Задачі та вправи на всі дії з натуральними числами

Про матеріал
Розробка уроку з математики на українознавчий основі у 5 класі " Задачі та вправи на всі дії з натуральними числами" - це урок-подорож стежинками рідної країни, рідногого краю, що викликає у здобувачів освіти бажання вивчати, берегти і примножувати багатство рідного краю.
Перегляд файлу

Амеліна Любов Іванівна,

вчителька математики ІІ-Іванівського ліцею Барвінківської міської територіальної громади Ізюмського району Харківської області

Тема: Задачі та вправи на всі дії з натуральними числами

Авторський урок з математики на українознавчий основі, 5 клас

 

Назва чинної програми. Модельна навчальна програма для закладів загальної середньої освіти (автор Істер О.С.), «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 №795).

Мета (формувати компетентності):

предметні – формувати вміння застосовувати дії з натуральними числами та їх властивості до розв’язування задач і вправ; чіткість оформлення креслень і записів;

ключові – ставити запитання і розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах; розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач (усно і письмово), грамотне висловлюватися рідною мовою; доречно та коректне вживати в мовленні математичну термінологію, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; поповнювати свій словниковий запас;

загальнокультурні – прищеплювати любов до рідної держави Україна та рідного краю в історичному минулому та сьогоденні; ідентифікувати себе як громадянина / громадянку України, усвідомлювати свою належність до певної громади; гуманне ставлення до спадщини українського народу, викликати бажання вивчати, берегти і примножувати багатство рідного краю.

Очікувані результати:

знаннєва складова – здобувачі освіти закріпили вміння застосовувати дії з

натуральними числами та їх властивості до розв’язування вправ і задач, оперувати числовою інформацією, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати власну думку; прагнути до вдосконалення результатів своєї діяльності;

діяльнісна складова – використовувати математичні методи розв’язування вправ і задач у різних життєвих ситуаціях;

ціннісна складова – розуміння здобувачами освіти ситуації в Україні, почуття гордості за свою країну, необхідності шанобливого ставлення до інших людей, необхідності цінувати себе, а також аналізувати себе з боку, поважати особистість через взаємодію та спілкування; необхідність дистанційного навчання сьогодні через  вдосконалення навичок роботи в онлайн-режимі з різноманітними Internet ресурсами.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

Форма уроку: урок-подорож.

Обладнання та програмне забезпечення: комп’ютер, презентація «Задачі та вправи на всі дії з натуральними числами», віртуальна дошка-путівник Padlet, кросворд «Натуральні числа» та домашня самостійна робота «Задачі та вправи на всі дії з натуральними числами» (Скачки), створені вчителькою, на сайті  https://learningapps.org/ , Ютуб, планшети і смартфони, підключені до мережі Інтернет.

Хід уроку:

І. Організаційний момент. Взаємне  вітання вчителя й здобувачів освіти; перевірка відсутніх; організація уваги.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Взаємоперевірка наявності виконаних домашніх завдань.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

          Сьогодні ми з вами проведемо трішечки незвичний урок. Що таке путівник?  (Відповіді здобувачів освіти). Правильно, це довідник, який допоможе нам краще зорієнтуватися під час нашого уроку.  І так, вирушаймо в путь! Усі завдання, що ви будете виконувати сьогодні під час уроку,  розміщені                                      на віртуальній дошці-путівнику за посиланням https://padlet.com/liubovamelina1962/padlet-o2cm4feui8e7vrts                                    (Демонстрація плану проведення уроку).                                       (Слайди №№1-2)

ІV. Актуалізація опорних знань. Пропоную вам розгадати кросворд «Натуральні числа», згадати все, що ми вивчали у цій темі. Після розгадування назвіть мені ключове слово цього кросворду. (Україна)             (Слайди №№3-4)

https://learningapps.org/display?v=ptqec3p8t23

V. Мотивація навчальної діяльності здобувачів освіти.

Моя рідна Батьківщина
Має назву Україна.
В мене й нація своя –
Українець в мами я.
Є у мене й рідна мова,
Де вкраїнське кожне слово.
                  Олексій Довгий

Пропоную  переглянути невеличке відео за посиланням https://youtu.be/d2evJuoknd4                                                            ( Слайди №№5-7)

Тому епіграфом нашого уроку сьогодні будуть наступні слова

«Рідну країну треба не тільки любити, її треба знати» (Максим Рильський)

V. Узагальнення та систематизації знань, умінь та навичок.

1. Знайди значення виразу  х·10 – у:25, якщо х=49, у=200 та узнай рік заснування столиці України міста Києва.                                  (Слайди №№8-9)

х·10 – у:25=                                      = 49 · 10 – 200 : 25 = 482.

  

 

Офіційно прийнятою датою заснування Києва вважається 482 рік . За легендою, його заснували полянський князь Кий із братами Щеком та Хоривом, а також сестрою Лібіддю. Назва місто отримало на ім'я Кия – найстаршого з братів, який і вважається засновником міста.

2. Обчисли значення виразу (96 · 187 + 1896) :12  та дізнайся, у якому році було засновано місто Харків, столиця Харківської області. (Слайди №№10-11)

(96 · 187 + 1896) :12 = 1654

1). 96 · 187 = 17 952

2). 17 952 + 1 896 = 19 848

3). 19 848 : 12 = 1654.

Нам доля легенду дарує                                         
Про Xapків i назву його.
По Дикому Полю гарцює
Козацький отаман Харко.

Той гомін козацької слави
І герць пам' ятає Сумська,
Як краяли небо заграви,
Мов шабля Івана Cipкa.

І містом ходив стоголосим
В задумi як тиха вода,
Великий i мудрий фiлософ
Григорiй Сковорода.

Багато pоків тому на землi поблизу рiчок Xapків та Лопань прийшли козаки. Вони побудували фортецю. Із неї розпочалося місто Xapків. Ця фортеця була чотирикутної форми i мала десять башт. 3 них вapтoвi стежили за наближенням вopoгiв. Фортецю оточував рiв, який також захищав мешканців від ворожого нападу. Легендарним засновникам Харкова на честь 350-рiччя міста було встановлено пам'ятник. У пам'ятнику втiлений образ козака. Але бiльшiсть учених вважають, що назва міста походить вiд назви рiчки Xaрків.

3.Розв’яжи задачу та дізнаєшся рік заснування центру нашої громади –                        м. Барвінкове. Бригада трактористів зорала першого дня поле площею 372 га, другого дня – у двічі більше, ніж першого, а третього дня – на 165 га більше, ніж першого. Яка площа всього поля?                    (Слайди  №№12-13)

372 + 372 · 2 + (372 + 165) = 1653 (га)

"Бережи своє рідне, бережи, щоб не винароджуватися, щоб не забути народу, з якого ти вийшов. Бережіть свою віру, звичаї, свою мову, і тим збережете національну істоту свою." Іван Огієнко.

Micто Барвiнкове засноване у 1653 роцi.  Барвінкове - це чарівний край з буйними лісами й квітучими полонинами, таємничими стежками. Це особлива земля, де живуть майстри вишивки, різьбярства. Із покоління в покоління тут передаються багатющі фольклорні скарби - казки, пісні, зберігаються народні звичаї та обряди, у яких відзеркалюється душа людей, їхній характер, історія.

Герб Барвінкового. Барвiнкове, рiдна моя сторона,

Омитi росою пшеничнi поля
Про тебе, Барвiнкове рiдне, спiваю,
Бо ти - самоцвiт Слобожанського краю.

Барвiнкове - рiдна моя ти земля,
Це люди чудовi, це - рання зоря,
Це - радiсть i щастя, пiсенна жура,
З тобою навiки, моя сторона.                                           Барвiнкiвщино, рiдний край,

Тут серце радiсно спiває.
                                              Барвiнкiвщино, рiдний край,
                                              3емлi прекраснiше немає!                                 

 

 

 

4. Заповни таблицю та узнай ім’я людини, який заснував м. Барвінкове.

1). 27 : 5 =     (       (ост.          )                                                     (Слайди №№ 14-15)

2). 31 : 10 =            (ост.          )

3). 58 : 6 =              (ост.          ) 

4). 119 : 14 =          (ост.          )

 

1

2

3

4

5

3

7

2

1

4

8

9

І

В

А

Н

Б

А

Р

В

І

Н

О

К

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ea/IvanBarvinokOtamanOst.jpg/220px-IvanBarvinokOtamanOst.jpgБарвінок

У давні часи, вже далекі,

Жив мужній, і сильний козак.

Забувши біди й безпеки,

Він степом нашим поспішав.

Не був героєм він всесвітнім,

А звали Барвінком його.

Та місто в степу стало вічним

 І славу йому принесло.

 І стало цвісти-процвітати,

                                          Зростало й мужніло воно

                                          Було нам і батько, і мати,

                                          Дзвеніло, мов те джерело.

                                          Нехай завжди місто це квітне,

                                          Ми вдячні Барвінку на тім.

                                          Залишив він пам'ять нам світлу,

                                          Про себе й своїх козаків.                    

Яртим Ірина

5. Обчисли зручним способом та узнай рік відкриття пам’ятника засновнику м. Барвінкове Івану Барвінку:      2 685 + 493 – 1 185 =

2 685 + 493 – 1 185 = ( 2 685 – 1185) + 493 = 1 500 + 493 = 1993.

C:\Users\desktop\Desktop\Козак Барвінок.jpgПам’ятник отаману І. Барвінку, що знаходиться в центрі міста, встановлено на честь засновника міста Барвінкове, який прийшов з ватагою та сім’ями із Запорізької Січі з метою населення вільних земель.

                                                         (Слайди №№ 16-17)

6. Розв’яжи рівняння 8х + 3х – 104 = 21 500 , корінь якого є роком заснування нашого рідного ІІ-Іванівського ліцею (ІІ-Іванівської школи).

C:\Users\desktop\Desktop\243340732_1305441929892954_4766751408508844991_n.jpg8х + 3х – 104 = 21 500

11х = 21 500 + 104

11х = 21 604

х= 21 604 : 11

х = 1 964

Відповідь: 1 964.

Рідна школо, світла і пречиста,

Дай напитись з твого джерела,

Зачерпнути там жаги і хисту,

Доброти і щедрого тепла.

Україна, і родина, й мова -

Це ми ставимо в єдиний ряд.

Поруч з ними два високих слова -

Рідна школа, знань квітучий сад.

Вирушають звідсіля в дорогу

Навстріч долі ластівки малі -

Зрілими вертають до порогу,

Щоби їй вклонитись до землі.

Дякують за чисті виднокола

Й мудрості невичерпні плоди...

II-Iванiвську ми славим школу

І її любитимем завжди!

(Слайди №№ 18-19)

7. Розстав у клітинах знаки «+» та «-» так, щоб отримати відповідь 324.

399         11          100           57          43  =  324

 

399    +     11   -     100   +     57    -     43  =  324

 

Саме така кількість учнів навчалася у 2001 році.                   (Слайд № 20)

 

8. Проєктна діяльність. Дізнайся, скільки здобувачів освіти навчається у нашому ліцеї сьогодні. Вам потрібно було виконати завдання.

На скільки дерев збільшився шкільний садочок, якщо кожен з учнів восени висадив по 1 фруктовому деревцю?

Відповіді здобувачів освіти: на 114 дерев.

А це означає, що у ІІ-Іванівському ліцеї сьогодні навчається 114 здобувачів освіти. Ви дуже добре попрацювали над цім завданням самостійно. (Слайд № 21)

        

https://learningapps.org/qrcode.php?id=pvtjy36x223 VІІ. Домашнє завдання. Виконати домашню тестову роботу «Задачі та вправи на всі дії з натуральними числами» за посиланням https://learningapps.org/display?v=pvtjy36x223   або скануй QR – код

           (Слайд № 22)

VІІІ. Підсумок уроку. Підходить до кінця наш трішки незвичайний урок. Весь час нам допомагали у цій подорожі ваші знання з математики, ваша увага, ваша працелюбність, ваше бажання більше узнати про нашу єдину країну, нашу Батьківщину - Україну в історичному минулому та сьогоденні. Ви – громадяни України, що усвідомлюєте свою належність до нашої громади.

  •        Про що ми з вами сьогодні говорили на уроці?
  •        Що нового для себе ви дізналися?
  •        Про що хотіли б дізнатися ще більше?
  •        Що саме вам сподобалося сьогодні на уроці?                (Слайди №№ 23-24)

 

Використана література

  1. Істер О.С.  Математика: підручник для 5-го класу закладів загальної середньої освіти. – Київ: Генеза, 2022. – 304с. : іл.
  2. Яртим Ірина. Поетична Барвінківщина.
  3. Ю.І.Мітін. Історія Барвінківщини.// Біля джерел (1651-1734)
  4. Ресурси Інтернет. 30 віршів про Україну https://osvitanova.com.ua/posts/3421-30-virshiv-pro-ukrainu-iaki-lehko-vyvchyty-ditiam
  5. Ресурси Інтернет. Історія заснування Києва https://www.44.ua/news/3533365/zbiv-ditinu-ta-vtik-z-misca-avarii-u-kiivskij-oblasti-zatrimali-31-ricnogo-colovika-foto
  6. Харківщинознавство. Навчальний посібник для учнів 8-9 класів.  Харків: Гімназія, 2011.

 

ДОДАТКИ

Додаток 1

Віртуальна дошка-путівник за посиланням https://padlet.com/liubovamelina1962/padlet-o2cm4feui8e7vrts

Додаток 2

Кросворд «Натуральні числа»

https://learningapps.org/display?v=ptqec3p8t23

 

                                                                                                                     

 

 

 

Додаток 3

1

2

3

4

5

3

7

2

1

4

8

9

І

В

А

Н

Б

А

Р

В

І

Н

О

К

 

Додаток 4

https://learningapps.org/qrcode.php?id=pvtjy36x223Домашня тестова робота «Задачі та вправи на всі дії з натуральними числами» (Скачки)  за посиланням https://learningapps.org/display?v=pvtjy36x223                                                або скануй QR – код 

 

 

1

 

docx
Додано
19 березня
Переглядів
257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку