу ця повість нагадує трилогію В. Нестайка «Тореадори з Васюківки».
Номер слайду 12
Якщо ви любите читати твори,в яких герої – ваші сучасники, допитливі хлопчики й дівчатка…Читайте повісті, п'єси, оповідання. Ярослава Стельмаха