ЗАТВЕРДЖЕНО:
Інструкція №
з техніки безпеки під час склеювання
1. Загальні положення
1.1. Всі учасники навчально-виховного процесу повинні дотримуватися загальних правил безпеки під час навчання в навчально-виробничій майстерні.
1.2. При виконанні практичних робіт необхідно керуватися вимогами цієї інструкції.
1.3. Практичні роботи дозволяється проводити тільки в навчально-виробничій майстерні і тільки ті, які передбачені навчальною программою.
1.4. До практичних робіт допускаються учні, які пройшли медичний огляд, не мають медичних протипоказань, та інструктаж з правил техніки безпеки.
1.5. Практичні роботи в навчально-виробничій майстерні повинні проводитися тільки в присутності вчителя, під його постійним наглядом за виконанням учнями робіт у відповідності до правил техніки безпеки.
1.6. Нещасні випадки на робочому місці трапляються внаслідок:
- Відсутності змістовного інструктажу з правил безпечного виконання робіт;
- Порушень щодо улаштування та обслуговування робочого місця;
- Порушень вимог технологічної документації (технологічного процесу) на виконання вправи;
- Відсутності, або несправності засобів індивідуального захисту;
- Неміцного закріплення деталі та інструмента;
- Несправності інструмента та технологічних пристосувань;
- Безпорядку на робочому місці;
- Не виконання вимог інструкції з правил безпечного виконання практичної роботи з правил пожежної та електробезпеки;
- Відсутність у учня знань та практичних навичок виконання заданої роботи;
- Пустощі та неуважність учнів під час уроку;
- Порушення правил прибирання робочих місць.
1.7. При виконанні практичної роботи можуть бути такі ушкодження:
- травми предметами, що відлітають;
- травмування через падіння.
ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи
2.1. Працювати потрібно обов'язково в спецодязі.
2.2. Уникайте потрапляння клею на шкіру.
2.3. Під час склеювання деталей обов'язково користуйтесь підкладною дошкою.
2.4. Не підносьте робочі клейові розчини близько до обличчя.
ІІІ. Вимоги безпеки під час виконання роботи
3.1. Підготовлені поверхні деталей очистити від пилу та бруду;
3.2. Розмістити деталі на підкладній дошці, підготувавши їх до склеювання;
3.3. Клей наносити на обидві з'єднувані деталі суцільним тонким шаром, рівномірно розподіляючи його на поверхні. Для невеликих поверхонь використовують вузенькі пензлики, а для великих площин – широкі малярні пензлі.
3.4. Деталі з нанесеним клеєм витримати на повітрі для більшого просочення клеєм, потім з'єднати їх разом. Час витримування залежить від обраного типу клею.
3.5. Надійно стиснути з'єднані деталі струбциною або в затискачах верстака, стежачи, щоб деталі не змістились одна відносно одної.
3.6. Не можна склеювати вологі деталі!
ІV. Вимоги безпеки після закінчення роботи
4.1. Після виконання склеювання добре вимийте руки з милом.
4.2. Очистіть інструменти та пристосування.
4.3. Провітріть приміщення.
V. Вимоги безпека в аварійних ситуаціях
5.1. У разі будь-якої аварійної ситуації: нестандартній ситуації під час виконання практичної роботи, пожежі, вимкнення електроенергії, порив водогону, опалення тощо, треба негайно припинити виконання практичної роботи та незаперечно виконувати всі вказівки вчителя щодо евакуації з приміщення та надання допомоги потерпілим.
5.2. Виявивши несправність в електричних пристроях, що перебувають під напругою, негайно вимкніть джерело електроживлення і повідомте про це вчителя.
5.3. У разі травмування (поранення, опіки тощо) або при недомаганнях повідомте вчителя.
5.4. У разі виникнення загорання необхідно:
- негайно залишити приміщення, при цьому не впадайте в панічний стан;
- повідомити пожежну охорону (телефон 101);
- зачинити вікна і двері, щоб вогонь не поширювався до сусідніх приміщень;
- вимкнути електромережу;
- приступити до ліквідації осередка вогню, при цьому легкозаймисті та горючі рідини і електропроводку слід гасити піском, вогнетривким покривалом, порошковим вогнегасником; знеструмлену електропроводку можна гасити водою або будь-якими наявними вогнегасниками.
5.5. При раптовому припиненні подавання на робоче місце електроенергії негайно вимкнути все електрообладнання.