Романтизм в живописі(Музичний супровід Бетховена «Місячна соната», )
Номер слайду 2
Теодор Жеріко "Пліт Медузи” Картина стала символом романтизму. Вона розповідає про реальну подію – трагічну загибель фрегата "Медуза” біля берегів Африки. Пасажирів, які врятувалися, віднесло у відкрите море, Жеріко зображує той момент, коли після 12 днів відчаю потерпілі побачили на горизонті вітрило корабля. На передньому плані – драматична сцена прощання з загиблими. Друга група – знесилені, але люди, які над усе хочуть жити, намагаються піднятися і побачити вітрила. Вершина всієї композиції – темношкірого сигнальника, на фоні грозового неба він подає знак людям з вітрильника, який біліє на горизонті. Цей образ – ідейний висновок картини: через смерть, випробування людина пронесла надію на спасіння і перемогла стихію.
Номер слайду 3
Ежен Делакруа «Свобода на барикадах»В дні революції 1830 р. увесь Париж протягом трьох днів був перегороджений барикадами. Влада королівської династії Бурбонів була повалена. Ці події дали натхнення Делакруа на створення картини "Свобода, яка веде народ” ("Свобода на барикадах”). Цей твір став всесвітньовідомим. В центрі картини – алегорична фігура Свободи: жінка з прапором і рушницею у руках веде за собою повстанців. Вся вона нагадує античних богинь. Фрігійська шапочка на голові – давній символ звільнення від рабства, - прапор і рушниця в руках говорять про те, що богиня "оселилася” на барикадах.
Номер слайду 4
Ежен Делакруа «Христос на Галілейському морі
Номер слайду 5
Каспар Давид Фрідріх « Крейдяні скелі на острові Рюген»В обрамленні із зелено-жовтої прбережної рослинності та химерних контурів крейдяних скель пере нами повстає безмежний морський пейзаж. Троє мандрівників завмерли перед величчю краєвиду, що відкрився їм. Маленькі фігурки людей на тлі височенних скель підкреслюють велич природи і нікчемність людини перед незбагненним світом Божих чудкс, але водночас її зв'язок із цим світом.