Загальні правила поведінки

Про матеріал
Загальні правила поведінки учнів у закладі, правила користування мобільними телефонами, правила поведінки на уроках, на перервах
Перегляд файлу

                                                                                                                            ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                                              загальношкільними                       батьківськими зборами

                                                                                             пр.№ 1 від 04.09.2017року,

відредаговано на засіданні педради

                                                                                             пр.№3 від 06.01.2021року

                                                                                                                 

І. ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ

1. Правила поведінки учнів базуються на законах України, постановах Міністерства освіти та науки України, органів місцевого самоврядування, Статуті закладу.

2. Учень приходить в школу за 15-20 хвилин до початку занять, чистий і охайний, займає своє робоче місце з першим дзвінком, готує все необхідне навчальне приладдя до майбутнього уроку.

3. Не можна приносити на територію закладу з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом зброю, в т.ч. ножі, вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої, сигарети, наркотики і інші одурманюючі засоби і отрути, а також токсичні речовини і таблетки,газовані напої,чипси, сухарики.

4. Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.

5. Не можна без дозволу педагогів або медичної сестри (за узгодженням з батьками) йти з закладу та його території в урочний час.

6. У разі пропуску занять учень зобов'язаний пред'явити класному керівнику довідку або записку від батьків (осіб, їх заміняють) про причину відсутності на заняттях. У разі пропуску більше трьох днів учень зобов'язаний представити довідку з медичної установи.

7. Учень школи повинен проявляти пошану до старших, піклуватися про молодших. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші - молодшим, хлопчики - дівчаткам.

8. Поза закладом учні поводяться скрізь і усюди так, щоб не принизити свою честь і гідність, не заплямувати добре ім'я закладу.

9. Учні бережуть майно закладу, акуратно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти і порядку на території закладу.

10. До учнів, які привласнили чужі речі, застосовуються дисциплінарні стягнення. У разі спричинення збитку чужому майну, батьки учнів, які заподіяли збиток, несуть матеріальну відповідальність.

11. Учні, які знайшли втрачені або забуті, на їх думку, речі, належить здати черговому вчителю, класному керівнику або адміністрації.

12. Булінг є неприпустимою формою поведінки учнів у закладі та за його межами.

13. Не дозволяється жувати гумку.

14. Учень зобов'язаний виконувати домашні завдання в терміни, встановлені програмою.

15. На першу вимогу вчителя учень зобов’язаний давати щоденник.

16. Учень повинен щодня вести записи домашніх завдань у щоденнику.

17. Приносити на заняття всі необхідні підручники, зошити, інструменти і письмове приладдя.

  

ІІ. ПОВЕДІНКА НА УРОКАХ

1. Учні входять до класу за дзвоником. Запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено.

2. Коли вчитель входить в клас, учні встають, вітаючи вчителя. Так само учні вітають будь-якого дорослого, який увійшов до класу під час занять.

3. Під час уроку не можна ходити по класу без дозволу вчителя, голосно розмовляти, кричати, відволікатися самому і відволікати інших товаришів від занять розмовами, іграми і іншими справами, що не стосуються уроку.

4. Заняття у закладі проводяться за кабінетною системою. За кожним учнем у кожному кабінеті закріплено окреме місце. Кожен учень відповідає за збереження санітарного стану та майна на своєму робочому місці.

5. Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен попросити дозволу у вчителя.

6. Учень на уроці зобов'язаний виконувати всі вимоги вчителя.

7. Під час відповіді на запитання вчителя учень повинен відповідати голосно, виразно, зрозуміло.

8. Якщо учень хоче поставити питання вчителеві або відповісти на питання вчителя, він піднімає руку.

9. На уроці учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.

10. На уроки фізичної культури учні приходять у спортивній формі та спортивному взутті. Учні, звільнені від занять фізкультурою, обов'язково присутні в залі.

11. Дзвінок про закінчення уроку дається для вчителя. Тільки коли вчитель оголосить про закінчення занять, учні мають право покинути клас.

12. Учень має право в коректній формі обстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних спірних і неоднозначних питань, які стосуються теми уроку.

13. Учні зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення.

