ВСЕУКРАЇНСЬКА АКЦІЯ
«ДЕНЬ ЮНОГО НАТУРАЛІСТА»
Учасники: учні та творча група вчителів школи
Усвідомлення батьківщини до кожного приходить по-своєму. Це батьківська хата, це стежка, по якій колись бігали босоніж і річка Оріль з прозорою, чистою водою. Це лісова галявина, устелена квітами… Лише з часом починаєш розуміти нерозривну єдність із рідною землею. Адже на цій землі зросли наші діди і батьки, по ній вчилися ходити ми та зроблять перші кроки наші нащадки. Споконвіку боронили землю наші предки, берегли її як найцінніший скарб.
Сьогодні перед людством гостро постали екологічні проблеми. І причиною цьому є людина. Так, людина, яка необдумано експлуатує природу, а іноді просто не задумується над наслідками своїх вчинків.
Безвідповідальність призвела до Чорнобильської катастрофи, наслідки якої на собі до цього часу відчувають окремі регіони України. Осушення боліт, розорення незайманих лук, зникнення великих річок з карти України. А рослинний та тваринний світ? На грані зникнення безліч видів рослин та тварин. І таких фактів, нажаль, можна навести безліч…
Невже потрібно знищити, щоб потім відроджувати? Невже люди вчаться на помилках? Потрібно нарешті зрозуміти, що людина - це частинка великої матері-природи. Любити і берегти рідну землю, дбати про її благополуччя, зростати екологічно свідомимпоколінням - ось те, чому нас прагнуть навчити в школі.
Основними завданнями акції «День юного натураліста» є: популяризація кращого досвіду природоохоронної роботи з учнівською молоддю, підвищення ефективності навчально-дослідної роботи учнів, задоволення потреб у професійному самовизначенні та творчій самореалізації, підготовка учнівської молоді до професійної діяльності, а також виявлення та підтримка учнівських ініціатив, направлених на розвиток шкільної демократії і самоврядування.
Упродовж навчального року в нашій школі в рамках акції «День юного натураліста» проведено ряд заходів. Це впорядкуванню території школи та наведення порядку в населених пунктах с.Зіньківщина та с.Нове Пекельне із залученням батьків та представників органів місцевого самоврядування, участь в конкурсах екологічного спрямування, участь учнів в науково-дослідницькій роботі, проведення дня екологічних знань та просвітницька робота серед населення.
Наведемо лад у власному домі!
Під таким гаслом проходять в школі акції по впорядкуванню території шкільного подвір'я, спортивного майданчика та прилеглої до школи території.
Не відстають від учнів-старшокласників і молодші школярі.
Влітку минулого року учні школи з задоволенням не лише впорядкували територію шкільного спортивного майданчика, а й оновили (пофарбували) спортивний інвентар. А допомогли в цьому депутати Новомажарівського старостинського округу, які допомагали учням та придбали фарбу.
Навели лад і на території бувшого дитячого садочку в сусідньому селі. Він хоча й не працює, але дитячий майданчик є. Тому територія була очищена від бур'янів, а дитячий майданчик оновили - пофарбували.
А ще й стіл з лавами встановили. Допомогли батьки.Буде малечі де відпочивати!
Велику увагу приділяє педагогічний колектив школи просвітницькій природоохоронній роботі
З задоволенням учні школи беруть участь в науково-дослідницькій роботі.
Це участь в екологічних проектах, конкурсах «Валеологічна культура - вибірXXI століття», «Молодь за здоровий спосіб життя», «Юний дослідник».
Метою таких заходів є залучення учнівської молоді до дослідницької роботи, формування валеологічної культури молоді, вивчення впливу факторів, пов’язаних з виробництвом, на здоров’я людини, формування здорового способу життя.
Як приклад, робота «Кока-Кола: модний напій, чи шкідливий продукт?». При виконанні роботи учнями було з'ясовано хімічний склад газованого напою, проведено соціологічне опитування серед учнів, працівників школи щодо знань про користь та шкоду напою, досліджені властивості, за результатами досліджень зроблені висновки про корисні та шкодливі властивості газованого напою «Coca-Cola» та вплив його на організм людини.
