За кімнатними рослинами доглядаємо – багато цікавого дізнаємось.
Конспект заняття для дітей середньої групи
Мета: дати дітям знання про догляд за кімнатними рослинами; вчити правильно доглядати за кімнатними рослинами; розвивати вміння легко та впевнено виконувати різноманітні трудові дії, використовувати інвентар для праці за призначенням; розвивати вміння доводити розпочату справу до кінця, давати оцінку своїм трудовим діям; вчити шанувати свою працю та працю інших; виховувати працьовитість, дбайливе ставлення до навколишнього середовища; виховувати акуратність при виконанні роботи.
Матеріал: картки із зображенням дій по догляду за кімнатними рослинами; картки із зображенням інвентарю для догляду за кімнатними рослинами; кімнатні рослини; піддони; поливалки з водою; миска з водою; оприскувачі; ганчірки; паличка для розпушування ґрунту; фартушки, вологі салфетки, відеоролики.
Хід заняття.
І. Організаційний момент
Ранкове коло вітання
Діти стають у коло, тримаючись за руки
Вихователь. Доброго ранку, дітки!
Діти. Я всміхаюсь сонечку: «Здрастуй, золоте!»
Я всміхаюсь квіточці: «Хай вона росте!»
Я всміхаюсь осені: «Здрастуй, чарівна!»
Я всміхаюсь друзям всім: «Зичу вам добра!»
Вихователь. Як ваші справи? Діти, який у вас сьогодні настрій?
Покажіть, буль ласка (посміхаються).
А чи можемо ми свій настрій кому-небудь подарувати? (так).
Давайте ми свій гарний настрій подаруємо гостям
(діти дарують посмішки).
Ви готові до заняття? Тоді починаймо!
Вихователь. Ну, що ж, сідайте всі зручніше
І не шуміть, сидіть тихіше.
Заняття своє починаєм,
Всіх до уваги закликаєм
Стук у двері
Вихователь. Ой! Хтось стукає! Хто б це міг бути. Іду, подивлюся
Вихователь виходить, повертається з лялькою
Вихователь. Дітки, до нас прийшла Фея Квітів. У неї до нас велике прохання - її улюблені кімнатні квіти почали гинути. Фея просить нас допомогти їй врятувати їх. Допоможемо квітам? (Так!).
Давайте пригадаємо:
- Які квіти ми називаємо кімнатними?
- Які кімнатні рослини ми знаємо?
- З яких частин складається рослина?
- А чи вміємо ми за ними доглядати?
- А що нам для цього потрібно?
відповіді дітей
На сьогоднішньому занятті ми з вами навчимося як правильно доглядати за кімнатними рослинами.
ІІ. Основна частина
Вихователь. Насамперед треба навчитися розуміти мову рослин. Вони не вміють говорити, як ми з вами. Але якщо уважно спостерігати за ними, можна зрозуміти про що вони просять або що хочуть розповісти. Давайте подивимося на квіточки і дізнаємося, про що вони нам говорять?
Діти розглядають квітку і бачать пилюку на листі
Що це на листочках? (Пилюка) Забруднилася квіточка. А що треба робити, коли ми з вами забруднилися? (вмиватися). Ось і рослина хоче вмитися теплою та прозорою водичкою. А як же нам умити рослинку?
Вихователь показує зображення
Потрібно протерти їй листочки вологою ганчірочкою, щоб вони могли дихати. Але робити це потрібно дуже акуратно, щоб не пошкодити їх.
Ой, подивіться, малята! А що трапилося із цією рослинкою?
Вихователь показує рослинку із зів’ялим листям
Вона дуже сумує. Як ви гадаєте, про що вона думає? Чому сумує?
відповіді дітей
Так, справді, їй не вистачає вологи. Отже, що потрібно зробити?
Так, її потрібно полити.
Вихователь показує зображення
Рослинка хоче напитися. А для цього нам потрібна поливалка із дрібною сіткою і вода. Дітки, а чи знаєте ви, якою водою треба поливати рослини?
відповіді дітей
Правильно, поливати рослини потрібно не гарячою і не холодною водою, а відстояною водою кімнатної температури.
А ще корені рослини повинні дихати, і щоб вони могли це зробити потрібно розпушити землю.
Вихователь показує зображення
Розпушувати ґрунт потрібно неглибоко, близько стінок горщика, щоб не пошкодити коріння. Робити це потрібно на наступний день після поливу.
Діти, ось ми і навчилися, як правильно доглядати за кімнатними рослинами. А зараз спробуємо всі допомогти рослинкам. Але перед тим виконаємо фізкультхвилинку.
Прокидаються квітки, розпускають пелюстки,
Вітерець дмухнув тихенько, пелюстки гойднув легенько.
Сутеніє і квітки закривають пелюстки.
Тихо засинають, голівками хитають.
ІІІ. Практична частина
Діти, перед тим, як почати допомагати рослинкам, давайте пригадаємо, що за чим треба робити.
Діти. Протерти листя від пилу вологою ганчіркою.
- Полити рослини.
- Розпушити землю, щоб коріння могло дихати.
Вихователь. Молодці, я бачу ви все добре запам’ятали! А тепер давайте спробуємо допомогти нашим рослинам.
Виростають на віконці, зацвітають всі на сонці,
Від водиці зеленіють, діточкам усім радіють.
Ви їх, дітки, доглядайте і водою поливайте,
Щоб могли всі воду пити, треба землю розпушити.
Любі діти, час не гайте – листя швидше протирайте
Усі діти і вихователь підходять до столу, на якому розміщені квіти,
поливалки з водою, миска з водою і ганчірочки
Діти протирають листочки, поливають квіти.
Вихователь. Які ви молодці! Як вам усе гарно вдається! А що ще ми не зробили?
Діти. Не розпушили ґрунт.
Вихователь. За правилами догляду за кімнатними рослинами розпушувати ґрунт потрібно на наступний день після поливу. Отже, це ми зробимо завтра.
ІV. Підсумок
Вихователь. Молодці діти, подивіться, якою радісною стала наша рослинка. Їй дуже сподобалося, як ви за нею доглядали. І ти, Феє, теж молодець, уважно слухала і придивлялася. І тепер ти теж вмієш правильно доглядати за кімнатними рослинами.
Дітки, Фея каже нам «спасибі» і відлітає в своє Царство Квітів. Давайте попрощаємося з нею. До побачення, Феє!
Діти. До побачення!
Вихователь. А нам, що ще потрібно зробити?
Ми гарно попрацювали і тепер треба … помити ручки.
Діти ідуть мити руки.