З досвіду проведення тематичного оцінювання з біології в 11 класі. Підготовка та проведення тематичного оцінювання – трудомісткий процес і потребує значних затрат часу , починаючи з підготовки до заліку й закінчуючи перевіркою його результативності. На допомогу вчителю будуть картки для тематичного оцінювання.
З досвіду проведення тематичного оцінювання з біології в 11 класі
Підготовка та проведення тематичного оцінювання – трудомісткий процес і потребує значних затрат часу , починаючи з підготовки до заліку й закінчуючи перевіркою його результативності.
Форма проведення може бути різна: письмова форма ( контрольна робота, тестовий контроль, самостійна робота), практична робота чи усний залік. Згідно нормативних документів МОН України щодо критеріїв оцінювання навчальних досягнень завдання мають бути 4-рівневими. Їх доцільно готувати в кількох варіантах і оформлювати у вигляді карток або застосовувати дидактичний матеріал на друкованій основі.
До складу завдань включають завдання різного рівня складності :репродуктивні, продуктивні і творчі. Багатоваріантність дає можливість проводити індивідуальні заліки , щоб уникнути спілкування учнів , які які отримають однакові варіанти. Наведемо приклади деяких карток тематичного тестового завдання з теми «Спадковість і мінливість організмів» для 11 класу.
Картка
«Спадковість і мінливість організмів»
І рівень(по 0,5 б.)
1.Наука про закономірності спадковості та мінливості організмів:
а)генетика; б)фармакогенетика; в)геноміка; г)цитологія.
2.Ділянка структурних генів,що кодують спадкову інформацію називається:
а)спейсер; б)енхенсер; в)екзони; г) інтрони.
3.У нормі каріотип людини складається з скількох хромосом:
а)45; б)44; в)46; г)47.
4.Як називаються речовини,що знижують частоту мутацій:
а)мутагени; б)комутагени; в)антимутагени; г)хімічні мутагени.
5.Приклад генної хвороби:
а)синдром Тернера; б)синдром Патау; в)синдром Дауна; г)міопія.
6.Схрещування батьківських особин,які різняться за однією парою альтернативних проявів ознак:
а)моногібридне; б)дигібридне; в)полігібридне; г)реципрокне.
ІІ рівень(4 б.)
1) Генотип |
а) здатність набувати нових ознак у процесі індивідуального розвитку. |
2) Фенотип |
б) сукупність усіх генів організму,що одержані від батьків. |
3) Мінливість |
в) особливість організму,що існує в усіх проявах. |
|
г) ознаки та властивості організму,які є результатом взаємодії генотипу з умовами зовнішнього середовища. |
2. Пояснити терміни: (2 б.)
Геном- це….
Комбінаційна мінливість- це….
3.Які групі крові можуть бути у дітей, як що у матері ІІ група крові, а у батька ІІІ?(1 б.)
ІІІ Рівень (2 б.)
IV рівень(3 б.)
Розв’яжіть задачу.