За результатами пропеденого дослідження виготовлені та розповсюджені буклети про шкідливий вплив Кока-Коли на організм людини (робота учениці 11 класу відзначена дипломом за ІІ місце в обласному етапі конкурсу«Валеологічна культура - вибірXXI століття»).
Не відстають від старшокласників учні молодших класів. Учениця 3 клас прийняла участь у Всеукраїнському конкурсі експериментально-дослідницьких робіт «Юний дослідник» за напрямком народознавство, природознавство. Тема, над якою працювала учениця «Рослини та тварини в українській символіці».
Упродовж навчального року проведені інші заходи екологічного прямування.
В минулому навчальному року, з метою розвитку в учнів екологічного мислення, привернення уваги до метеликів як найчисленнішої групи комах та їх ролі в підтримці біологічного балансу в природному середовищі, проведений конкурс «Метелики - живий витвір природи». Робота учня 3 класу є переможцем обласного етапу конкурсу в номінації «Танок метелика над весняною лукою».
До Дня Конституції учні школи взяли участь в онлайн-конкурсі дитячого плакату за тематикою «Стоп-кульок». Мета заходу: сприяння розвитку екологічної культури та активної життєвої позиції молодого покоління, популяризація ідеї захисту навколишнього середовища від негативного впливу пластикових пакетів.
А які цікаві у нас проходять екологічні квести! Особливо, коли такі заходи відбуваються на природі.
З 1996 року в Україні відзначається Міжнародний день екологічних знань, метою якого є популяризація екологічних знань, екологічної культури населення, виховання у дітей та дорослих екологічного мислення. Учні школи вперіод карантину не лише навчалися, а із задоволенням взяли участь в онлайн конкурсі на краще фото з зображенням рослин та своїх домашніх улюбленців. Результат - відеоролики, які можна переглянути за посиланням https://zinkivshinaznz.klasna.com/uk/news-330-5171/
Перебуваючи на дистанційному навчанні, нас запросили втілити в життя одну з корисних ідей, присвячених Всесвітньому дню Землі:
1. Посадити рослини
2. Створити колаж До Всесвітнього дня Землі
3. Взяти участь в проекті «Обіцянки Землі» (обіцянку робити певні речі, задля збереження довкілля, наприклад, я буду вимикати світло, коли виходжу з кімнати, я буду закривати воду, коли чищу зуби…).
4. Взяти участь у виставці upcycling (виготовлення речей з використаних матеріалів).
Учні школи надіслали фотографії – в результаті вийшов фотоколаж.
Щороку в перший день літа відзначається Міжнародний день захисту дітей – свято радості, одвічної надії та дитинства. А дитинство – це чудова пора сподівань та здійснення мрій. Учні нашої школи взяли участь в онлайн-виставці дитячих фотографій за темою «Моя Батьківщина – Харківщина» за підсумками походів, екскурсій, експедицій по рідному краю, а також малюнків та поробок за темою «Ми діти твої, Україно!», відеоролики можна переглянути за посиланням:
https://zinkivshinaznz.klasna.com/uk/news-354-5171/
Учні молодших класів є активними учасниками будь-яких заходів.
З метою ознайомлення з видовим різноманіттям птахів своєї місцевості, необхідністю збереження видів зимуючих птахів, виховуванням гуманного ставлення до птахів була проведена акція «Допоможи пернатим друзям».
Учні 1-4-х класів разом зі своїми батьками відповідально та творчо підійшли до цієї справи. Найпоширенішим матеріалом для виготовлення годівничок слугували пластикові пляшки, фанера, дерево, паперові коробки. Як тільки облаштували годівничку на дереві, - то відразу ж насипали туди пшоно, пшеницю.
Кімнатні рослини не лише прикрашають клас, вони мають чимало корисних властивостей: очищають повітря, насичують його киснем.
Пересаджувати кімнатні рослини дуже люблять молодші учні. Вони це роблять залюбки!
І шкільні перерви ми проводимо цікаво. Ігри на свіжому повітрі – весело та корисно.
Можна навіть казку інсценізувати…
А ще ми ходимо на екскурсії в природу, вивчаємо різноманітність рослинного та тваринного світу своєї місцевості.
Адже ми любимо свій рідний край та хочемо, щоб він був найкращим.
МИ ВСЕ
ЗАДЛЯ ЦЬОГО
ЗРОБИМО!