ІІІ. ПОВЕДІНКА УЧНІВ ДО ПОЧАТКУ І ПІСЛЯ УРОКІВ, НА ПЕРЕРВАХ

1. Під час перерви учень зобов'язаний:

- підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці;

- вийти з класу, якщо попросить вчитель;

- учні на перервах знаходяться на своєму поверсі;

- підкорятися вимогам чергового вчителя по поверху;

- при зустрічі з вчителями, батьками, дорослими відвідувачами закладу учні вітаються і звільняють дорогу;

- учням забороняється входити до вчительської без дозволу;

- забороняється вживати непристойні вирази і жести, шуміти, заважати відпочивати іншим.

2. Час перерви — особистий час кожного учня. Він може його проводити по своєму розумінню, але не повинен заважати іншим.

3. Під час перерви учні можуть вільно пересуватися по закладу, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки (горище, підвал, кухня).

4. Під час перерв учням категорично забороняється залишати  будівлю закладу задля збереження життя та здоров’я та з метою уникнення випадків травматизму серед учнів.

5. Під час перерв забороняється бігати,  грати в м’яча у класі, коридорах та інших місцях, не пристосованих для ігор.

6. Під час перерв забороняється штовхати один одного, гратися в небезпечні ігри, кидатися портфелями і іншими предметами, застосовувати фізичну силу.

7. У закладі та на його території категорично забороняється тютюнопаління та вживання алкогольних напоїв.

8. Категорично забороняється самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях.

9. На перервах школярі можуть звернутися до свого классного керівника, чергового вчителя за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.

 

ІV. ПОВЕДІНКА УЧНІВ У ЇДАЛЬНІ

1. Під час харчування в їдальні належить дотримуватися хороших манер і поводитися пристойно.

2. Учні повинні шанобливо ставитись до працівників їдальні.

3.  Розмовляти під час прийому їжі слід неголосно, щоб не турбувати тих, хто їсть поряд.

4. Учні самі прибирають посуд зі столу після вживання їжі.

5. Учні дбайливо ставляться до майна їдальні.

6. Забороняється заходити в їдальню у верхньому одязі.

 

V. РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЗОВНІШНЬОГО ВИГЛЯДУ УЧНІВ

1. До закладу учні повинні приходити в одязі, який відповідає перебуванню дитини у суспільних місцях. Стиль одягу - діловий, класичний. Для уроків фізичної культури, трудового навчання, обов’язкова спеціальна форма.

2. Спортивний одяг, призначений для уроків фізкультури, на інших уроках недоречний.

3. Одяг повинен відповідати зросту, виражати пошану господаря до самого собе і суспільства.

4. Не можна зловживати косметикою і носити багато прикрас на заняття.

5. Знаходитися у закладі у верхньому одязі без особливих на те причин не дозволяється.

6. На урочисті загальношкільні заходи учні приходять у святковій формі.

7. На вечори, концерти учні вибирають одяг по рекомендації батьків та на свій розсуд.

 8. Довжина нігтів не повинна перевищувати довжину фаланги пальця, рекомендується покривати нігті    лаком пастельних тонів.

 VІ. ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ МОБІЛЬНИМИ ТЕЛЕФОНАМИ

1. Обов'язки учнів

1.1. У закладі учень зобов'язаний повністю вимкнути сигнал виклику абонента свого телефону (тобто перевести його в режим «без звуку»).

1.2. Перед початком уроків та заходів (виховні години, святкові, спортивні та інші заходи), учні зобов'язані вимкнути телефон і покласти його в портфель, ранець і т.п.

1.3. Повідомити своїм батькам, родичам, керівникам позашкільних установ, в яких вони займаються, час перерв (змін) між заняттями, заходами, для здійснення ними дзвінків саме під час перерв (змін) між уроками та іншими заняттями.

1.4. Під час перерви слід дотримуватися культури використання засобів мобільного зв'язку:

 не говорити голосно;

 не включати голосно музику;

 під час розмови дотримуватися правил спілкування.

1.5. Суворо дотримуватися цієї інструкції з правил користування мобільними телефонами у школі, пояснювати дані правила молодшим школярам.

2. Учням категорично заборонено

2.1. Вішати телефон на шию, класти його в нагрудні кишені, в кишені штанів і спідниць, а також включати телефон в електричну мережу школи для підзарядки.

2.2. Класти мобільний телефон на парту.

2.3. Встановлювати під час уроків мобільний телефон в наведені нижче режими:

 аудіо відтворення (прослуховування музики, мови (режим «плеєр»), в тому числі через навушники);

 фото і відео відтворення (для ігор, перегляду зображень, текстів, малюнків, відеозаписів, фотографій);

 режими «калькулятор», «годинник», «дата», «секундомір», «календар», «блокнот», «записна книжка» і т.п.;

 звукозапис (режим «диктофон»).

2.4. Категорично заборонено розмовляти і відправляти SMS-, MMS- та інші види повідомлень, використовувати послуги Wi-Fi, Bluetooth та ін.

2.5. Учням строго заборонено демонструвати іншим учням функціональні можливості свого мобільного телефону.

2.6. Категорично забороняється за допомогою телефону показувати оточуючим відео і фото, де пропагується насильство, жорстокість, а також здатні завдати шкоди іміджу школи, в тому числі за допомогою зйомки з подальшою демонстрацією оточуючим сцен насильства і вандалізму.

2.7. За допомогою телефону завдавати шкоди іміджу загальноосвітнього навчального закладу, а саме: робити зйомку в стінах школи режисовані (постановочні) сцен насильства, вандалізму, в тому числі з метою подальшого показу оточуючим.

3. Права учнів

3.1. Під час перерв між уроками учень має повне право:

 включити свій мобільний телефон;

 перевірити наявність і подивитися номери пропущених викликів;

 прочитати sms-повідомлення і, якщо в цьому є необхідність, передзвонити;

 зателефонувати або відправити sms-повідомлення, якщо це необхідно, при цьому для розмови по телефону слід вийти з приміщень в коридор або в хол і розмовляти тихо і коротко.

3.2. Використовувати мобільні телефони (дзвонити і відправляти sms-повідомлення) тільки для швидкого зв'язку учня:

 зі своїми батьками, родичами, керівниками позашкільних установ, в яких вони займаються, і виключно у випадках крайньої необхідності;

 зі спеціальними та екстреними службами міста (пожежна служба - 101, поліція - 102, швидка медична допомога - 103, служба екстреної допомоги - 112 і т. п.);

 якщо подзвонити по мобільному телефону можна після завершення занять або заходів, так і слід зробити (зателефонувати після завершення занять або заходів).

4. Відповідальність учнів

За недотримання даних правил передбачена наступна відповідальність:

4.1. До учнів, які порушили будь-які вимоги даних Правил використання мобільних телефонів у школі, можуть бути застосовані такі заходи впливу - попередження, запис в щоденнику, повідомлення або виклик батьків (або тих, хто їх замінює) для проведення роз'яснювальних бесід.

4.2. У разі неодноразового порушення цих правил педагогічний працівник загальноосвітнього навчального закладу має право:

 зробити учневі зауваження;

 повідомити про порушення даних Правил у вигляді доповідної директору загальноосвітнього закладу (з написанням пояснювальної учням);

 викликати в школу батьків цієї дитини для проведення бесіди.

4.3. У разі систематичного або грубого порушення дозволяється вилучити телефон у школяра в присутності комісії в складі трьох осіб і скласти акт вилучення у двох примірниках (один примірник акта видається батькам учня).

VІІ. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

1. Учні не мають права під час знаходження на території закладу і при проведенні заходів здійснювати дії, небезпечні для життя і здоров'я самого себе та оточуючих.

2. За порушення цих Правил та Статуту школи учні притягуються до відповідальності, до них можуть бути вжиті такі стягнення:

- усне зауваження;

- запис зауваження в щоденник;

- виклик учня самого або з батьками на засідання Ради профілактики;

- відшкодування завданої учнем матеріальної шкоди його батьками;

- вилучення телефона у  школяра.

3. Ці Правила розповсюджуються на всіх учнів закладу і є обов’язковими для виконання на всій території закладу, а також під час усіх заходів, що проводяться в закладі.

Ознайомлені:_______________     _____________    _______________

                       (Дата)                        (Підпис)               (Прізвище, ініціали)

 

                         _______________     _____________    _______________

                       (Дата)                        (Підпис)               (Прізвище, ініціали)

                       

                        _______________     _____________    _______________

 

                       (Дата)                        (Підпис)               (Прізвище, ініціали)

 

 

 

 

 

 

Інструкція "Правила користування мобільними телефонами» для учнів

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ
___________________________
(посада керівника і
___________________________
скорочене найменування закладу)
"___"___________2021 № ______
(число, місяць рік)

 

Інструкція
з охорони праці № _______
«Правила користування мобільними телефонами»

1. Загальні положення інструкції

1.1. Інструкція з охорони праці «Правила користування мобільними телефонами» розроблена у відповідності до Закону України "Про охорону праці" (Постанова ВР України від 14.10.1992 № 2694-XII) в редакції від 20.01.2018р, на основі «Положення про розробку інструкцій з охорони праці», затвердженого Наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 29 січня 1998 року № 9 в редакції від 30 березня 2017 року, на виконання вимог Статуту школи та правил внутрішнього розпорядку загальноосвітнього навчального закладу, наказу Міністерства освіти і науки України від № 910 від 07 серпня 2014 року «Про скасування наказу Міністерства освіти і науки України від 24 травня 2007 року № 420», для підвищення ефективності навчально-виховного процесу, формування культури користування мобільними телефонами у ЗНЗ.
1.2. Інструкція з охорони праці встановлює вимоги користування мобільними телефонами для учнів 1-11 класів під час проведення уроків та під час перерв у загальноосвітньому навчальному закладі.
1.3. Дані правила обов'язкові для вивчення і дотримання всіма учнями загальноосвітнього навчального закладу.
1.4. Дані Правила користування мобільними телефонами складено з метою:

  • збільшення якості та ефективності одержуваних освітніх послуг в школі;
  • створення психологічно комфортних умов для педагогів у здійсненні навчального процесу в загальноосвітньому навчальному закладі;
  • захисту простору школи від спроб пропаганди культу насильства, жорстокості;
  • звести до мінімуму шкідливий вплив мобільних телефонів на здоров'я учнів;
  • захисту цивільних прав школярів на використання мобільних телефонів;
  • забезпечення збереження особистого майна учнів;
  • забезпечення особистої безпеки учнів загальноосвітнього навчального закладу.

1.5. Відповідальність за збереження мобільного телефону пролягає повністю на його власника. Загальноосвітній навчальний заклад не несе відповідальності за збереження телефонів, що належать учням, крім випадків передачі їх на зберігання співробітникам школи.
1.6. Всі без винятку випадки крадіжки майна розглядаються у визначеному законом порядку і переслідуються згідно із законодавством України.
1.7. Загальноосвітній навчальний заклад не займається пошуком вкрадених або загублених мобільних телефонів у учнів і співробітників школи. Випадки крадіжки мобільних телефонів розглядаються тільки за заявою власника телефону в місцевому відділенні поліції.
1.8. Використання телефонів в загальноосвітньому навчальному закладі не обмежується в разі виникнення надзвичайної ситуації.
1.9. Мобільний телефон є особистою власністю учня.
1.10. При порушенні або невиконанні даної інструкції з використання мобільних телефонів у школі учні можуть бути схильні до дисциплінарної відповідальності відповідно до Статуту школи і Положенням про заохочення та покарання для учнів.

2. Обов'язки учнів

2.1. У школі учень зобов'язаний повністю вимкнути сигнал виклику абонента свого телефону (тобто перевести його в режим «без звуку»).
2.2. Перед початком уроків та заходів (шикування, виховні години, святкові, спортивні та інші заходи), учні зобов'язані вимкнути телефон і покласти його в портфель, ранець і т.п.
2.3. Повідомити своїм батькам, родичам, керівникам позашкільних установ, в яких вони займаються, час перерв (змін) між заняттями, заходами, для здійснення ними дзвінків саме під час перерв (змін) між уроками та іншими заняттями.
2.4. Під час перерви слід дотримуватися культури використання засобів мобільного зв'язку:

  • не говорити голосно;
  • не включати голосно музику;
  • під час розмови дотримуватися правил спілкування.

2.5. Суворо дотримуватися цієї інструкції з правил користування мобільними телефонами у школі, пояснювати дані правила молодшим школярам.

3. Учням категорично заборонено

3.1. Вішати телефон на шию, класти його в нагрудні кишені, в кишені штанів і спідниць, а також включати телефон в електричну мережу школи для підзарядки.
3.2. Класти мобільний телефон на парту.
3.3. Встановлювати під час уроків мобільний телефон в наведені нижче режими:

  • аудіо відтворення (прослуховування музики, мови (режим «плеєр»), в тому числі через навушники);
  • фото і відео відтворення (для ігор, перегляду зображень, текстів, малюнків, відеозаписів, фотографій);
  • режими «калькулятор», «годинник», «дата», «секундомір», «календар», «блокнот», «записна книжка» і т.п.;
  • звукозапис (режим «диктофон»).

3.4. Категорично заборонено розмовляти і відправляти SMS-, MMS- та інші види повідомлень, використовувати послуги Wi-Fi, Bluetooth та ін.
3.5. Учням строго заборонено демонструвати іншим учням функціональні можливості свого мобільного телефону.
3.6. Категорично забороняється за допомогою телефону показувати оточуючим відео і фото, де пропагується насильство, жорстокість, а також здатні завдати шкоди іміджу школи, в тому числі за допомогою зйомки з подальшою демонстрацією оточуючим сцен насильства і вандалізму.
3.7. За допомогою телефону завдавати шкоди іміджу загальноосвітнього навчального закладу, а саме: робити зйомку в стінах школи режисовані (постановочні) сцен насильства, вандалізму, в тому числі з метою подальшого показу оточуючим.

4. Права учнів

4.1. Під час перерв між уроками учень має повне право:

  • включити свій мобільний телефон;
  • перевірити наявність і подивитися номери пропущених викликів;
  • прочитати sms-повідомлення і, якщо в цьому є необхідність, передзвонити;
  • зателефонувати або відправити sms-повідомлення, якщо це необхідно, при цьому для розмови по телефону слід вийти з приміщень в коридор або в хол і розмовляти тихо і коротко.

4.2. Використовувати мобільні телефони (дзвонити і відправляти sms-повідомлення) тільки для швидкого зв'язку учня:

  • зі своїми батьками, родичами, керівниками позашкільних установ, в яких вони займаються, і виключно у випадках крайньої необхідності;
  • зі спеціальними та екстреними службами міста (пожежна служба - 101, поліція - 102, швидка медична допомога - 103, служба екстреної допомоги - 112 і т. п.);
  • якщо подзвонити по мобільному телефону можна після завершення занять або заходів, так і слід зробити (зателефонувати після завершення занять або заходів).

4.3. Школярі мають повне право використовувати кошти мобільного зв'язку на території загальноосвітнього навчального закладу.

5. Відповідальність учнів

За недотримання даних правил передбачена наступна відповідальність:
5.1. До учнів, які порушили будь-які вимоги даних Правил використання мобільних телефонів у школі, можуть бути застосовані такі заходи впливу - попередження, запис в щоденнику, повідомлення або виклик батьків (або тих, хто їх замінює) для проведення роз'яснювальних бесід.
5.2. У разі неодноразового порушення цих правил педагогічний працівник загальноосвітнього навчального закладу має право:

  • зробити учневі зауваження;
  • повідомити про порушення даних Правил у вигляді доповідної директору загальноосвітнього закладу (з написанням пояснювальної учням);
  • викликати в школу батьків цієї дитини для проведення бесіди.

5.3. У разі систематичного або грубого порушення дозволяється вилучити телефон у школяра в присутності комісії в складі трьох осіб і скласти акт вилучення у двох примірниках (один примірник акта видається батькам учня).

Інструкцію розробив
____________________________

УЗГОДЖЕНО:

Керівник (спеціаліст)
служби охорони праці закладу

З інструкцією ознайомлений (а)
«___»___________20___р.

_____________________
(підпис)

_____________________
(підпис)

_____________________
(підпис)

_______________________
(прізвище, ініціали)

_______________________
(прізвище, ініціали)

_______________________
(прізвище, ініціали)

 

Чому я вважаю, що тема суперечлива?

Ще раніше ми запитали у батьків однієї зі шкіл Києва, хто за, а хто проти користування ґаджетами і голоси дорослих розділилися навпіл.

Як питання врегульоване зараз?

В Україні діяла заборона на користування смартфонами з 2007 року, але у 2014 році Міносвіти її скасувало, нині рішення про те, чи можна користуватися ґаджетами мають ухвалювати вчителі. Таким чином закладам освіти надали більше автономії.

Але вчителі почали стикалися з великою кількістю проблем: втрата уваги, використання гаджетів для цькування, зниження рівня комунікації між учнями тощо.

Тому освітяни та батьки звернулися з проханням законодавчо закріпити обмеження на використання мобільних телефонів.

Зараз, щоб реалізувати заборону на користування ґаджетами, вчителі мають узгоджувати це питання з батьками, але в кожному класі є кілька тих, хто проти обмежень.

Якщо ж у класі навіть кілька дітей користуватимуться телефонами, це провокуватиме конфлікти.

Вчителі, окрім навчальних, виділяють низку проблем соціологічного та психологічного характеру.

Так, переважна більшість школярів, які не мають обмежень, проводять майже весь вільний час на перервах у ґаджетах, менше спілкуються з однолітками, а отже не "перезавантажуються" між уроками (саме для цього й потрібні перерви). Це все призводить до більшого емоційного та фізичного навантаження і в результаті можливого стресу.

Неоднозначна ситуація і з батьками. Переважна більшість – погоджуються з тим, що електронні пристрої мають використовуватися у школі лише в освітніх цілях та для короткої комунікації дітей з батьками.

Проте існують ті, що категорично проти, аби їх дитина розлучалася з мобільним пристроєм бодай на хвилину, обґрунтовуючи це тим, що хочуть бути на зв’язку зі своїми дітьми увесь час.

Чому дискусія має бути відкритою та публічною?

Нині зареєстровано проєкт Закону України від 22.01.2020 № 2792 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони використання мобільних телефонів та інших пристроїв, що мають підключення до інтернету, та не створення перешкод для отримання освіти іншими здобувачами освіти".

Його ухвалення має надати учасникам освітнього процесу більше прав у рішеннях щодо цього питання.

Проєкт передбачає можливість використання ґаджетів в школі, та основним меседжем слід вважати саме обмеження, а не заборону використання електронних пристроїв.

Зрозуміло, що смартфон у кишені кожного учня в перспективі дає багато можливостей для покращення освітнього процесу, очевидно, що це наше майбутнє.

Усі, хто впливає на процес освітньої політики в Україні, мають приділяти більше уваги розробці освітніх програм, які б дозволяли м’яко інтегрувати смартфони в освітній процес.

Головне – працювати над залученням учнів у процес навчання. Якщо дітям буде цікаво на уроках, вони не будуть "сидіти" в ґаджетах.

Як питання врегульоване в інших країнах?

У Франції заборона на використання мобільних телефонів у школах під час занять діяла ще з 2010 року.

У 2019 році там було значно посилено цю вимогу: з 1 вересня учням початкової та середньої шкіл заборонили приносити до навчальних закладів будь-які ґаджети, підключені до інтернету. У список потрапили не тільки смартфони, але і планшети та розумні годинники.

Аналог французького закону про заборону ґаджетів вимагають ввести у Німеччині. Відповідно до проведеного інститутом громадської думки Kantar Public опитування, за обмеження виступають 86% жителів країни.

Також обмеження у використанні пристроїв, підключених до інтернету, діють у Греції, Канаді та Великій Британії.

Тому дуже хотілося б почути думку батьків щодо обмеження використання ґаджетів у школах

 

docx
Додано
19 лютого 2021
Переглядів
2047
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку