З досвіду роботи класного керівника " Виховна робота з класним колективом. Характеристика класу"

Про матеріал
Педагогічний процес спрямований на всебічний розвиток школярів. Тому основна роль класного керівника полягає в організації, стимулюванні та координації всіх виховних впливів у прикріпленому класі. У рамках своєї діяльності він здійснює комплексний підхід до виховної роботи з учнями.
Перегляд файлу

ВИХОВНА РОБОТА З КЛАСНИМ КОЛЕКТИВОМ.  ХАРАКТЕРИСТИКА КЛАСУ

У класі навчаються 19 учнів. За  цей період склад колективу майже не змінювався.

     Матеріальне становище у більшості дітей у сім'ях середнього рівня. Біль-шість дітей виховується в сім'ях, де панує взаєморозуміння та злагода. У спілкуванні з учителями учні проявляють вихованість і тактовність. В цілому діти чуйні один до одного та  за складних обставин, кожен знаходять підтримку в однокласників. За підсумками 1 семестру навчального року успішність складає 67 %. У класі є так званий «резерв» — це учні, що мають декілька оцінок середнього рівня знань, але працюють над їх виправленням. Неофіційних лідерів у класі немає. Клас із високим рівнем вихованості, «важких» та «недисциплінованих» учнів лише немає. Яскраві індивідуальні особистості позитивно впливають на розвиток класу як колективу.

     Основною метою виховної діяльності є створення оптимального соціально-культурного мікроклімату в колективі, який  сприяє творчому саморозкриттю, саморозвитку, дозволяє учням легко адаптуватись у соціумі, спонукає їх до діяльності, яка б дозволяла їм вступати в реальні відносини з оточуючим світом.

     Виховна робота з класом проводиться за такими напрямами:

• духовно-моральне і правове виховання.

• пізнавальна діяльність та естетичне виховання.

• навчальна і трудова діяльність.

• фізичне виховання і здоровий спосіб життя.

• робота з батьками.

     Протягом  7 років я проводжу виховну роботу, яка поєднала в собі традиційні форми та методи роботи класного керівника та нетрадиційну, але таку важливу галузь — своєчасну психологічну допомогу вихованцям та їх родинам. Для цього використовую тестування, тренінги та індивідуальні консультації. Як класний керівник багато часу приділяю морально-етичному вихованню учнівського колективу, формуванню обов'язку, відповідальності, культурної  поведінки. Для цього проводжу ряд бесід, годин спілкування на дану тематику.

     Учні  мого класу брали  активну участь у загальношкільних і районних заходах, де займають призові місця, що підтверджено грамотами та дипломами.

     Підвищення ролі патріотичного виховання, прилучення до основних духовних цінностей своєї Вітчизни, знайшли відображення у патріотичних заходах: «Велика Вітчизняна Війна. Яка вона? »,« Герої Вітчизни »,« Моя мала Батьківщина ».

     Хотілося б відзначити, що будучи посередником між зростаючою особистістю і навколишнім світом у формуванні духовно-моральних цінностей  усі  колективно - творчі справи (КТС) дуже згуртовують учнівській колектив.

     Правоосвітня робота, метою якої визнаю розуміння і потребу дотримування законів України, дає позитивний результат. Впроваджую ефективні технології превентивного виховання, які виконують розвивальну функцію і формують громадську активність учнів. Для реалізації всіх цілей та завдань добираю такі виховні технології, як години спілкування «Як змінити характер людини», «Як згуртувати наш учнівський колектив», «Як стати досконалішим», рольові ігри «Запрошення в гості», «Як поводити себе в транспорті», усні журнали «Від саморозвитку до самовиховання», різні виховні години приурочені до подій сучасності та календарних дат, зокрема: «Символи моєї Батьківщини», «Екологічна безпека серед нас». Значну увагу приділяю формуванню у своїх вихованців комплексу особистісних якостей і рис характеру, які є спонукальною силою їх повсякденних дій та вчинків: це чесність, порядність, принциповість, дисциплінованість та працьовитість.

     Провожу психологічну роботу «Життя без конфліктів». При сприянні шкільного психолога надаю практичну допомогу у вирішення складних проблем учнів.

     У процесі роботи  бачу, як дорослішають мої вихованці, якими розумними вони стають, як вдало проходить процес їх соціалізації. Вони незалежні, доброзичливі в спілкуванні, емоційно-відкриті та чутливі до моральних проблем.

      Не обминаю такий вид діяльності, як корекція поведінки «проблемних» дітей. Дуже ефективним є заохочення таких дітей до класних справ, взаємодопомога однокласників, завантаження вільного часу гуртковою роботою, роботою на користь школи і також необхідна умова — стимулювання самовдосконалення дітей за допомогою різних тренінгів, наприклад, «Твоя самодисципліна, воля, саморозвиток».

     У становленні та розвитку учнів спираюсь на допомогу батьків. Важливим питанням є стан у сім'ї. Адже робота з батьками — один із основних та найскладніших напрямків роботи класного керівника. Батьківський комітет працює разом із класним керівником, бере участь в організації класних та позакласних заходів, також співпрацює зі шкільним комітетом та адміністрацією школи. Найбільш ефективною є допомога батьківського комітету в поповненні матеріально-технічної бази класу та школи в цілому.

     У роботі з батьками використовую колективні бесіди, зустрічі за «круглим» столом. У години батьківського всеобучу знайомлю батьків із новинками педагогічної літератури для батьків з проблем родинної та батьківської педагогіки, моделюю педагогічні ситуації під час батьківських зборів, які допомагають батькам розв'язувати родинні конфлікти, що виникають під час спілкування дітей з батьками.

     У практику моєї роботи покладена ідея  про єдність шкільного та родинного впливу на особистість дитини. В результаті виконання загально-виховної, індивідуальної та профорієнтаційної роботи більшість учнів підвищила рівень сформованості моральних, громадянських, гуманістичних, естетичних та інших якостей особистості. Також переважна  більшість учнів обрала шлях майбутнього навчання та праці.

    Робота класного керівника непроста: всі педагоги знають, що класний керівник відповідальність "за все" й в ідеалі повинен вміти виконувати безліч справ одночасно. Тому постійно підвищую свій професійний рівень, відвідуючи курси, приділяючи велику увагу самоосвіті.

 

 

 

МОНІТОРИНГ    ВИХОВНОЇ   РОБОТИ

           Задоволенність шкільним життям

           Так                                    

            Більше «так» ніж «ні»                                                              

            Ні

           Клас товариський, згуртований  

 Наш клас дружній                                            У класі іноді бувають конфлікт

 Клас конфліктний

                                              

                          Батьки                                                   Друзі

                          Вчитель           

                         Класний керівник                                    Сестра, брат

        

                                      Дуже       добрі                               Добрі             

                                      Коли як                                            Погані                               

                                      Дуже  погані                      

   Батьки 

         Психолог  

         Класний керівник 

         Друзі

         Сестра або брат

 

 Так

                       Більше так ніж ні

                       Ні

 

  Відношення до здоров`я

 

 

 Високий  рівень                                        Недостатній рівень                                     

              Низький рівень    

 

 

 Високий  рівень                                        Недостатній рівень                                     

              Низький рівень    

 

 

 

 Повна відповідність           

                                                 Неповна відповідність

                    Невідповідність         

 

 Високий  рівень                                        Недостатній рівень                                     

              Низький рівень    

 

Зайнятість учнів у    позаурочний час

      Спортивні секції  

                Музична школа    

               Танцювальні гуртки 

               Інші студії   

               Не відвідують

                     

                                     Високий   

                                     Вище середнього 

                                     Середній

                                      Нижче середнього    

                                      Низький  

 

 

docx
Додано
29 жовтня 2021
Переглядів
1435
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку